Kişa Enerjik Girmek Için 15 öneri!

Konusu 'Egzersizler' forumundadır ve ÇXIXTLENBXIXK tarafından 14 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    14 Kasım 2007
    Konu Sahibi : ÇXIXTLENBXIXK
  1. ÇXIXTLENBXIXK

    ÇXIXTLENBXIXK Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    KIŞA ENERJİK GİRMEK İÇİN 15 ÖNERİ!

    Kışı karşıladığımız bugünlerde yorgunluk başlıca sorunlarımızdan biri. Siz de kendinizi halsiz hissediyor olabilirsiniz. Peki bu soğuk kış günlerinde kendinizi daha iyi ve enerjik hissetmek ister misiniz? Eğer yanıtınız "evet" ise, bu haber tam size göre. Okuyacağınız 15 öneri hem son derece basit hem de masrafsız!


    İp atlayın
    Kim demiş sadece çocuklar ve boksörler ip atlar diye? Eski çamaşır ipinizi alın ve dünyanın belki de en etkili kardiyo çalışmalarından birisini yapmak için başlayın zıplamaya. Düz bir zemin üzerinde yarım saat ip atlayarak tam 350 kalori yakabilirsiniz. Eğer, bunu kumda yaparsanız yakacağınız kalori miktarı tam iki katına çıkacaktır.

    Kepeklerden kurtulun
    Saçlarındaki kepeklerden kurtulmak isteyenler için doğal bir reçete: sirkeyle yıkanmak! Yarım şişe üzüm sirkesini püskürtmeli bir şişeye aktarın ve bunu saçlarınızın tümüne sıkın. Ardından beş dakika bekleyin ve durulayın. Böylece, bozulduğu için kepeklenmeye yol açan PH dengesini sirke asidiyle dengeleyeceksiniz.

    Konsantrasyon kazanın...
    Kinesiyoloji, vücudun doğal dengesini tekrar kazanmasına yardımcı olan ve zihni negatif düşüncelerden arındırmayı hedefleyen özel bir terapi çeşidi. Siz de bu kinesiyoloji egzersizinden faydalanabilirsiniz: Büyük bir parça kâğıt alın ve bunun üzerine büyük harflerle alfabeyi yazın. Ardından kırmızı kalemle bazı harflerin üzerine sağ, bazılarının üzerine de sol yazın. Sonra yüksek sesle, gelişigüzel harfleri okumaya başlayın. Harfleri okurken de, üzerinde yazana göre sağ ya da sol kolunuzu kaldırın.

    Daha iyi uyuyun
    Yapılan araştırmalar uzun süre televizyon seyretmenin uyku kalitesini düşürdüğünü ortaya koyuyor. Günlük TV seyretme süresini yarı yarıya azaltmaksa uyku kalitesinde belirgin bir artış sağlıyor. Uzmanlar, televizyonun parlak ışıklarının bilinçaltını etkilediğini ve bunun kişilerin kendilerini huzursuz hissetmesine yol açtığını belirtiyor.

    Her gün güneşle buluşun...
    Her gün sadece 5 dakika olsa da güneşlenmek, vücudunuzdaki D vitamini miktarını ciddi şekilde artırıyor. Bu nedenle, her gün havalı kapalı bile olsa 5 dakika açık havada durmaya özen gösterin. Güneşin kuvvetli olduğu günlerde bunu öğleden önce 11.00 civarında yapmaya ve mutlaka güneş koruyucu krem sürmeye de özen gösterin.

    Kendi sebzenizi yetiştirin
    Sizin hayaliniz de bir gün kendi sebzelerinizi yetiştirmek ve ellerinizle toplamak mı? Bunun için mutlaka kocaman bir bahçeniz olması gerekmiyor. Büyükçe toprak saksılar alıp işe koyulabilir ve kekik, maydanoz, fesleğen, biber ve domateslerinizi yetiştirebilirsiniz. Üstelik bunların yüzde yüz organik olacağı da garanti! Tohumları seralardan ve çiçekçilerden temin edebilirsiniz.

    Kokularla enerjinizi artırın
    Pikniğe gittiğiniz bir gün avuç dolusu çam iğnesi ya da çam kozalağı toplayın ve bunları evde, ince bir keten parçasına sarıp doğal bir iple bağlayın. Keseyi banyonuza uygun bir yere asın. Sıcak su ve buharla ıslandığında etrafa harika kokular yaydığını göreceksiniz. Üstelik bu kokunun, enerji verici özellikteki aromaterapik etkisini kısa sürede fark edeceksiniz.

    Alıntıdır..