ilk infertilite muayenesi

Konusu 'Kadın Faktörü / Kadın İnfertilitesi' forumundadır ve mutter tarafından 15 Temmuz 2010 başlatılmıştır.

    15 Temmuz 2010
    Konu Sahibi : mutter
  1. mutter

    mutter Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    235
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    merhaba hanımlar.
    ben yakında bebek isteğimiz had safhaya geldiği için doktora gidicem.
    şimdi tecrübeli hanımlara sorum şu; doktor nasıl bir yöntem izlicek?. bana neler yapıcaklar:)))))
    yani testlerle mi başlicak? yumurta takibi mi yapıcaklar? neyle başlicaklar.
    aslında biz düzenli gün aşırı ilşkimiz war yani yumurta takibi gerekli mi aceba?
    hangi testler önemli bu iş için? sanıyorum prolaktin ve fsh ye bakılmalı? başka warmı aklınıza gelen?
     
  2. 15 Temmuz 2010
    Konu Sahibi : mutter
  3. krizantem20

    krizantem20 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Haziran 2009
    Mesajlar:
    1.570
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    canım oncelıkle doktor sana sorar korunmasız ne kadardır ıstıyorsunuz yanı oluyormu olmuyormu dıye. sonra muayene edbılır.gereklı goruruse testler ıster yaptırrısınız belı sıze bır sure verır kendıllıgınden olması ıcın eger olmazsa zate sonrakı asamalr yumurt takıbı ılaclarkı ınsallah onlara gerek kalmadan kendılıgınden olur.
     
  4. 15 Temmuz 2010
    Konu Sahibi : mutter
  5. KARAFESLEGEN

    KARAFESLEGEN RabbiminLütfuHosgeldin Pro Üye

    Katılım:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    2.951
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    146
    canım düzenli regl oluyorsan, hsg ve spermiogram yapılacaktır muhtemelen.
     
  6. 15 Temmuz 2010
    Konu Sahibi : mutter
  7. mutter

    mutter Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    235
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    korunmasız tam tamına 1 yıldır deniyoruz (başta kalp atmaması sebepli bir kürtajımda oldu) we spermogram testimiz de hazır. reglimde düzenli tam 30 günde regli olurum.
     
  8. 1 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : mutter
  9. mutter

    mutter Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    235
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    arkadaşlar bir sorum daha war.
    bu kısırlık testleri neler?
    nelere bakılması gerekiyo?
    yani doktorun unuttuğu we ya önemsemediği bişiler warmı diye merak ediyorum?
    prolaktin, fsh, tiroid... neler war başka?
     
  10. 1 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : mutter
  11. semaveela

    semaveela hayallerim doğdu Üye

    Katılım:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    2.564
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    148
    erkekte sipermiogram kadındada hormonlar ve rahim filmi en önemlisi bunlar bence bunları yaptırmadan herhangibir tedaviye başlama derim ama genelde doktorlar 1 yılın dolmasını bekler sonra 3-4 kere yumurta takibi yapar ilaçlı yada ilaçsız sonuç vermezse bu testleri ister ama bence baştan yapılsa boşu boşuna okadar hormonu yemesen daha iyi olur
     
  12. 1 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : mutter
  13. mutter

    mutter Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    235
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    zaten yaklaşık bir yıl olucak. bu ay çok umutluydum içime çok doğmuşdu (ben öyle sanmışım) o yüzden reglimi beklemeden 4-5gün kala test yaptırdım ama yok. b-hcg 0,1.
    şimdi reglimi olim 3.gün testleri yaptırim. reglim biter bitmez rahim filmimi çektirim. sonra yumurta takibi (aslında yumurta takibi bana çok gereksiz geliyo. çünkü biz gün aşırı yapıyoruz zaten)
    işte daha da olmazsa aşlama diye dşündüm kendi kafamda.
     
  14. 1 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : mutter
  15. semaveela

    semaveela hayallerim doğdu Üye

    Katılım:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    2.564
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    148
    ya aslında yumurta takibi ilaçlı oluyor yani klomen gonaphen gibi yumurta geliştirici hapları kullanıyorsun sonra çatlatma iğnesi oluyorsun ve doktorun uygun gördüğü günlerde beraber oluyorsun ilaçsız takipte 1 kere yaptırırsın doktor hiçbir ek faktör olmadan yumurtlaman gerçekleşiyormu ona bakar zaten gerçekleşiyorsa ilaç uygulamaz bildiğim kadarıyla aşılamada yumurtlama tedavisinden daha az ihtimal sonuç veriyor yani yumurtlama tedavisi %40 aşılama %15 diye biliyorum yine doktorun aydınlatır seni ama tek tavsiyem doğru doktoru bul ve aynı doktorla devam et aksi taktirde karman çorman bi tedaviye maruz kalırsın zaten bunlardan önce bir sorun varmı onu öğrenin umarım çok uğraşmadan kavuşursun bebeğine allah kolaylık versin
     
  16. 2 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : mutter
  17. mutter

    mutter Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    235
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    çok çok teşekkür ederim canm.
    bunca zaman hadi 1 ay daha hadi 1 ay daha deniyelim dedik şu doktor işi olmasın diye. çünkü çok gözümde büyüyo o tahliller tedawiler. sorun çıkmasından çok korkuyorum.
    allah isteyen herkeze hayırlısıyla ewlatlarını werir inşallah. çok zor çok.
     
  18. 2 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : mutter
  19. semaveela

    semaveela hayallerim doğdu Üye

    Katılım:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    2.564
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    148
    rica ederim canım ne demek inşallah bir sorun çıkmaz tabi zor bir süreç çok haklısın gözünde büyütmekte ama vakitte kaybetme yaptırın bitsin rotan belirlensin belki çok aşamalardan geçersin ama sonunda bebişini kucağına alınca geçer gider hepsi allahım tez zamanda sağlıkla bebişine kavuştursun inşallah