Ilacı bölerek içmek öldürebilir

Konusu 'Arşiv' forumundadır ve Eski_dxuxnya tarafından 9 Temmuz 2007 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    9 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : Eski_dxuxnya
  1. Eski_dxuxnya

    Eski_dxuxnya Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    329
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    kullananlara uyarı. Yutamadıkları gerekçesiyle ilaçları bölerek içenlerin, tehlikeli yan etkilerle karşılaşabilecekleri uyarısı yapıldı. Bu şekilde alınan ilaçların vücutta çok hızlı emilmesi felç ve kalp krizi riskini artırıyor.Uzmanlar hapları yutamadığı için kıranları ya da ilaç kapsüllerini boşaltarak içenleri ciddi yan etkileri konusunda uyarıyor.Özellikle ilaçları yutamadıkları gerekçesiyle bu yola başvuran yaşlıların zaman zaman ölümcül olabilecek yan etkilerle karşılaşabileceği belirtiliyor. Çoğu zaman doktorların da tavsiye ettiği bu yöntem normalde ortaya çıkmayacak yan etkileri de beraberinde getiriyor. ...............................


    Her hapın ya da kapsülün vücuttaki emilme hızına göre özel bir dış yüzeyi bulunduğunu belirten uzmanlar ilaçlar bölündüğünde bu yapının bozulduğuna dikkat çekiyor. Bu durumda vücutta yavaş yavaş eriyerek emilmesi gereken bir ilaç çok hızlı emilebiliyor. Bu da başdönmesi ve başağrısına neden olduğu gibi, felç ve kalp kirizi riskini de artırıyor. Bölünerek yutulan ilaçlar çok hızlı emilip aynı hızla vücuttan atıldığından zaman zaman da etkili bir tedavi yapılamıyor. Uzmanlar pekçok ilacın artık sıvı şeklinin de üretildiğini belirtiyor ve hapları yutmakta güçlük çekenlere bu ilaçları tercih etmelerini öneriyor.

     
  2. 23 Ocak 2009
    Konu Sahibi : Eski_dxuxnya
  3. antrenxoxr

    antrenxoxr Profesyonel Sporcu Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.343
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.