Karbonhidrat mı protein mi?

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve SeYnePP:) tarafından 18 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

    18 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : SeYnePP:)
  1. SeYnePP:)

    SeYnePP:) Yeni Üye Üye

    Katılım:
    27 Ocak 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Bu konuyu benim gibi karbonhidart ve proteini beraber almamalıyız ama hangi yiyecekte karbonhidrat hangisnde protein var bilmeyenler için açıyorum.
    Daha önce açılmışsa şimdiden özür dilerim, ama ben bulamadım fisfisfis
    Karbonhidrat daha çok sebzelerde var arkadaşlar. Ayrıca baklagillerde karbonhidrat açısından zengin.
    proteini ise et, tavuk, balık, sakatat, süt, peynir, yoğurt, yer fıstığı, yumurta, soya fasulyesi, kuru fasulye, fındık, fıstık, ceviz, badem, buğday unu, patates ve tahıllardan (mısır, pirinç, bulgur) alıyoruz. Vücudumuz öncelikle karbonhidrat grubu yiyecekleri yakıyor, daha sonra proteine geçiyor ancak proteinin fazla alınması demek yağ depolanması demek arkadaşlar. yanlış bilgi vermek istemem eğer varsa bir hatam kusura bakmayın siz de doğru bilgilerinizi paylaşın alkisalkisalkis :enbuyukkk:
     
  2. 25 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : SeYnePP:)
  3. lxoxliz

    lxoxliz 7 bela Pro Üye

    Katılım:
    15 Haziran 2008
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Tüm karbonhidratlar vücuda girdiği anda tek bir görevi vardır o da enerji vermek.Protein ise vücudun yapı taşı olan onarıcı bir besindir ve kesinlikle alınması gerekir.Proteinlerin sindirilmesi uzun sürer bu sebeple daha kaliteli bir tokluk sağlar tam da bu yüzden akşam saatlerinde çok protein almak doğru değildir ama depolandığı için değil hazmı zor olduğu için.Yani yağ olarak depolanan protein değil karbonhidrattır.Evet karbonhidratlar hemen sindirilir ancak fazlaca karbonhidrat alıp ortaya çıkan enerjiyi kaslarda yakacak kadar çok hareket etmezseniz o fazlalık yağ olarak depolanır.
     
  4. 25 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : SeYnePP:)
  5. lxoxliz

    lxoxliz 7 bela Pro Üye

    Katılım:
    15 Haziran 2008
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Bu arada şimdi farkettim buğday unu ve tahılları proteine dahil etmişsin halbuki onlar karbonhidratların ağa babalarıdır.Karbonhidratlar iki çeşittir basit ve karmaşık karbonhidratlar zaten karbonhidratların kilo aldırması hadisesi de buradan kaynaklanıyor.Şöyleki;
    Basit karbonhidratlar ,örneğin beyaz ekmek ,şekerli gıdalar vs. hızla kana karışır kısa süreli tokluk verir insülin değerini yükselterek hızla acıktırır içinde besleyici hiç birşey olmadığı için de ayrıca gereksizdir
    oysa Karmaşık karbonhidratlar yani tam tahıl ekmeği ,çavdar,yulaf,kepekli pirinç kepekli bulgur daha yavaş kana karışır daha uzun süre tok tutar liflidir ayrıca buğdayın içerdiği bazı vitamin ve mineralleri deiçerdiği için daha faydalı ve besleyicidir.
    Kuru fasulye soya mecimek falan ise baklagiller dediğimiz başka bir grup.Hem karbonhidratın enerji ve tokluğunu hemde proteinlerin yapıcı ve onarıcı özelliklerini içeren şahane besinler hayvansal proteinler gibi yağ içermediğinden protein almanın en güzel yolu ayrıca karmaşık karbonhidratlar kadar da lifli ve doyurucu bu yüzden bol bol yenmeli
    Umarım ukalalık olarak algılamazsın sevgili arkadaşım akşam akşam hatta gece gece öğretmenliğim tuttu:eek:lmaz::kedi:a.s.