Her şey bu iksirde gizli

Konusu 'Bitkisel Kürler - Şifa Reçeteleri' forumundadır ve CuKuLaTa tarafından 7 Haziran 2008 başlatılmıştır.

    7 Haziran 2008
    Konu Sahibi : CuKuLaTa
  1. CuKuLaTa

    CuKuLaTa ♥Artık Kayseridee:))♥ Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.390
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    Çilek Suyu; Vücuttaki fazla suyu atar Elma suyu; sindirimi düzeltir, cildi temizler Ahududu suyu; göz çizgilerini kaybettirir Yeşil üzüm-muz kokteyli; hazmı kolaylaştırır Rezene-salatalık suyu; kramp çözücüdür


    Sağlıklı, zinde ve güzel bir görünüm için meyve ve sebzelerin içerdiği vitaminlerle minerallerin çok önemli olduğunu vurgulayan uzmanlar, ayrıca lifli maddelerin, minerallerin ve flavonoidenin; kanseri ve kalp damar hastalıklarını önlediğini bildiriyor. Meyve ve sebzelerin içerdikleri vitaminlerle birlikte saç, tırnak, cilt şikayetlerini ortadan kaldırdığını belirten uzmanlar, adaleler ve sinirlerin kalsiyumdan vazgeçemeyeceğini, fosforun enerji depoladığını, potasyumun hücrelere besin maddeleri sağladığını ve demirin de vücudun her yerine oksijen taşıdığını kaydediyor. İyodun guatrı önlediğini, A vitamininin görmeyi kuvvetlendirdiğini, B vitamininin sinirler için önemli olduğunu ve C vitamininin de vücudun direncini kuvvetlendirdiğini söyleyen uzmanlar, meyvelerde bulunan vitamin ve mineralleri şu şekilde sıraladı:

    Elma suyu: Potasyum, magnezyum, kalsiyum ve K vitamini içerir. Bağırsakları düzeltir, cildi temizler.

    Ananas suyu: Bol miktarda kalsiyum, magnezyum, iyot ve demir vardır.

    Ahududu suyu: C vitamini ve demir yönünden zengindir. Göz çevresindeki çizgileri kaybettirir.

    Muz suyu: Tam bir sağlık kaynağı. Potasyum, magnezyum ve demirin yanı sıra bol miktarda B vitamini içerir. Adaleleri kuvvetlendirir.

    Kayısı suyu: Karotin bombasıdır. Bol miktarda mineral ve vitaminlerle tanınır.

    Kiraz suyu: Sağlıklı yapan içerdiği kalsiyum, potasyum ve karotin.

    Portakal suyu: Kalsiyum, magnezyum ve C vitamini deposu. Dolaşım rahatlar, cilt pembeleşir.

    Üzüm suyu: Potasyum, kalsiyum ve fosfor içerir.

    Çilek suyu: İçindeki potasyum vücuttaki fazla suyu alır, daha zayıf görünmemizi sağlar.

    Rezene - salatalık suyu: Kramp çözücüdür. 4 tatlı kaşığı rezene ile hazırlayacağınız çaya 1 litre sıcak su döküp 5 dakika bekletin. Şekerle tatlandırın. İçine 2 ufak salatalık rendeleyin, kıyılmış dereotu katın ve soğuk olarak için.


    Pancar suyu: Kan yapar.

    Yeşil üzüm - muz kokteyli: 250 gram üzümle 2 adet muzu püre yapın. 1 limonun suyunu ve 3 / 4 litre soğuk sütü katın. Şeker ve vanilyayla tatlandırın. Bu karışım hazmı kolaylaştırır.

    Kavun - kereviz suyu: Kuvvet verir. Kuşbaşı kestiğiniz kerevizi çekirdekleri çıkarılmış kavunla karıştırıp, balla tatlandırın.

    Kereviz suyu: Kalsiyumu, kemik ve adaleye doping yapar.

    Multivitamin suyu: Elma ve portakal suyu karışımı. Çoğu zaman muz ve üzüm suyu da ilave edilir. Ve bir bardak vitamin bombası günlük vitamin ihtiyacının üçte birini kaplar.



    Kime hangi vitamin?

    Yeterli ve dengeli beslendiğinizi düşünüyor musunuz? Sağlıklı mısınız? Eğer yanıtlarınız 'evet'se, günlük diyetinizde seçtiğiniz besinler, günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılıyor ve dışarıdan vitamin ve mineral desteği alımına gerek yok demektir. Ancak, vereceğiniz cevap olumsuz ise yandaki listeye bir göz atın. Hangi grup içinde yer alıyorsunuz? Hangi vitamini ve minerali almanız gerekiyor karar verin…


    Ağır menstrüel (adet) kanaması olanlar: Demir minerali.

    Gebe ve emzikli kadınlar: Demir, folat ve kalsiyum.

    Menopoz dönemindeki kadınlar: Kalsiyum minerali.

    Çok düşük kalorili diyetle beslenenler: Multivitamin.

    Vejetaryenler: Kalsiyum, demir, çinko, B12 ve D vitamini.

    Süt ve türevlerini sınırlı alan ve yeterince güneş ışığından yararlanamayanlar: D vitamini.

    Sağlıklı bir diyetle beslenemeyenler: Doktorlarının önereceği bir veya daha fazla vitamin ve mineral…