Kalıcı Kiloyu Düşleyen Kaslarına Yüklensin!

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve serena- tarafından 21 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

    21 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : serena-
  1. serena-

    serena- Popüler Üye Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    447
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    Kalıcı kiloyu düşleyen kaslarına yüklensin!

    SEVDıCAN GÜNEŞ - SAĞLIK SERVıSı 18.05.2007

    Binbir zahmetle verdiğiniz kiloları ömür boyu korumanız hayal değil! Dr. Haluk Saçaklı'nın (1+1)x2 formülüyle aç kalmadan, kaslarınızı sürekli çalıştırarak yağların geri gelmesini önleyebilirsiniz. Yarım kilo kas günde 150 kalori yakıyor ve böylece verilen kilolar geri alınmıyor ..

    Ünlülerin obezite danışmanı Dr. Haluk Saçaklı, kilo vererek formda bir görünüm yakalayanlara kilosunu korumak için yepyeni bir formül geliştirdi. Hazırladığı (1+1)x2 formülüyle kalıcı zayıflığın mümkün olduğunu söyleyen Dr. Saçaklı, sihirli formülünün detaylarıyla ilgili sorularımızı yanıtladı:

    * Diyete adını verdiğiniz (1+1)x2 neyi ifade ediyor? Önerdiğim programdaki formülü adım adım şöyle açıklayabilirim:
    Birinci 1: Diyet yok, rejim yok; vücudunuzun maksimum ihtiyacı ne kadar ise o kadar kaloriyi dengeli bir şekilde tüketin. Bu şekilde kas yakımıyla metabolizmanın yavaşlaması engellenecek.
    ıkinci 1: Aaerobik çalışmaları yapın. Yürüyüşlerle birlikte günde 500 kalorilik bir enerji tüketimiyle haftada yarım kilo yüzde 100 yağ kaybı sağlanacak. (x2): Geleceğe yatırım; verilen kiloların bir daha asla dönmemesini istiyorsak 'direnç egzersizleri' ile kaslarımızı artıracağız. Direnç egzersizleri yani 'kassal çalışmalar'; spor salonlarında yapılan dambıl çalışmaları, plates ve terabant (lastik) çalışmalarını kapsar. Bu egzersizlerle kaslar güçlendirilip, verilen kilolar kalıcı hale getirilir. Kaslarımız 5 kilo artarsa, o zaman fazladan günde 400 kalori yakmış olacağız. Bu da yaklaşık olarak ayda 2 kilo hakiki yağ kaybına eşdeğerdir. Bunu elde edebilmek için 6 haftalık bir kuvvet çalışması yeterli.

    YAŞ 30'U GEÇıNCE DıKKAT!
    * Kilo ömür boyu korunabilir mi?
    Kilonun ömür boyu kalıcı olabilmesi için özellikle 30 yaşından sonra daha dikkatli olunmalı. Yaş ilerledikçe, yürüyüşler yapsanız da bazal metabolizmanızda yılda 250 gram kas kaybı olur. Buna karşılık yıllık yağ birikimi 750 gram olur. Bunu engellemenin tek yolu 'kassal dayanıklılık' çalışmalarını haftada 2 ya da 3 gün yaşantınıza dahil etmenizdir. Kaslarınız kendilerini yenilemek için istirahat durumunda kilo başına günde 80 kalori yakar. Direnç çalışması yapan obezler, yapmayanlara göre yüzde 14 daha fazla kalori yakar.

    * Geliştirdiğiniz programın diğerlerinden farkı ne?
    Diyet sendromundan kurtuluyorsunuz. Yani dengeli beslenmeyle günde vücudun ihtiyacı ne kadar ise o kadar kalori tüketiliyor. Örneğin, bir kadının günde 2 bin 200 kaloriye ihtiyacı varsa beslenme planında o kadar kalori tüketiyor. ıhtiyacın altında kalori alındığında ise metabolik ritm yüzde 15- 30 düşeceğinden kilo kaybı zorlaşır. Kalorisi düşük diyetlerde, az yense de enerji dengesi bozulduğu için kilo alınır.

    SPOR DEĞıL EGZERSıZ YAPIN
    * Formülünüz, hangi özellikleri sayesinde kilolarda kalıcılık sağlıyor?
    Yağsız vücut kitlesi arttığında otururken ve uyurken bile daha fazla kalori harcarız. Yağları azaltıp, kası çoğalttığımızda yarım kilo kas günde 150 kalori yakarken, aynı oranda yağ günde sadece 3 kaloriye ihtiyaç duyar. Bu şekilde verilen kilolarda kalıcılık sağlanır.

    * Sporla egzersiz farklı mı?
    Nefes nefese kalmayacağınız her türlü aerobik dayanıklılık çalışmaları egzersiz sınıfına girer. Örneğin yürüyüşler, yürüme bantları, yüzme vs. Unutmayın; sporu sporcular yapar! Bizler için tüm aktiviteler egzersiz niteliği taşımalı. Yani yoğun ve şiddeti yüksek yüklemelerden her zaman kaçınmalıyız.

    * Egzersizlerin akşam mı, sabah mı yapılması daha avantajlıdır?
    Egzersizlerin öğleden önce yapılması verimi artırır. Özellikle direnç egzersizlerini gece yapmak en düşük verimi almanız anlamına gelir.

    * Sağlıklı beslenme denilince neler hangi düzende uygulanmalı?
    Beslenmede yapılan en büyük hata aç kalarak zayıflamaktır. Bu yöntem verilen kilonun 2/3'ünün vücut kas kitlesinin kaybına neden oluyor. Yağlar ise yerinde kalıyor. Sağlıklı olan yöntem; vücudun ihtiyacı olan tüm besin ögelerini yeterli ve dengeli bir şekilde tüketmektir. Bunların başında anti-aging özellikleri bulunan sebze ve meyve ağırlıklı beslenme geliyor. Sebze ağırlıklı beslenme kalıcı kilonun da anahtarıdır. Tabii protein alımı da ihmal edilmemeli.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 12 Ocak 2010
  2. 21 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : serena-
  3. tulipbs

    tulipbs Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    ne zamandır aklımda kas yapmaya başlamak nedense erteleniyor ama bunu okuduktan sonra bu gün başlıyorum
    ağırlık almanıza gerek yok diye düşünüyorum çünkü ben egzersizlerin bir kısmını zaten 0,5 ltlik pet şişelerle yapıyorum ilk etapta 1,5 ltlik pet şişeler işimi görür herhalde
     
  4. 10 Eylül 2007
    Konu Sahibi : serena-
  5. celebrian

    celebrian o biiir ADANALI... Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    3.825
    Beğenildi:
    1.385
    Ödül Puanları:
    163
    yürüyüş yeterli değil demek ki