Kemiklerinizi Güçlendirmek için Yapabileceğiniz 7 Şey

Konusu 'Menopoz' forumundadır ve Cicilikiz tarafından 13 Ağustos 2010 başlatılmıştır.

    13 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  1. Cicilikiz

    Cicilikiz Popüler Üye Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1.972
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
    Rakamlar yalan söylemez: Osteoporoz ulusal bir salgın hastalık. Bütün menopoz sonrası kadınlarının üçte birinde bu “sessiz hastalık” (yıllar içinde belirti vermeden gelişiyor) var ya da gelişiyor.

    O halde neden dert edesiniz ki? Çünkü osteoporoz, sonunda kemikleri zayıf, kırılgan ve çatlaklara elverişli yapıyor –özellikle kalça, omurga ve bileklerde. Ve her beş kişiden biri kalça kırığını takip eden bir yıl içinde ölüyor dolayısıyla bunlar katlanılacak sayılar değil. Gerçekten.

    Kalsiyumunuzu Alın

    Kemikleri güçlendirmek için kalsiyum önemli ve her ne kadar mandıra ürünlerinin kalsiyum almak için tek yol olduğunu düşünüyor olabilirseniz de, gerçek şu ki diğer kaynaklar daha da iyi olabilir. Sebze reyonu günlük kalsiyum dozunuzu aramak için iyi bir yer. Brokoli, Çin lahanası gibi yeşil yapraklı sebzeler hem kalsiyum hem de kemik sağlığının diğer bir bileşimi olan K vitamini için mükemmel kaynaklardır.

    D’nizi Emin

    Yani vitamin D. Kalsiyumun emiliminde onun yardımına ihtiyacınız var. İyi ki, kendi cildiniz güneş ışığına maruz kalınca D vitamini üretir. Haftada iki ya da üç kez, kolların ve bacakların, güneş koruyucusu olmaksızın, 10-15 dakika güneşe maruz kalması birçok insan için yeterlidir. Eğer cildiniz koyuysa ya da yeterince doğrudan güneş almamışsanız desteğe ihtiyacınız olabilir.

    İçkiyi Bırakın

    Beslenme çabalarınızı içerek atmayın! Alkol, D vitamin metabolizmanızla etkileşimde bulunarak bedeninizin kalsiyum emilinine etki eder. Artan alkol tüketimi hormon üretimini de etkileyebilir ve premenopozal kadınlarda düzensiz kanama periyodlarına ve testesteron düzeyinin azalmasına yol açar, her ikisi de osteoporoz riskini arttırır.

    Alışkanlığınızdan Vazgeçin

    Sigara içiyorsanız, işte size bırakmak için bir neden daha. Sigaranın kemik yoğunluğunu azaltarak kırık riskinizi arttırdığı anlaşıldı. Dahası, kemikler kırıldığında, sigara iyileşme sürecini de geciktirebiliyor çünkü sigara içiciler kanlarında daha düşük düzeyde oksijen (iyileşmek için şart) taşıyor. Sigara içen kadınların içmeyenlere göre ortalama beş yıl daha önce menopoza girdikleri anlaşılmıştır, osteoporoz risklerini arttıran bir şey.

    İlaçlarınızı Kontrol Edin

    Belirli ilaçlar osteoporoz riskinizi arttırabilir:

    Bağışıklığı baskılayanlar, prednison, steroidler, methotrexate ve cyclosporine dahil
    Triod ilaçları
    Anticonvulsanlar
    Aluminyum içeren antacidler
    Kolestrol düşüren ilaçlar
    Uzun dönemli heparin terapisi
    Bu ilaçlar kemik kaybını arttırırken ciddi durumların tedavisi için de şart olabilirler. Doktorunuzla ilaçlarınızın artı ve eksilerini konuşun.

    İlaç Yazdırmayı Düşünün

    Bazı ilaçlar osteoporoz riskinizi arttırabilirken, diğerleri hem tedavi hem de hastalığın önlenmesinde Amerikan Yiyecek ve İlaç Yönetimince onaylanmıştır:

    Hormon replasman terapisi (HRT)
    Alendronate sodium (Fosamax)
    Risedronate sodium (Actonel)
    Raloxifene (Evista)
    Calcitonin (Miacalcin)
    İlaçlar kemik bozulmasını yavaşlatır ya da durdurabilirken, çoğunun da yan etkileri vardır. Bu önleyici ilaçların sizin için doğru olup olmadığını doktorunuzla konuşun.

    Kanepeden Kalkın

    Yürüme, koşma ya da merdiven çıkma gibi ağırlık içeren etkinlikler kemik yoğunluğunu arttırmaya yardım ederken serbest ağırlık, ağırlık makinaları, egzersiz bandları ya da kendi beden ağırlığınızı direnç olarak kullanmak kas kitlesi yapmanıza yardım eder. Her iki tip egzersizi birleştirip rutininize katmak osteoporoza karşı korumaya yardım eder.