İstanbul'un İskeleleri ve Tarihleri

Konusu 'Türk ve Türkiye Tarihi' forumundadır ve UzmaN tarafından 19 Kasım 2008 başlatılmıştır.

    19 Kasım 2008
    Konu Sahibi : UzmaN
  1. UzmaN

    UzmaN Popüler Üye Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    5.097
    Beğenildi:
    8
    Ödül Puanları:
    146
    İSTANBUL'UN İSKELELERİ VE TARİHLERİ

    Anadoluhisarı İskelesi: Anadoluhisarı’na ilk iskele Şirket-i Hayriye tarafından ahşap olarak 1851 yılında Hisarönü olarak bilinen yere inşa edildi. 1905 yılında yıkılarak yeniden yapıldı. Kültür Bakanlığı tarafından, taşınmaz kültür varlığı olarak tescilli.

    Ayvansaray İskelesi: 1967 yılında kapatılan Ayvansaray İskelesi, 1980’de onarım gördü ve 1989 yılında çevresi düzenlendi. Eyüp- Eminönü- Üsküdar hattında hizmet veriyor. O da taşınmaz kültür varlığı olarak geçiyor.


    Fener İskelesi:
    Fener İskelesi betonarme kazık yöntemiyle deniz üzerinde inşa edilmiş. Eyüp- Eminönü -Üsküdar hattında hizmet veriyor. Taşınmaz kültür varlığı.

    Sütlüce iskelesi: 1967 yılında kapatılan Sütlüce İskelesi 1989 yılında yeniden hizmete açıldı. Önündeki su derinliğinin fazla olmaması nedeniyle 1991 yılının aralık ayında yeniden kapatıldı. 1993 yılında yandı ve kullanılmaz hale geldi ve onarıldı. Bugün Eyüp- Eminönü- Üsküdar hattında hizmet veriyor.

    Kanlıca İskelesi: Şirket-i Hayriye döneminin en önemli iskelelerinden biri. Yapım tarihi kesin olarak bilinmiyor. 1989 yılında onarım gördü. Kültür varlığı olarak tescilli.

    Kandilli İskelesi: Şirket-i Hayriye tarafından yapıldıktan sonra 1916 yılında yandı. Yerine yapılan iskele de 1978 yılında Liberya bandıralı bir geminin çarpması sonucu parçalandı. Yeniden onarıldı, şimdi Kültür Bakanlığı’nın taşınmaz kültür varlıkları listesinde.

    Çubuklu İskelesi: İnşa tarihi 1912 olarak tahmin ediliyor. 1914 yılı kayıtlarına göre 160 yolcusu varmış. Şimdi Boğaz’ın en tenha iskelelerinden biri. 1991 yılında yolcu çıkış mahalli yenilendi. O da taşınmaz kültür varlığı sayılıyor.

    Hasköy İskelesi: 12 yıl aradan sonra yolcularına hizmet vermeye başladı. 1994 yılında eski Galata Köprüsü’nün Ayvansaray ile Hasköy arasına yerleştirilmesi sonucu seferleri kaldırılmıştı. İskele tarihi yapısına uygun olarak yeniden yapıldı.

    Bostancı Şehir Hatları İskelesi: Uzun bir rıhtımın uç kısmına 1912-1913 yıllarında inşa edilen iskelenin karakteristik özelliği çatısında bir kubbenin bulunması. Yığma ve tek katlı olarak inşa edilen ve 1. Ulusal Mimarlık Dönemi örneklerinden olan iskelenin iç mekanlarında alçı tavan bezemeleriyle sütün başlıkları arasında çini panolar var. Eski eser statüsünde. Eminönü ve Adalar hattında hizmet veriyor.

    Bakırköy Deniz Otobüsleri İskelesi:
    1987 yılında açıldı. İDO’nun ilk iskelelerinden. Geçtiğimiz yıl yıkıldı ve yeniden yapıldı. İç mekanına Türk denizcilik tarihiyle ilgili panolar, gravürler, minyatürler yerleştirildi. Eski haline göre 2,5 kat daha da büyütüldü.

    (İçerik-Alıntıdır)



     
  2. 26 Mart 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  3. Derin__Su

    Derin__Su derin sular ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2008
    Mesajlar:
    5.394
    Beğenildi:
    118
    Ödül Puanları:
    163
    Bostancı Şehir Hatları ıskelesi: Uzun bir rıhtımın uç kısmına 1912-1913 yıllarında inşa edilen iskelenin karakteristik özelliği çatısında bir kubbenin bulunması. Yığma ve tek katlı olarak inşa edilen ve 1. Ulusal Mimarlık Dönemi örneklerinden olan iskelenin iç mekanlarında alçı tavan bezemeleriyle sütün başlıkları arasında çini panolar var. Eski eser statüsünde. Eminönü ve Adalar hattında hizmet veriyor.

    Son yıllarda bostancı iskelesi yenilenip osmanlı mimarisiyle dahada bi güzelleşti.. a.s