Ispanak Yiyerek Enerjinizi Arttırın...

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve suri tarafından 23 Aralık 2009 başlatılmıştır.

    23 Aralık 2009
    Konu Sahibi : suri
  1. suri

    suri peri Üye

    Katılım:
    23 Aralık 2007
    Mesajlar:
    397
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    ISPANAK YIYEREK ENERJINIZI ARTTIRINIspanağın diğer birçok besinden daha sağlıklı olduğu bilinmektedir ve ıspanağı mutlaka yemelisiniz. Ispanak ve diğer yeşil yapraklı sebzeleri bu kadar sağlıklı yapan nedir? Geçmişte, diyetisyenler ıspanağın onu en çok tutulan besinler arasına sokan bir va da iki besin öğesine dikkat çekerlerdi. Ispanak demir demekti. Temel Reis'i anımsıyor musunuz? Ona öyle büyük bir güç kazandıran şey ıspanaklı. Bir kutu ıspanak yemeden Kabasakal'ın yanına bile yanaşamazdı. O yıllarda diyetisyen lor yalnızca birkaç öğe üzerinde çalışırlardı, ama bugün bilinen yüzlerce öğe var. Mikrobesinler hakkındaki eski bilgiler her gün eklenen yeni bilgiler, bize yeşil yapraklı sebzeleri böylesine güçlü kılan unsurun içerdikleri çeşitli öğelerle fitobesinlerin sinerjisi olduğunu göstermektedir.

    CoQ10
    Dünyanın başta gelen antioksidan uzmanlarından, araştırmacı Dr.Lester Packer'ın antioksidan ağının üyesi olan koenzim Q10, C vitamini, E vitamini ve glutation ile sinerji içinde çalışır. Koenzim, mitokondride enerji üretiminde de önemli bir rol oynar. (MİTOKONDRİ HÜCRENİN enerji üretim merkezidir.) Ispanak bu önemli antioksidanın başlıca kaynaklarındandır. Süper Besinin bilinen öğelerinin tam listesi: Karotenoidler lütein, zeaksantin ve beta-karoten Antioksidanlar glutation,alfa lipoik asit.C
    K vitamini (ıspanak başlıca K vitamini
    kaynaklarındandır)
    Koenzim QI0 (İspanak bu öğeyi yüksek
    miktarda içeren iki sebzeden biridir; diğeri
    brokolidir.)
    B vitaminleri (tiamin, riboflavin, B6 ve
    folat)
    Mineraller (kalsiyum, demir, magnezyum,
    manganez ve çinko
    Klorofil
    I'olifenoller
    Beta in
    Bitkisel kaynaklı omega-3 yağ asitleri
    Ispanak hakkıııd.ıkı bilgimi/ arılıkça uzayan bu lisle gerçeklen etkileyici görünüyor. Süper Besinlerin birçoğunda onları özel besinler yapan bir ya da iki öge vardır; ama ıspanakta besin öğelerinin listesi öylesine uzun ve etkileyicidir ki; bu sebzenin zenginliği gerdiği öğelerin sinerji leriyle birliğince onu bir numaralı Süper Besin yapar.

    Betain
    Bu, gelecekte sık sık sözü edilen bir besin öğesi olacak. Betain desteğinin insanlarda kalp-damar hastalıkları riskinin azalması için önemli bir bilgidir mevcut. Betainin en iyi kaynaklan ıspanak, buğday tanesi, yulaf kepeği, buğday kepeği ve lam buğday ekmeğidir. Ispanak ve yeşil yapraklı akrabaları deniz kaynaklı omega-3 yağ asitleriyle birlikte tükctilirse, bu bizim için sağlıklı bir karar olabilir. Ispanakta iki güçlü karotenoid vardır: lütein ve zeaksantin. Birçok çalışma lütein/zeaksinden zengin besinlerin tüketimiyle katarakt arasında ters orantı olduğunu göstermektedir. Gözün makulasında lütein ve zeaksantin düzeyleri arttıkça, görmemi/ı sağlayan retina hücrelerine ulaşan zararlı ışınların belirgin bir biçimde azaldığı kesin olarak bilinmektedir. Bu korumayı lütein/zeaksantinin sağladığından kuşku
    duyulmamaktadır.

    K Vitamini
    K vitamini normal kan pıhtılaşması için gerekli proteinlerin altısının ürerimi için elzemdir. Kan onsuz pıhtılaşmaz. K vitamininin damar sağlığında da rol oynadığı düşünülmektedir. Bu konuda daha çok araştırma yapılması gerekir, ama yapılan ilk çalışmalar ümit vericidir. Düşük K vitamini düzeyinin kadınlarda azalan kemik yoğunluğu ve artan kalça kırığı riskiyle bağlantılı olduğu ve günde bir porsiyon ıspanağın riski azalttığı bilinmektedir. Yalnızca 1 su bardağı taze ıspanak, size günlük K vitamini gereksiniminizin yüzde 190 ını verir.
    Ispanak kalp İçin sağlıklı bir besindir. İçerdiği zengin karotenoidler ve diğeı besin öğeleri atardamar duvarlaını hasardan korur. Karotenoidden en zengin yeşil yapraklı sebzeler ıspanak, pancar, kırp ve hardal yaprağı kıvırcık lahana ve karahindibadır. Yalnızca bir su bardağı pişmiş ıspanak önerilen beta-karoten gereksiniminin yüzde 95'ini ve lütein/zeaksantin gereksiniminizin yüzde 85'ini . . fazlası île karşılar. Ispanaktaki beta-karoten bu bitkinin yapraklarındaki ki yoğun klorofille örtülmüştür. Ispanak C
    vitaminine dönüştürülebilen beta-karoten için çok iyi bir kaynaktır, ıspanaktaki besin öğeleri bir arada çalışarak okside olmuş kolesterolün damar çeperlerinde birikimini önler.

    Kalsiyum ve Ispanak
    Ispanak kalsiyumdan zengindir, ancak içeriğindeki kalsiyum oksalatlara bağlı olduğu için vücutta kullanılmaz. Ama ıspanaktaki oksalatların bu sebzeyle birlikte yenen diğer yiyecekterdeki kalsiyumun emilimi üzerinde olumsuz etkisi minimal düzeydedir. Anlayacağınız, ıspanağın yanında yoğurt yada kalsiyumdan zengin başka bir besin yerseniz onun kalsiyumundan faydalanabilirsiniz.

    Pişmiş mi Çiğ mi?
    Yeşil yapraklı sebzeler hem çiğ, hem de pişmiş olarak yenilebilir. Pişirme işlemi karotenoidleri, özellikle bela-karotenî açığa çıkarır ve vücutta kullanılımını kolaylaştırır. Lüteini de güçlendirir. Ama ısı sebzelerin C vitamini ve folat değerlerini düşürür. Bence yapılacak en iyi şey, yeşil Yapraklı sebzeleri hem çiğ, hem de pişmiş olarak yemektir.

    ISPANAK VE DİĞER YEŞİL SEBZELERİ DİYETE KATMANIN KOLAY YOLLARI
    Ispanak ve diğer yeşil yapraklı sebzeleri lazauyada kullanın. Ispanağı buharda pişirdikten sonra üzerine taze limon suyu ve rendelenmiş parmesan peyniri döküp servis edin. Çorbalara bir avuç dolusu ıspanak ekleyin. Arlan yeşil yapraklı sebzeleri.onları balzamik sirke ve susam ekleyip yiyin. Omletinize Frenk soğanı, domates, dolmalık biber ve soğanla birlikte doğranmış yeşil sebze katın. Salataya marulla birlikte ince kıyılmış yeşil sebze

     
  2. 23 Aralık 2009
    Konu Sahibi : suri
  3. linguist

    linguist Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    4.193
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    148
    paylaşım için tşkler a.s. çok severim zaten ıspanağı:)
     
  4. 11 Ocak 2010
    Konu Sahibi : suri
  5. nazz81

    nazz81 artık mutluyum Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.650
    Beğenildi:
    110
    Ödül Puanları:
    153
    ıspanağın her türlüsünü severim hatta akşam yemeği için haşlanmış ıspanak hazırladım üzerine bi kaşık zeytinyağı döküp peynirle karıştırıyorum bayılıyorum tadına