Hapı Kırmadan Yutun ...

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve 1BukeT tarafından 30 Ekim 2006 başlatılmıştır.

    30 Ekim 2006
    Konu Sahibi : 1BukeT
  1. 1BukeT

    1BukeT Popüler Üye Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.454
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    106
    İngiltere'de eczacı ve doktorlar, ilaçların kolay yutulması için kırılıp ezilerek parçalara ayrılmasının çok riskli olduğu ve ölüme yol açabileceği yönünde uyarıda bulundu.



    Sağlık uzmanları, tabletlerin ezilmesi halinde ilacın üzerindeki özel tabakanın bozulduğuna ve sonuçta çok riskli yan etkiler doğabileceğine dikkat çektiler.

    Ezilen ilacın yutulmasından sonra kana karışma süresinin kısaldığını belirten uzmanlar bazı ilaçların kana erken karışmasının istenmeyen sonuçlar yarattığını açıkladılar. İlacın doğru şekilde kullanılmasının çok önemli olduğunu vurgulayan İngiliz uzmanlar, doktorların ve hemşirelerin bu konuya özel dikkat göstermesi çağrısında bulundu.

    Beyin kanaması olabilir
    Özellikle yaşlıların tabletleri yutmada zorlandıklarını kaydeden uzmanlar, ilaç kullanımı konusunda yeni bir kılavuz hazırlandığını duyurdu. Ezilmeden alınmasına büyük özen gösterilmesi istenen ilaçların başında göğüs kanseri tedavisinde kullanılan "Tamoxifen" ile "Morfin" geliyor. Bu ilaçların yanlış kullanımı ölümcül olabiliyor. Anjin ve yüksek tansiyon ilacı "nifedipine" de yanlış alınırsa yan etkileri bazı vakalarda kalp krizi veya beyin kanaması ile felce dahi neden olabiliyor.
    (Milliyet)
     
  2. 30 Ekim 2006
    Konu Sahibi : 1BukeT
  3. 1BukeT

    1BukeT Popüler Üye Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.454
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    106
    Uzmanlardan ilaç kullananlara uyarı. Yutamadıkları gerekçesiyle ilaçları bölerek içenlerin, tehlikeli yan etkilerle karşılaşabilecekleri uyarısı yapıldı. Bu şekilde alınan ilaçların vücutta çok hızlı emilmesi felç ve kalp krizi riskini artırıyor.





    Uzmanlar hapları yutamadığı için kıranları ya da ilaç kapsüllerini boşaltarak içenleri ciddi yan etkileri konusunda uyarıyor.



    Özellikle ilaçları yutamadıkları gerekçesiyle bu yola başvuran yaşlıların zaman zaman ölümcül olabilecek yan etkilerle karşılaşabileceği belirtiliyor.

    Çoğu zaman doktorların da tavsiye ettiği bu yöntem normalde ortaya çıkmayacak yan etkileri de beraberinde getiriyor.

    Her hapın ya da kapsülün vücuttaki emilme hızına göre özel bir dış yüzeyi bulunduğunu belirten uzmanlar ilaçlar bölündüğünde bu yapının bozulduğuna dikkat çekiyor.

    Bu durumda vücutta yavaş yavaş eriyerek emilmesi gereken bir ilaç çok hızlı emilebiliyor. Bu da başdönmesi ve başağrısına neden olduğu gibi, felç ve kalp kirizi riskini de artırıyor.

    Bölünerek yutulan ilaçlar çok hızlı emilip aynı hızla vücuttan atıldığından zaman zaman da etkili bir tedavi yapılamıyor.

    Uzmanlar pekçok ilacın artık sıvı şeklinin de üretildiğini belirtiyor ve hapları yutmakta güçlük çekenlere bu ilaçları tercih etmelerini öneriyor


    YOUNG CIM BURDA GENEL OLARAK TÜM HAPLARDAN BAHSEDİLİYOR BENCE DR' A DANIŞMADAN HİÇBİR İLACI BU ŞEKİLDE İÇMEYELİM DERİM..
     
  4. 31 Ekim 2006
    Konu Sahibi : 1BukeT
  5. serayy

    serayy çook şeker Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.478
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    eskiden beri ilaçlar kırılır, ezilir. özellikle aspirin türü ilaçların yutulması zor olduğu için suda ezerek içeriz. hatta bebeklere verilir bu şekilde ezerek.
    valla çok korktum şimdi. bir daha asla kırarak ezerek içmem, içirmem.
    paylaşımın için sağol canım.
     
  6. 1 Kasım 2006
    Konu Sahibi : 1BukeT
  7. Narinim

    Narinim Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    18
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Bende Okuduğum Bir Yazıyı Paylasmak İstiyorum ...

    Merhaba, Mutlaka aklinizda bilmeniz gereken bir olaydan bahsedecegim.
    Bundan Yaklasik 1.5 yıl önce esim çok ciddi bir bas dönmesi yasadi.
    Aylarca sürdü. Bas dönmesi o kadar kötüydüki oturdugu yerden yere düsüyor. Tv ile izleyemiyor hicbir seyi okuyamıyor. Tekbasina yuruyemiyordu. Hatta uyukusunda bile yataktan dusebiliyordu. Ruyasinda bile basinin dondugunu söyledi. Bu bas donmeleri sonucunda da surekli kusuyordu. Bir sürü farklı doktor gezmemize ragmen care bulamadilar. Tum doktorlar klasik 1-2 bas donmesi ilaci verdi o kadar. Ama hicbiri care olamadi. Sorun 2-3 ay sonra bas donmesi gecerek tekrar eski haline geldi. Sonra cok arastirdim. Neden boyle olmustu ?. Sonra bunu bulmayi basardim arkadaslar. (google sagolsun) Problem GREYFURT idi. >Esim hasta olmadan 1 hafta once cok agir grip olmus ve doktor bir suru

    ilac yazmisti yaninda da Greyfurt suyu icmisti C vitamini takviyesi diye.
    Grip gectikten sonra da bu bas donmeleri baslamisti. GREYFURT icilen ilaclarin karacigerde parcalanip atilmasini
    engelleyen
    dunya daki tek meyveymis.


    Boylece greyfurt ile ilac aliyorsaniz ve ilaca 1 hafta boyunca devam ederseniz tum ilaclar sanki bir kere de yutulmus gibi vucutta duruyormus. Bu ilaclarin turune gore olumler bile olabilmekteymis. Biz

    Bas
    donmesi ile kurtardik. Sizlere de bu uyariyi yazmak istedim. Birkac

    yerde
    bununla ilgili mesajlar gormeye basladim ama cogu insan hala bilmiyor. Lutfen ilac kullanirken GREYFURT yemeyiniz veya suyunu icmeyiniz
     
  8. 1 Kasım 2006
    Konu Sahibi : 1BukeT
  9. FindikKurdu

    FindikKurdu Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    137
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Betüs bende uzun yillar agri kesicileri falan kirarak yutardim,sonra biraktim bu aliskanligi tabi bunlari bilmiyoordum.Cevremde görürsem artik uyaririm..

    Narinim greyfurtu da ilk defa duydum,hakikaten cok tehlikeliymis bu ya...
     
  10. 10 Nisan 2007
    Konu Sahibi : 1BukeT
  11. XIXzotop

    XIXzotop Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Mart 2007
    Mesajlar:
    114
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Allah Allah çok şaşırdım daha neler duyacağız bakalım.Yıllarca ilaç sektöründe çalışmış ve üstelik ilaçların validasyon çalışmalarını yürüten biri olarak neden bir uzmanın çıkıp böyle bir şey söylediğini anlamadım.Hiçbir ilacın özel dış yüzeyi yoktur.Film kaplamalar ve kapsüller dışında.Bunun da nedenleri farklıdır.İlaçlar formülasyon içeriği karıştırıldıktan sonra hamur haline getirilir fırınlanır ve tablet olaral sıkıştırılarak basılır.ilaçları kırarak içmenin de mantık olarak bir zararı yoktur.Önemli olan hedeflenen aktif maddeyi almaktır.Zaten bu ilaçların mide usaresinde emilim hızları üretim aşamasında sürekli olarak ve her seri için kontrol edilerek onaylanır.Onaylanmayan ilaç üretimi redlenerek imha edilir.Valla ben de şaşırdım.