İnternet reklâmında büyük artış

Konusu 'Bilim ve Teknik' forumundadır ve 1BukeT tarafından 29 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

    29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : 1BukeT
  1. 1BukeT

    1BukeT Popüler Üye Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.454
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    106
    İnternet reklâmında büyük artış
    SAN FRANCİSCO (CİHAN)
    Merkezi New York'ta bulunan The Interactive Advertising Bureau (İnteraktif Reklamcılık Bürosu-IAB) ve PricewaterhouseCoopers tarafından yapılan açıklamada bu yılki internet reklam kârının geçen seneye göre %35 arttığı bildirildi.

    “İnternet Reklamcılığı Kâr Raporları” adı altında açıklanan rakamlara göre 2006 yılının tatil sezonunu da kapsayan son çeyreğinde 4.8 milyar dolarlık reklam geliri kaydedilirken, aynı sene içindeki toplam karın ise 16.9 milyar dolar olduğu açıklandı. Aynı senenin üçüncü çeyreğindeki reklam gelirleri ise 4.2 milyar dolar olarak açıklandı.

    İnternetten yapılan alışveriş rakamları her sene biraz daha artıyor. Bu durumu göz önünde bulunduran üreticiler ve satış merkezleri özellikle satışların tüm Amerika çapında en yüksek noktaya ulaştığı alışveriş sezonunda elektronik posta sayfalarından, haber kanallarına ait sayfalara kadar günde birkaç kez ziyaret edilen siteleri yoğun bir reklam bombardımana tutuyorlar.

    Online reklam verenlerin %52'si ticari ürün satışı yaparken, %16'sı finans servisi,%10'u bilgisayar servisleri, %8'i telekom ve %6'sı medya reklam içeriği sunuyor. Amerika genelinde reklam karları reklam verilen mecraya göre ise şu şekilde sıralanıyor:

    • Direk posta, 55.7 milyar dolar,

    • Gazeteler, 51.2 milyar dolar,

    • Televizyonlar (kablolu yayın), 39.9 milyar dolar,

    • Televizyonlar, 32.5 milyar dolar,

    • Dergiler, 24.6 milyar dolar,

    • Radyo, 20.8 milyar dolar,

    • İnternet, 16.9 milyar dolar,

    • Dışarı reklamları, 6.8 milyar dolar.

    Reklam gelirleri belirlenirken IAB, Web siteleri, ticari online servisler, elektronik posta hizmeti veren kuruluşlar ve diğer online reklam yayınlayan firmalardan veriler toplayarak genel satış rakamlarına ulaşılıyor.