Kiş Sebzelerinin Faydalari..

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve siyah papatya tarafından 9 Şubat 2007 başlatılmıştır.

    9 Şubat 2007
    Konu Sahibi : siyah papatya
  1. siyah papatya

    siyah papatya Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2007
    Mesajlar:
    429
    Beğenildi:
    17
    Ödül Puanları:
    108
    UZMANLAR, kış aylarında vücut direncinin düşmesiyle birlikte vitamin ihtiyacının iki kat arttığını, kış sebzelerinin ise vitamin açısından bu eksikliği giderdiğini belirtiyor
    </B>

    Brokoli: Mineral ve demir eksikliğini giderir. Vitamin deposudur. Antikarsinojenik (kansere karşı koruyucu) etkisi yüksek, kalsiyum açısından zengin, dolayısıyla kemik erimesine karşı koruyucu, lif oranı yüksek bir besindir. </B>

    Maydanoz: C vitamini ve demir deposudur. Böbrekleri temizleyici, kan şekerini dengeleyici ve kansere karşı koruyucu etkiye sahiptir. </B>

    Kereviz: Antioksidan ve sindirim sistemini rahatlatıcı etkiye sahiptir. Kerevize özel kokusunu veren fitalid adlı madde kandaki stres hormonunu azaltır, bu yolla damarların gevşemesini ve tansiyonun düşmesini sağladığı, ayrıca kolesterolü de düşürür. </B>

    Lahana: En iyi toksin atıcıların başında yer alıyor. Bağırsak kanserine karşı koruyucu özelliği vardır. Düşük kalorili, A,B ve C vitaminleri açısından zengin, bol posa içerir ve tohumları idrar söktürür. </B>

    Karnabahar: Enfeksiyonlara karşı etkin ve antibakteriyel özellikte birçok aktif madde içeriyor. Özellikle kronikleşmiş idrar yolları enfeksiyonlarında bilinen en etkili sebzedir. ıçerdiği bol miktarda fosfor, özellikle osteoporozu önleyici ve kemik oluşumunu destekleyici etkiye sahiptir. </B>

    Pırasa: Potasyum, kalsiyum, demir ve fosfor bakımından oldukça zengindir. E, C, B1, B2 ve A vitamini içeriği yüksektir. Böbrek taşlarının oluşumunu engelleyici etkin maddelere sahiptir. Kabızlığa iyi gelir. </B>

    Ispanak: Başta demir olmak üzere çeşitli mineral tuzları ile A ve C vitaminleri açısından zengindir. Mide, karaciğer ve pankreas salgılarını uyarır. Magnezyum, fosfor, iyot ve vücudun dengesini koruyan mineraller bulunur. </B>

    Havuç: A vitamininin ön maddesi olan karotenleri içerir. Bu maddenin aktif hale geçmesi için havuçlu salataların mutlaka yağıyla yenmesi gerekir.