Kedi yavrusu bakımı nasıl olur?

Konusu 'Evcil Hayvanlar' forumundadır ve Efla tarafından 13 Ekim 2010 başlatılmıştır.

    13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  1. Efla

    Efla bize bağışla Allahım Pro Üye

    Katılım:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    4.365
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108
    Arkadaşlar, evimizin yakınında koli içinde kedi yavrusu bulduk. Eve aldım, biraz büyüdükten sonra dışarı bırakacağım.

    Nasıl beslemem gerekiyor?

    Yanına su ve ince kaşar dilimleri koydum. Evde süt yoktu. Süt alıp sulandırarak vermeyi düşünüyorum bir de. Sıcak bir köşeye koydum, peyniri bitirdi, su içti.

    Ne kadarlık olduğunu bilmiyorum, yavaş yavaş yürüyebiliyor, gözleri açık. kuyruk hariç 15-20 cm kadar boyu var. koliden tırmanarak dışarı çıkmaya çalışıyor.

    Yanlış beslemek istemiyorum. Önerilerinizi bekliyorum. a.s.
     
  2. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  3. berf

    berf Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Allah bagıslasın şimdiden :) süt içine su koyup içermek cok dogru bi karar olmus, yoksa ishal olur... whiskas ın yavru kediler için mamaları var onlardan alabilirsin, onlar biraz daha yumusak oluo genelde yiyebiliolar ama eger onu da yemek de zorlanıosa, kuru mamanın içine biraz su koyup mamanın şişip yumusamasını saglarsan daha kolay yer. Yine yavru kediler için yas mamalar da var onlardan da verebilirsin... Bide haslanmıs yumurta sarısını da yiyebiliolar böle tam kayısı kıvamında yaparsan afiyetle yer :)
     
  4. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  5. Efla

    Efla bize bağışla Allahım Pro Üye

    Katılım:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    4.365
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108

    Kimsenin bilgisi yok galiba, ben öğrendiklerimi paylaşayım. Belki başka bir arkadaşımıza faydam dokunur.

    Nette biraz araştırma yaptım, pastörize sütün yavrular için yeterli olmadığını okudum. Toz anne sütü almak için fotoğrafını çekip veterinere gittim. Tahminen 3 haftalıkmış miniğim. 1buçuk aylık olana kadar evde bakıp dışarı bırakabilirmişim. Uyum sağlayabilir mi diye sordum, evet dediler... Eşimi ikna edebilsem hiç bırakmam ya, şimdi bile zor ikna oldu eve almama :1no2:

    Ekstra olarak haşlanmış tavuk göğsü ve pirinç lapası(yağsız tuzsuz haşlanmış pirinç) verebilirmişim.
    Toz anne sütünü ılık suda eritip verdim, severek yedi cokacimcoook
    Kendi kabından yiyebiliyor, biberon ile beslememe gerek kalmadı.

    Şimdilik bu kadar, arada bir eklemeler yapmak için uğrarım.
     
  6. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  7. Efla

    Efla bize bağışla Allahım Pro Üye

    Katılım:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    4.365
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108
    Cevap için çok teşekkürler. 1hafta 10 gün sonra dediklerinizi de uygulayacağım. Şimdilik süt ile ağırlıklı olarak besleyeceğim. Nette 4 haftaya kadar süt verilmeli diye okumuştum.
    Şimdi versem sorun olur mu acaba?

    Süt-su karışımını bu sitede bir arkadaştan daha önce duymuştum. Açıklama yapmanız güzel olmuş.
    Sevgiler a.s.
     
  8. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  9. berf

    berf Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    rica ederim gözleri acıldıysa zaten 3 haftayı gecmiştir, süt vermenizde bence bi problem olmaz yani en azından bugune kdr bnm yetiştrdiklerimde herhangi bi problem olmadı :KK1: cay tabagından falan mı içio sütü yoksa biberondan mı?
     
  10. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  11. berf

    berf Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    bu arada aklıma şimdi geldi pirinç lapasını sütle yaparsanız sütlaç gibi ama sekersiz ve tuzsuz onu da yiyolar
     
  12. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  13. Efla

    Efla bize bağışla Allahım Pro Üye

    Katılım:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    4.365
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108

    Bir de yumuşak bir bez içine bolca pamuk koydum, sardım. Bir nevi yatak oldu, üstünde yatıyor.

    Kolisinin bir kenarını yırtarak şağıya indirdim, istediği zaman oradan girip çıkabiliyor kolisine.
    Şimdilik kapalı balkona koydum. Ortam soğuk değil ama belki yavru diye üşüyor olabilir. Kolisinde daha korumalı olur diye düşündüm.

    Kediler hakkında fazla bilgim yok, tecrübelerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
     
  14. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  15. Efla

    Efla bize bağışla Allahım Pro Üye

    Katılım:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    4.365
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108
    büyükçe bir plastik kapta su verdim, sürekli devirip döküyor. Temiz bir kultablasında verdim sütünü. Ağır olduğu için deviremiyor.


    Bu şekilde yapmam daha besleyici olur, haklısınız. Teşekkürler kaydirigubbakcemile5
     
  16. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  17. berf

    berf Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    yavru oldugu için üşüodur muhtemelen... su karnımız agrıdıgnda içine sıcak su koyup yanımıza aldgımız lastik sey varya adını tam hatırlayamadım termostattı sanırım :) onun içine sıcak su koyup üzerinide bi havluyla sarıp (kedi fazla sıcaktan yanmasın die) kolisine koyarsan kendi zaten termostata yakın bi tarafta yatar.. üşüdüğü zaman en azından ona yakınlasabilir.
     
  18. 13 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Efla
  19. berf

    berf Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    dısarı bırakma konusunda da bende evime alamıorm kedileri evde bi tane oldugundan anlasamıo bi baska kediyle, ama kıyamıormda dısarda gördüklerime elimden geldgmce beslemeye calısıorm... havalarda biraz sogudugndan yuva yapıcam şimdi onlara. koliyi alıp etrafını straforla kaplayıp içine de atılan halıflexlerden kesip zemin hazırlıycam. evin asagısına bahceye koyup orda beslıycem en azından etrafta bulunun kediler üşüdükçe içine girebilirler.. biraz büyüdükten sonra eger evde tutamıycaksanız sizde öle bişi yapabilirsiniz :)