Kalori Yakmanın Kolay Yolları

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve Mune tarafından 21 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

    21 Temmuz 2006
    Konu Sahibi : Mune
  1. Mune

    Mune Administrator Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    27.685
    Beğenildi:
    58.987
    Ödül Puanları:
    663


    Bir an önce forma girmek istiyorsanız, aşağıdaki küçük tüyoları dikkatlice okuyun. Çünkü bu öneriler sayesinde yaptığınız aktivite ne olursa olsun daha hızlı yağ yakabilir, istediğiniz gibi formda bir vücuda sahip olabilirsiniz. Canlanın. Günlük işlerinizi yaparken hareketli olun ve gideceğiniz yerlere mümkün olduğu kadar yürüyerek gidin. Örneğin kuru temizlemeciye giderken canlı ve hızlı bir tempoyla 30 dakika yürüdüğünüz zaman yaklaşık 120 kalori yakabilirsiniz. Bu, araba kullanmakla yakacağınız kalori miktarının tam iki katına eşittir. Çok yağ yaktıran kaslarınızı çalıştırın. Ne kadar çok kasınız çalışırsa, yaktığınız kalori miktarı o kadar çok demektir, sadece oturuyor olsanız bile. Eğer amacını yağlarınızdan kurtulmaksa, en çok yağ yakmanızı sağlayacak kaslarınızı çalıştırmanız gerekiyor ki; bunlar baldır, kalça ve göğüs kaslarınızdır. Sık sık hareket edin. Yapılan araştırmalar kendiliğinden gerçekleşen fiziksel aktivitelerin de kalori harcamanızı sağladığını gösteriyor. Örneğin ayak uçlarını yere vurmak ve elleri hareket ettirmek günde ekstradan 800 kalori yakmanızı sağlıyor. Aktif olun. Pasif misyoner pozisyonundan vazgeçin. Şehvetli bir sevişme dakikada 4,5 kalori yakmanızı sağlar. Gücünüzü arttırın. Aerobik çalışmanızda daha fazla kalori yakmak için ya yaptığınız egzersizin şiddetini ya da hızınızı arttırın. Örneğin koşu bandında çalışıyorsanız, yokuş çıkmak 50 kalori daha fazla yakmanızı sağlayacaktır. Müzik dinleyin. Müzik dinlemek, spor yaparken çok motive edici bir etkendir. Yapılan araştırmalar, müzikle egzersiz yapanların yüzde 25 daha uzun süre spor yaptıklarını gösteriyor. BU da doğal olarak daha çok kalori yakmanız anlamına geliyor. Isının ve gevşeyin. En istekli insanlar bile iş, egzersiz öncesi ve sonrası yapılan 5 – 10 dakikalık ısınma ve gevşeme hareketleri sırasında da kalori yakacağınızı biliyor musunuz? Örneğin yüzmeyle uğraşan biri, bu sırada fazladan 90 kalori yakabilir. Daha çok yiyin. Kalorilere, onları yıkmak için ihtiyacınız olduğunu unutmayın. Eğer uzun süre yemek yemezseniz, vücudunuz açlık alarmı verir ve metabolizmanız daha az kalori harcamak için yavaşlar. Bu yüzden öğün aralarında bir şeyler atıştırmaktan çekinmeyin. Yalnız bu yediklerinizin, salatalık, yoğurt gibi kalorisi düşük besinler olmasına dikkat edin. Erkeğinize masaj yapın. Bir saat süren uzun ve keyifli bir masaj yaparak 230 kalori yakabilirsiniz. Üstelik masaj sonrası geçireceğiniz tutkulu bir saat sırasında da 270 kalori yakabilirsiniz. Böylece hem eğlenceli birkaç saat geçirmiş hem de tam 500 kaloriden kurtulmuş olursunuz. Doğru yöntemi kullanın yaptığınız egzersiz ne olursa olsun, iyi sonuç almak için doğru bir şekilde yapmalısınız. Örneğin, kardiyo makinesinde kullandığınız teknik zayıfsa, bu harcadığınız kalorinin de az olmasına yol açar. Yapılan en yaygın hatalardan biri de merdiven çıkarken parmaklıklara tutunmaktır. Bu şekilde bacaklarınız yeteri kadar ağırlık taşımaz ve gereken eforu sarfedemezsiniz. Merdiven çıkarken dik durup, parmaklıklardan sadece denge sağlamak için yararlanmanız gerekir. Duş öncesi egzersiz yapın. Tuvaletin önünde durup, bir ayağınızı klozet kapağının üzerine koyun ve elinizle lavabodan destek alın. 15 kez oturup, kalkma egzersizi yapın. Daha sonra bacak değiştirip, hareketi tekrarlayın. Tek bacakla yapılan çömelme hareketi, iki bacakla yapılana göre daha çok kas yapar ve bu şekilde güz içinde daha çok kalori yakmış olursunuz. Periyodik olarak yürüyün. Sürekli yürüyenler yağ rezervlerini kullanırlar. Eğer sürekli yürümüyorsanız, hızlı tempolu yürüyüşünüz sırasında 5 dakikalık yürüme molası verin.günde sekiz saat yürürseniz, ekstradan 100 kalori yakabilirsiniz. ıkişer ikişer çıkın. Asansör yerine merdiven kullanmanın kalori yakmaktaki yararı bilinen bir gerçek. Ancak basamakları birer birer yerine ikişer ikişer çıkarsanız, yüzde 55 daha fazla yağ yakmanız mümkün. Çılgınca öpüşün. Öpüşmek çok hoş bir kalori yakma yöntemi. Bir de işin içine tüm vücudunuzu katarsanız, yaktığınız kalori miktarı daha da artar. Hızınızı arttırın. Kardiyo çalışmalarınıza kısa süreli, turbo çıkışlar eklerseniz daha fazla kalori yakabilirsiniz. Örneğin bisiklete biniyorsanız, 10 kez bu tür çıkışları yapabilirsiniz. Böylece ekstradan 120 kalori yakabilirsiniz. Önce koşu temponuzda 2 dakika koşun. Sonra 1 dakika için hızınızı arttırın. 2 dakika için normal temponuza geri dönün, sonra yeniden hızlanın.Bu şekilde devam edebilirsiniz. Kendi yemeğinizi kendiniz yapın. Dışarıdan sipariş etmek yerine kendi yaratıcılığınız kullanmanız da yarar var. Mutfakta geçirdiğiniz bir saat yaklaşık 150 kalori yakmanızı sağlayacaktır. Blender yerine, el mikseri kullanabilirsiniz. Farklı egzersizler deneyin. Güçlendirici egzersizler ve kardiyovasküler egzersizi birleştirdiğinizde, normalden iki kat daha fazla kalori yakabilirsiniz. 5 dakika kardiyovasküler egzersizle başlayıp, güç gerektiren egzersize geçebilirler, daha sonra birkaç dakika için tekrar kardiyovasküler agzersiz yapabilirsiniz. Bu şekilde değişiklikler yaparak devam edebilir, 5 dakika kardiyo egzersizle çalışmanızı tamamlayabilirsiniz. Ev işinden kaçınmayın. Ne kadar sıkıcı olsa da en azından yakacağınız kalorileri düşünüp, temizlik yapabilirsiniz. Toz almak, yerleri silmek, süpürmek, yatakları toplamakla geçireceğiniz bir saat 200 kalori yakmanızı sağlayabilir. Benzininizi kendiniz doldurun. Görevlilerden rica edip, kendi işinizi kendiniz yapabilirsiniz. Böylece 25 kalori yakabilirsiniz. Günde iki kısa egzersiz yapın. Sabah ve akşam saatlerinde 20’şer dakikalık iki kısa egzersiz yaparsanız, metabolizmanızın egzersizden sonraki birkaç saat içinde canlı kalmasını sağlarsınız. Bu şekilde taktığınız kalori miktarı da ikiye katlanır. Susuz kalmayın. Su ihtiyacını karşılamak, daha uzun süre egzersiz yapmanızı, dolayısıyla kalori yakmanızı sağlar. Egzersiz sırasında vücut ağırlığınızın yüzde1’i oranında su kaybederseniz, daha çabuk yorulup, pes edersiniz. Aktiflikten vazgeçmeyin. Erkek arkadaşınızla buluştuğunuzda, size ne yapmak istediğinizi sorarsa, dans etmeye gitmek gibi aktivite seçin. Böylece saatte 180 kalori yakabilirsiniz. Ya da yüzmek, bowling oynamak gibi daha sportif faaliyetleri önerebilirsiniz. Duruşunuzu düzeltin. Oturabileceğiniz yerlerde asla yatmayın, ayakta durabileceğiniz yerlerde oturmayın ve dik durmaktan vazgeçmeyin. Çünkü bütün bunlar kaslarınız çalıştıran aktivitelerdir ve kalori yakmanızı sağlar. En çok yağ yaktıran 5 egzersizi deneyin. Eğer bütün bu önerilerin hangisini yapacağınız konusunda kararsızsanız, en çok yağ yakmanızı sağlayacak 5 egzersizden birini seçebilirsiniz. 1. Kardiyo kikboks ( saatte yaklaşık 700 kalori ) 2. Koşma ( saatte yaklaşık 650 kalori ) 3. ıp atlama ( saatte yaklaşık 590 kalori ) 4. Karate ( saatte yaklaşık 590 kalori ) 5. Kayak ( saatte yaklaşık 470 kalori )
    Burada yer alan hertürlü bilgi ALINTIDIR
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2009
  2. 9 Nisan 2007
    Konu Sahibi : Mune
  3. Yelizz

    Yelizz Aktif Üye Üye

    Katılım:
    19 Aralık 2006
    Mesajlar:
    445
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    86
    KALORı YAKMANIN KOLAY YOLLARI


    Özel diyet gıdaları almadan ya da spor salonuna gitmeden kilo verebilir misiniz? Evet!

    Hayatınızda önemli değişiklikler yaparak, paradan tasarruf ederken emniyetli ve kalıcı bir biçimde kilo vereceksiniz.
    1. Eliniz abur cubura değil, suya uzansın. ıştahınızı yatıştırmanın eldeki en ucuz, en emniyetli yolu bu...
    2. Dolapları boş tutun. Hem paradan hem de sizi caydıracak şeylerden tasarruf edersiniz. Etrafınızdaki yiyecek çeşitlerini azaltmanız sizi gereksiz yere atıştırmaktan alıkoyacak.
    3. ılham verici bir şeyler yapın. Kilo verdiğinizde giymekten büyük keyif alacağınız bir elbiseyi buzdolanızın kapağına yapıştırarak kendinizi teşvik edebilirsiniz. Göbeğinize ‘piercing’ yaptırmak da zayıflama azminizi artıracak bir fikir olabilir.
    4. Baharatları dilediğiniz gibi kullanın. Araştırmalara göre, zencefil, kırmızıbiber, pul biber gibi baharatlar ve bunlarla yapılan soslar vücudunuzun yağ yakma kabiliyetini %25 oranında artırabilir.
    5. Kilo vermek için uyuyun. Uykunuzu yeteri kadar almanız, daha fazla enerji elde etmek için yemek yemenizi engeller. Yapılan son bir araştırmaya göre, yeterince uyuyan bir kadının metabolizması %40 oranında artıyor.
    6. Gece mutfak seferlerine bir son verin. Araştırmacılar karanlık odaların ve gecenin karanlığının bizi daha fazla yemeye sevk ettiğini belirtiyorlar. Yataya bir saat erken girmeyi deneyin. Evinizde daha neşeli, parlak ışıklara yer verin, hem daha mutlu olacak hem de daha az atıştıracaksınız.
    7. Kahvaltıyı kesinlikle sektirmeyin. Gün için gereken enerji yakıtınızı almanızı ve öğle yemeğinde kendinizi daha az aç hissetmenizi sağlar.
    8. Doğru bir biçimde atıştırın. Sert bir şeker 20 kalori civarındadır, tüketme süresi 20 dakikaya kadar çıkabilir. 400 kalori içeren bir dondurma külahı ise on dakikaya kalmadan midenizde olur.
    9. ıçinizden çılgınca yemek yemek geliyorsa, size kendinizi iyi hissettiren müzikler dinleyin. Araştırmacılar müziğin beyindeki, en sevilen yiyeceği yemenin etkilediği merkezi harekete geçirdiğini belirtiyorlar.
    10. Yeşil çay için. ısviçre Üniversitesi’nde yürütülen bir araştırmanın sonuçlarına göre, yeşil çay içmek vücudun yaktığı kalori miktarını artırıyor. Günde üç fincan içmeye çalışın.
    11. Yediğiniz şeye yoğunlaşın. TV izlerken, bir şeyler okurken, ders çalışırken ya da e-mail’lerinizi yanıtlarken yiyecekleri gözden uzak tutun.
    12. Dışarı çıkın. Günde en az yirmi dakikayı dışarıda oturarak ya da yürüyerek geçirin. Güneş ışığı içinizdeki yeme istediğini kontrol etmenize yardımcı olur.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 12 Ocak 2010
  4. 27 Ocak 2008
    Konu Sahibi : Mune
  5. mutahhara

    mutahhara Everything is Fate Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2007
    Mesajlar:
    3.236
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    Sağlıklı bir yaşam için alınan kalori ile yakılan kalori arasında kurulacak denge büyük önem taşır.Hangi aktivitenin ne kadar kalori yaktırdığının bilmemiz bu dengeyi kurmada bize yardımcı olacaktır.

    Aşağıdaki tablo ortalama 65 kg ağırlığındaki bir kişinin aktivitelere göre dakikada yakacağı kalori miktarlarını göstermektedir.



    Atletizm Aktiviteleri

    Aerobic:KK70:üşük Tempoda 6 Kalori
    Aerobic:Yüksek Tempoda 8
    Aerobic, Step: Düşük Tempoda 8
    Aerobic, Step: Yüksek Tempoda 11
    Aerobic: Suda 5
    Ilımlı pedal çevirme 8
    Kuvvetli pedal çevirme 12
    Yüksek tempolu Jimnastik 9
    Ilımlı jimnastik 5
    Dairesel genel antrenman 9
    Eliptik genel antrenman 10
    Binicilik 6
    Kürek(Antrenman aletinde)ılımlı 8
    Kürek(Antrenman aletinde)kuvvetli 10
    Kayak aleti 11
    Adımlama makinesi 7
    Hatha Yoga 5
    Aerobic öğretmenliği 7

    Antrenman ve Spor Aktiviteleri

    Okçuluk(avlanma dışında) 4
    Badminton 5
    Basketbol oynamak 9
    Basketbol(tekerlekli sandalye ile) 7
    Bilardo 3
    Bisiklet: BMX veya dağ bisikleti 10
    Bisiklet: 19-22 km/saat 9
    Bisiklet: 22-26 km/saat 11
    Bisiklet: 26-30 km/saat 14
    Bisiklet:: 30 km/saatin üstü 19
    Bowling 3
    Box maçı 10
    Eskrim 7
    Dans:Seri,bale,twist 7
    Dans: disco 6
    Dans: slow, wals 3
    Fencing 7
    Frisbee 3
    Golf: El arabası kullanarak 6
    Golf: Motorlu araba kullanarak 4
    Jimnastik(genel) 5
    Hentbol 14
    Hockey: Çim&buz 9
    At biniciliği 5
    Buz pateni 8
    judo, karate,kickbox 11
    Yürüme yarışı 7
    Rollerblade Paten 8
    Dağcılık-iniş 8
    Dağcılık-çıkış 13
    Jumping 11
    Koşu: 8 km/saat 9
    Koşu: 8,5 km/saat 10
    Koşu:9,5 km/saat 11
    Koşu: 10,5 km/saat 13
    Koşu:12 km/saat 14
    Koşu: 14 km/saat 17
    Koşu: 16 km/saat 19
    Koşu: Maraton 9
    Koşu: kross 10
    Dalıcılık 8
    Skateboard 6
    Kayak:Kross 9
    Kayak:ıniş 7
    Futbol 8
    Yüzme:Genel 7
    Yüzme kuvvetli 11
    Yüzme sırtüstü 9
    Yüzme: Kurbağalama 11
    Yüzme:Kelebek 13
    Yüzme: crawl 13
    Yüzme:Ayaklar yere dik kuvvetli 11
    Tai Chi 5
    Tenis 8
    Voleybol:Yarışma amaçlı olmayan 3
    Voleybol yarışma amaçlı 5
    Plaj Voleybolu 9
    Yürüyüş: 5,5 km/saat 5
    Yürüyüş: 6,5 km/saat 5
    Yürüyüş: 7,5 km/saat 6

    Su voleybolu 3
    Su kayağı 7

    Bahçe Aktiviteleri

    Odun taşıyıp yığmak 6
    Odun kırmak 7
    Kazmak,bellemek 6
    Bahçe ile uğraşmak 5
    Yabani otları yolmak 5
    Çim biçmek 6
    Ağaç dikmek 5
    Çimenleri tırmıklamak 5

    Günlük Yaşam ve Ev aktiviteleri

    Çocuk Bakımı:Banyo,besleme vs 4
    Çocuk oyunlarına katılmak 6
    Yemek yapmak 3
    Alışveriş 4
    Temizlik:Araba yıkama,cam silme vs 5
    Mobilyaların yerini değiştirmek 7
    Eşya taşımak 8
    Paket açmak 4
    Oturarak okumak 1
    Ayakta durmak 1
    Uyumak 1
    Televizyon seyretmek 1

    Tamirat

    Oto tamiri 3
    Doğramacılık 7
    Ev boyama:KK70:ış yüzey 6
    Ev boyama:ıç yüzey 5

    ış ıle ılgili Aktiviteler

    Barmen 3
    Marangoz 4
    Spor antrenorü 5
    Kömür madeni işçisi 7
    Bilgisayar işi 2
    ınşaat işçisi 6
    Masabaşı işi 2
    Yangın söndürme 14
    Ormancı 9
    Tiyatrocu 3
    Hafif Büro işi 2
    Duvarcı 8
    Masör 5
    Polis memuru(büroda ) 3
    Sınıfta oturmak 2
    Yemekte oturmak 2
    Kamyon sürücüsü 2
    Ahçı 3
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 12 Ocak 2010
  6. 4 Şubat 2008
    Konu Sahibi : Mune
  7. sus_aglama

    sus_aglama Aktif Üye Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    60
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    kızlar cok güzel söylemişsiniz bunların yanında birde evde kendi kendinize calıp oynayın acayip kalori yakıyo ne kadar oldugunu bilmiyorum ama