İkinci üniversiteyi düşünüyorum ama..

Konusu 'Üniversite' forumundadır ve OFFPOFFF tarafından 21 Ekim 2009 başlatılmıştır.

    21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  1. OFFPOFFF

    OFFPOFFF çok özledim... Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.846
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    merhaba herkese,
    liseden 2002 de mezun oldum ve ossden düşük puan aldığım için iki yıllık bı okula gittim..doğru dürüst çalışmadım araştırmadım..açıkcası hiç bı şey yapmadım ÖSS için..öyle böyle derken iki yıllığa girdim..girdikten snr öğrendim ki aldığım puanla 4yillik moda tasarıma da girebiliyorum..ama çok gecti artık..çok pişman oldum..hazırlık okudum snr bölüm değiştirdim fln iki yıllık okulu 4yil da bitirdim bu yüzden..mezun olduktan snr çalıştım ama sevemedim yaptıgım ısı ve o yüzdende çalışmadım..3senedir evde oturuyorum..
    gecen sene mezun oldugum üniversitenin Mutfak sanatları diye 4yillik bir yukseklisans programı açtığını öğrendim..ikinci üniversiteyi beceremem diye ilgilenmedim..yemek yapmayı veya pastacilik kursları araştırdım çok istiyorum sef olmak yemek alanında bir seyler yapmak..bu bölüm gecen seneden beri aklımda..şimdi yine araştırdım ÖSS-1 den 165 ham puan istiyor ama ben hiç bı şey hatırlamıyorum ÖSS ye dair..korkuyorum..bı daha dershane fln diyemem bizimkilere..
    25 yaşındayım gencim ne yapsam bilemedim..sanırım biraz yureklendirilmeye ihtiyacım var..yapabilirmiyim??4yil daha okumak için yasım geç değil di mı?
    çok kafam karıştı..özel univesite olduğu için de korkuyorum kalma gibi bı lüksüm yok,yapabilirmiyim ki..bu yeni sistemi de bilmiyorum ne bu ÖSS 1 bu 165 puan zor alınacak bı puan mı..
    kafam çok karışık...
     
    Son düzenleme: 21 Ekim 2009
  2. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  3. nesrin111

    nesrin111 hayat boş boş boş Üye

    Katılım:
    28 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.886
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    148
    bir an önce karar verip bir yerlerden başla..ha şu var,öss için harcayacağın zamanı kpss için harcayabilirsin..açıkcası mutfak sanatlarında öyle çok zor dersler olacağını sanmıyorum..yani mutfağı seviyorsan,ayrıca daha önceden üniv okuduğun için ortak dersleri saydırabilirsin..4 yıl yerine mesela 32 yılda biter okul..seviyorsan git,keşke öyle bişi olsa burada da bende giderdim,seviyyorum yemek yapmasını
    ya da mutfakla ilgili 2 yıllık bişide oalbilir
     
  4. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  5. OFFPOFFF

    OFFPOFFF çok özledim... Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.846
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    ızmır de cok kurs arastırdım ıkı yıldır arastırıyorum ama maalesef ızmır de ıstedıgım gıbı guzel kurslar bulamadım..hep hobı olarak acılan kurslar var ben daha profosyonel olarak ogrenmek ıstıyorum bu ısı..bı restaurant nasıl ısletılırden mutfakta yemek yapmaya tatlı tuzlu yapmaya kadar..a dan z ye..ıstanbul da cok guzel ıkı yıllık bır kurs buldum MEB onaylı sertıfıka verıyorlar ama ıkı yıl ıstanbul da yasamam lazım..buldugum ıkı yıllık okul da paralı..astarı yuzunden pahalıya gelıcek..o yuzden hıc dusunmedım..
    ıs bakıyorum bır yandan da ama bulamıyorum tabıı..bende acaba bu sekılde bır sey mı yapsam dıye dusundum..ama bılemedım...
     
  6. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  7. nesrin111

    nesrin111 hayat boş boş boş Üye

    Katılım:
    28 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.886
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    148
    tvde bir kurs vardı..pastacılık yanlış hatırlamıyorsam 8000-10000 tl falandı...eğer ki normal yemek yapma kursuna gidiyorsan o a 12000 tl falandı..ama bitirenler çok iyi yerlerde aylık 3000-4000 tlye çalışıyormuş...çok pahalı..bence 2 yıllık bir okul düşünebilirsin..yada 4 yıllık olacak,dediğim gibi dersleri saydırsan 3 yuıldada biter
     
  8. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  9. OFFPOFFF

    OFFPOFFF çok özledim... Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.846
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    oof cok pahalıymıs gercekten...
    2 yıllık yok ızmır de maalesef..problem o zaten ıkı yıllık olsa hıc dusunmem...
    4 yıl olması benı cok dusunuruyo..bı de hazırlık sınavına gırmek gerekıyormus ben zaten o okulda hazırlık okudum gectım de..onu sayarlar mı acaba?baska ortak ders oldugunu sanmıyorum..ben grafık tasarım okudum cunku..bu bolumdekı dersler daha cok ısletmeyle gastronomıyle fln alakalı..o kadar guzel dersler var kı bakıp bakıp cıldırasım gelıyo..oof keske benım zamanımda acsalardı su bolumu...:gitme:
     
  10. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  11. cinsilatif

    cinsilatif sana emanet... Pro Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.254
    Beğenildi:
    196
    Ödül Puanları:
    163
    sanki hala kafan karışık gibi
    yani ne olmak istediğini nasıl bi mesleği seçmen gerektiğini netleştirememişsin gibi.
    eğer yeme içme alanında ısrarlıysan ve bunun için öss ye girmen gerekiyorsa ve dahi yaşım 25 geç mi kaldım diyorsan.
    hayır geç kalmadın.
    insan bi şeyi yürekten istediğinde bütün evren ona hizmet eder.
    bana etmişti ordan biliyorum.
    ünvye başladığımda 26 yaşındaydım ve dersaneye hiç gitmedim
    4 yıl da sene kaybı olmadan bitirdim.
    bununla da yetinmedim, halen master yapmaktayım
    var yaşımı sen hesapla
    sonra da yüreklen
     
  12. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  13. Efla

    Efla bize bağışla Allahım Pro Üye

    Katılım:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    4.365
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108
    yaşa hiç takılmayın. 25 asla geç değil.
    önemli olan o mesleği severek yapabilecek misiniz? buna karar verin ve ardından çalışmaya başlayın bir an önce. yeterli emek verirseniz karşılığını alacağınızı düşünüyorum.
     
  14. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  15. reneta80

    reneta80 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    625
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    106
    Neden yapamayasın yaparsın. Baktın ki öss olmuyor iyi bir restoranta başvur de ki para almıycam ama işi öğretin de. Neden olmasın hem çalışmıyorsan 4 yılda da biter okulun boş oturacağına okula gider gelirsin. Hiçbir şey için geç değil. Ben staj yaparken 60 yaşındaki bir teyze de staj yapıyordu hukuk bitirmiş kadın düşün artık.
     
  16. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  17. OFFPOFFF

    OFFPOFFF çok özledim... Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.846
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    evet hala kafam cok karısık aslında..
    ben son 3 yıldır sardım bu yemek kursu pastacılık kursu ıslerıne..bu 3 yıl ıcınde bı anda ılgı duymaya basladım..son ıkı yıldırda hep bu tarz kurslar arastırdım ama dedıgım gıbı bulamadım..meslegımı de severek okudum aslında ama mezun olduktan snr calısmaya baslayınca sevemedım hayalımdekı gıbı olmadıgını ogrendım..ve iş te bulamadım zaten oyle evde oturdum..
    bu bolum cok hosuma gıttı..annem cafe fln acmıstı eskıden..sımdı hep annemle bır yer acmak hayalım..kucuk bır pastacı dukkanı veya kucuk bır cafe gıbı..veya evde pastalar yapıp ınternet uzerınden satablırım..bu tarz hayaller kurmaya basladım..
    cok ıyı bır ogrencı daha dogrusu calıskan bır ogrencı degıldım lısede ama unıversıtede dereceyle mezun oldum..sevdıgım bır seyı dort dortluk yaparım..4 yıllık ama buyuk ıhtmal bende uzatmadan sınıfta kalmadan halledebılırım..o sorumluluga sahıbım..
    bu yenı oss sıstemını hıc bılmıyorum..165 puan en dusuk puan dedıler ama neye gore dusuk onu anlamadım..nasıl hazırlanmam lazım evde nasıl hazırlanabılırım..sıfır bılgıyle yapabılırmıyım?
     
  18. 21 Ekim 2009
    Konu Sahibi : OFFPOFFF
  19. OFFPOFFF

    OFFPOFFF çok özledim... Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.846
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    aslında bu da cok mantıklı..hıc aklıma gelmemıstı bu sekılde yapmak..para almadan ısı ogrenmek ıcın teklıfte bulunmak..bunu da denıyebılırım..bu senem yıne bos gececege benzıyor her sartta..en azından bu senemı boyle degerlendırebılırım...super fıkır gercekten ya :)

    ben hala oss den korkuyorum :KK70: