Kilo Vermeye Yönelik Davranış Değişikliği Stratejileri

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve Silviya tarafından 24 Mayıs 2008 başlatılmıştır.

    24 Mayıs 2008
    Konu Sahibi : Silviya
  1. Silviya

    Silviya Popüler Üye Üye

    Katılım:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.050
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    DAVRANIŞ DEĞıŞıKLıĞı STRATEJıLERı


    ALIŞVERıŞE YÖNELıK ÖNERıLER

    # Yiyecek alışverişini tok karnına yapmak, yenmemesi veya az yenmesi gereken besinleri satın almamak.
    # Alışverişe liste hazırlayıp çıkmak.
    # Yanına yapılan listeye yetecek kadar para almak.
    # Yenmeye hazır besinleri satın almamak.
    # Satın alırken aynı gruptaki besinlerin enerjisi düşük olanını seçmek ( Örnek: Yağlı peynir yerine yağsız peynir almak gibi. )
    # Televizyon programlarında veya reklamlarda yiyeceklerle ilgili olanları seyretmemek.

    PLANLI OLMAYA YÖNELıK ÖNERıLER
    # Besin tüketimini sınırlamak için ne yiyeceğini önceden planlamak.
    # Boş zamanlarda yiyecek atıştırmak yerine egzersiz yapmak. Ev veya işyerinde egzersiz için belirli bir alan ayırmak.
    # Sabah kalkınca, her öğün öncesi. sırası ve sonrasında bir bardak ılık su içmek.
    # Önerilen yiyecekleri planlanan zamanlarda yemek (5 - 6 Öğün şeklinde). Öğün atlamamak.
    # Başkalarının ikramlarını kabul etmemek ve bunu kabalık olarak netilendirmemek. Çevredeki insanlara yemek için ısrar etmeleri yerine yememek için teşvik etmelerinin daha iyi olacağını anlatmak.
    # Düzenli dışkılama alışkanlığı edinmek. ( Her gün, saban kalkınca)
    # Her hafta, sabah aç karnına, aynı kıyafetlerle tartılmak ve ağırlığı kaydetmek.

    YEMEKLE ıLGıLı AKTıVıTELERE YÖNELıK ÖNERıLER
    # Göz önünde yiyecek bulundurmamak.
    # Mutfağa fazla zaman ayırmamak. En kısa sürede işi bitirip uzaklaşmak.
    # Şişmanlamaya neden olan besinleri evde bulundurmamak, uygun besinleri buzdolabının ön tarafında bulundurmak.
    # Yemek için en küçük, yağsız salata için büyük tabak kullanmak. Servis yapılan kepçenin küçük boyolmasına dikkat etmek.
    # Yemeğın servis kabını masaya koymamak.
    # Yemek biter bitmez masadan kalkmak.
    # Tabakta yemek bırakmaktan çekinmemek, hatta tabakta bir miktar yemek bırakmayı alışkanlık haline getirmek ve kalanı ara öğünde yemek.
    # Mümkün olduğunca iyi çiğnemek ve yavaş yiyerek lokmaların tadına varmak.
    # Lokmalar arasında çatalı, kaşığı elden bırakmak.
    # Yemek yerken başka aktiviteler ( Tv. Seyretmek, okumak gibi) yapmamak.
    # Akşam yemeğinden sonra ( Saat 20 : 00 - 21 : 00 den sonra) bir şey yememek. (Şekersiz çay, Ihlamur vb. içilebilir)
    # Doyulmazsa tekrar alma şansı olduğunu düşünerek tabağa mümkün olduğu kadar az yemek, bir miktar yedikten sonra bir süre bekleyip, tokluk hissinin geldiğini görmek. * Yemek yemeye yönlendiren riskli durumları tespit etmek ve bu durumlardan uzak kalmaya çalışmak. AlkoL, zengin soslar ve süslemelerden kaçınmak.

    ÖZEL GÜNLERE YÖNELiK ÖNERıLER;
    # Kalorisiz veya düşük kolorili içecekleri tercih etmek.
    # Her koşulda diyet listesine uygun besinleri seçmeye özen göstermek.
    # Çok aç olduğunda düşük enerjili besin (Salata, meyve, ayran, çorba gibi) yemek.
    # Kendini besin tekliflerini reddetmeye hazırlamak, aksilikler karşısında cesareti kırmamak. Eğer fazla yenirse sonraki öğünü sadece salata ve biraz geçiştirmek.

    DiĞER ÖNERıLER;
    # Aktiviteyi arttırmak. Kısa mesafelerde taşıt kullanmamak, asansöre binmemek, hızlı tempoyla yürümek, ev işlerini kendi kendine çalışmaya çalışmak.
    # Kapının önünde spor ayakkabılarını bulundurmak.
    # Aktif ve hareketli kişilerle birlikte olmaya özen göstetmek.
    # Çevredeki kişileri de" Yeterli ve dengeli beslenme" konusunda teşvik etmek.
    # Yemek pişirirken düşük enerjili yemekler pişirmeye gayret etmek. ( Etli yemeklere yağ koymamak, yemeklerdeki yağ miktarını azaltmak, kızartma yerine haşlama, ızgara ve fırında pişirmek vb. )
    # Bir diyet programı uygulamanın, avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırmak.
    # Kilo vermek konusunda kendine güvenmek, sabırlı olmak, sıkıntıları yiyerek gidermek yerine başka faaliyetlerde bulunmak ( Her gün kitap okumaya vakit ayırmak gibi)
    # Aşırı tuz tüketmeyiniz.
    # Değişim listelerini kullanmaya özen gösteriniz.
    # Değişim listelerinin dışına çıkmayınız.
    # Düzenli olarak yediğiniz her besini günlüğünüze kaydediniz. * Gereğinden fazla yemek hazırlamayınız.

    -Alıntıdır.-​
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009