inegöl mobilya maduruyummm

Konusu 'Hukuk Köşesi' forumundadır ve hacopoli tarafından 7 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

    7 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : hacopoli
  1. hacopoli

    hacopoli Popüler Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2008
    Mesajlar:
    708
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    108
    arkadaşlar yeni evliyim. inegöl casallina mobilyadan tv ünitesi almıştık. fakat istediğimiz renk gelmedi. istediğimiz rengin yazılı olduğu bir fatura elimizde var. 2 aydır renk değişimi için uğraşıyoruz ve sürekli oyalıyorlar. bu sorunun hukuksal çözümü nedir? sorumu cevaplarsanız sevinirim. birde tüketici haklarına başvurmak için geç mi kaldım.
     
  2. 16 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : hacopoli
  3. obursirin

    obursirin Aktif Üye Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    88
    Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.


    Satın alınan mal ve hizmetler ayıplı çıktığında Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasaya uygun olarak hak arama süresi içerisinde öncelikle ilgili firmaya başvuruda bulunulmalıdır. Eğer firmadan olumsuz cevap alınırsa firmaya hak arama süresi içerisinde başvuruda bulunulduğunu kanıtlamak gerekir.
    Ayıplı mal ve hizmetlerde hak arama süreleri açık ayıplarda (görülebilen ve hemen farkına varılabilen ayıplar) 30 gün, gizli ayıplarda (mal kullanılırken ortaya çıkan ayıplar) 2 yıldır. Kapıdan satışlarda 7 gün, devre tatillerde 10 gün , mesafeli alışverişlerde (telefon ile ve elektronik ortamda tüketicilerle karşı karşıya gelmeksizin yapılan satışlar) 7 gün içerisinde hiç bir gerekçe göstermeden tüketiciler cayma hakkını kullanabilirler.
    Örneğin tüketici satın aldığı bir giysideki kumaş hatasını başlangıçta farkedip 30 gün içerisinde satıcıya başvuruda bulunmayıp bu süreyi geçiririrse Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne yapacağı resmi başvuru hakkını kaybeder. Bir buzdolabının garanti süresi içerisindeki bir ayıbı nedeniyle buzdolabının değiştirilmesi ya da ödenen bedelin iadesi için süresi içerisinde firmaya başvuruda bulunmayan tüketicinin tüketici mahkemesine yapacağı resmi başvuru kabul edilmez. Diğer taraftan resmi başvuruların kabul edilebilmesi için ayıplı mal ve hizmetler nedeniyle hak arama süresi içerisinde ilgili firmaya başvuruda bulunulduğunun kanıtlanması gerekmektedir. Bunun için en doğru yöntem, hak arama süresi içerisinde olumsuz cevap alındıktan sonra süreyi geçirmeden ilgili firmaya bir ihtarname göndermektir.
     
  4. 17 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : hacopoli
  5. hacopoli

    hacopoli Popüler Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2008
    Mesajlar:
    708
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    108
    yani ben bu tv ünitesini 01.06.2009 da teslim aldım. şimdi 18.08.2009 tarihinde olduğum için hiç bir hakka sahip değilim. ama firma bu süre içinde telefon görüşmelerinde bizi hep oyaladı.
     
  6. 17 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : hacopoli
  7. ilayda cem

    ilayda cem Popüler Üye Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.701
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    106
    aynısı inegölde benim başıma geldi,evimizi düzerken sadece iki kapaklı bir gardırop almıştık.aradan 1,2 yıl geçince 3 kapaklı diğer bölümünüde ekletelim dedik...bize gele gele diğer dolaptan on santim yüksek ,farklı bir renkte ve hiç alakasız iki kapaklı aynalı bir dolap geldi....ısrarla bunun parçasının bu olduğunu idda ettiler...satış müdürü sürekli oyalıyordu ve ben firma sahibine kadar ulaştım...6 ay sonra iade ettim ve o zamanın parasıyla (4,5 yıl önce )1 milyar liramı bana geri ödediler...
    çok uğraşmanız ve vazgeçmemniz lazım...tüketici hakları olduğunu peşini bırakmayacağınızı ikna edici bir biçimde söyleyin...yoksa mümkün değil alamassınız....
     
  8. 17 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : hacopoli
  9. hacopoli

    hacopoli Popüler Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2008
    Mesajlar:
    708
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    108
    allahım insanlar ne üçkağıtçı olmuş. ne biçim ticaret yapıyorlar anlamadım.
     
  10. 13 Aralık 2010
    Konu Sahibi : hacopoli
  11. flzbyv

    flzbyv Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Aralık 2010
    Mesajlar:
    21
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    www.mobilyaminegölden.com İnegöl'de güvenilir üretici firmaların ürettiklerini satıyor, yada güvenilir firmalara fason üretim yaptırıyor. ayrıca kurumsal bir yapı olduğu için müşteri memnuniyetini sağlamak zorunda. gönül rahatlığıylada alışveriş yapabilirsiniz. Ayrıca ekonomik ve fotoğrafları daha net ve doyurucu.