Insomnia - Uykusuzluk!!!!

Konusu 'Psikoloji - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve Yagmurun_kizi tarafından 2 Nisan 2007 başlatılmıştır.

    2 Nisan 2007
    Konu Sahibi : Yagmurun_kizi
  1. Yagmurun_kizi

    Yagmurun_kizi Çocuklarım benim herşeyim... Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2015
    Mesajlar:
    6.654
    Beğenildi:
    8.428
    Ödül Puanları:
    113
    Sağlığımızı, yaşam kalitemizi, zihinsel ve fiziksel performansımızı son derece olumsuz etkileyen uykusuzluk sorununun çeşitli nedenleri olmakla birlikte genellikle endişe,korku,ve depresyona bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Ayrıca günlük hayatımızda gerek işte, gerek trafikte, gerek eş ve çocuklarımızla yaşadığımız stres, ekonomik sorunlar, uzun çalışma saatleri,kendimize ve hobilerimize zaman ayıramamak, en önemlisi zihinsel anlamda tam olarak dinlenememek ve rahatlayamamak da uykusuzluk sorununa neden olmaktadır.

    Bu rahatsızlığı belirlemek için çeşitli biyokimyasal ve hormonal testlerden de yararlanılabilir. Çünkü uykusuzluğun psikolojik nedenleri olabileceği gibi çarpıntı, kabızlık, horlama, kalp hastalığı, sık idrara çıkma, kaşıntılı deri hastalıkları, sırt ve eklem ağrıları gibi fiziksel nedenleri olabilir.

    Ayrıca yaşlılık, alınan bazı ilaçların yan etkileri, kafein, alkol ve sigara tüketimi, geç saatlerde yeme alışkanlığı, vardiyalı işler, sevilen birinin vefatı, işten çıkarılma gibi beklenmedik olaylar da uykusuzluğa neden olabilir.

    Eğer uykusuzluk sorunu birkaç haftadan fazla devam ederse ki uykusuzluk bir sonraki gece de aynı sorunu yaşayabilme endişesini beraberinde getirecektir. Bu durumda mutlaka bir doktora müracaat edilmelidir. Asla rastgele uyku ilaçları kullanılmamalıdır.

    Uykusuzluğun belirtileri



    Uykuya dalamama
    Uyku halini sürdürememe
    Sık sık uykunun bölünmesi
    Erken saatlerde uyanma
    Uykusuzluğun yan etkileri

    Yorgunluk
    Huzursuzluk
    Fiziksel ve zihinsel performans eksikliği
    Konsantrasyon güçlüğü
    Hafıza zayıflığı
    Kaza risklerinin artması
    Uykusuzluk ile başa çıkma yöntemleri

    Sağlıklı ve dengeli beslenmek
    Düzenli egzersiz yapmak ( özellikle açık havada )
    Masaj yaptırmak
    Yoga ve meditasyon gibi zihni ve bedeni rahatlatıcı faaliyetlerde bulunmak
    Uykusuzluğa neden olan fiziksel yada psikolojik bir neden varsa derhal doktora gitmek
    Rastgele ilaç kullanmamak,
    Sigara, alkol ve kafein tüketimine dikkat etmek ve sınırlamak,
    Doktor tavsiyesi ile geren vitaminleri almak,
    Bitki çaylarından faydalanmak,
    Banyo suyuna gül, ıhlamur gibi rahatlatıcı aromaterapi yağları eklemek,
    İş stresini ve öfkeyi eve özellikle de yatak odasına taşımamak,
    Evde akşam saatleri eş ve çocuklarla kaliteli dolu dolu zaman geçirmek,
    Hobilere zaman ayırmak,
    Radyasyon yaydıkları için televizyon, bilgisayar, müzik seti, cep telefonu gibi elektronik cihazları yatak odasından çıkarmak,
    Odanın ne çok sıcak ne de çok soğuk olmamasına dikkat etmek,
    Yatmadan önce yatak odasını havalandırmak,
    Yatmadan önce korku filmi yada rahatsız edici program ve tartışma konularını izlememek,
    Yatmadan önce bir fincan rahatlatıcı bitki çayı yada ılık süt içmek ve yanınızda su bulundurmak,
    Yatmadan önce ılık bir duş almak, banyo yapmak,
    Uykunuz gelmiyorsa uyumak için kendinizi zorlamayın,
    Yatmadan önce sevdiğiniz türde keyifli bir kitap okumak,
    Yatağınızın ayrıca gecelik ve pijamanızın rahat olmasına dikkat etmek,
    Yatmadan önce hafif ve rahatlatıcı müzik dinlemek,
    Yatmadan önce rahatlamanızı sağlamak için dua etmek,
    Yatmadan önce cinsel aktivitede bulunmak,
    Aynı satlerde yatıp,aynı saatlerde kalkmaya özen göstermek,
    Olabildiğince zihninizi boşaltıp güzel şeyler düşünmeye çalışmak.
    Daha önce de belirttiğimiz gibi birkaç haftayı geçen uykusuzluk sorunlarında mutlaka konunun uzmanı olan bir doktora gidilmelidir.