Kışın kilo vermenin püf noktası

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve daylight tarafından 20 Şubat 2009 başlatılmıştır.

    20 Şubat 2009
    Konu Sahibi : daylight
  1. daylight

    daylight Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    6 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    2.435
    Beğenildi:
    12
    Ödül Puanları:
    148
    International Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Dilem ırkin, kışın kilo almanın sebebini şöyle açıkladı:

    Kışın çevre ısısı düştüğü için vücudumuz standart sıcaklığını korumak istiyor. Ancak vücudumuz bunu isterken ****bolizma hızı yükseliyor ve enerji açığı artıyor. Enerji açığını giderebilmek için de daha fazla enerji verecek karbonhidrat ve yağ gruplarını istemeye başlıyor. Bunlar da daha çok kilo alımına neden oluyor.

    NE YAPALIM DA KıLO ALMAYALIM:uhm:
    Dilem ırkin, kış aylarında hem bağışıklığımız güçlendirecek, hem de kilo aldırmayacak tüyoları şöyle açıklıyor:

    Bağışıklık sisteminin zenginleşmesi için A, C, E vitamini, selenyum, magnezyum, çinko alınmalıdır.

    A vitamini yumurtanın sarısı, ciğer, yeşil yapraklı sebzelerde bulunuyor. Turunçgiller, mandalina, portakal, greyfurt gibi, yeşil yapraklı sebzeler C vitamini içeriyor.

    C vitamini tüketirken meyve suyunu sıkıp, bir saat sürahide bekletirseniz faydası kalmaz. Aynı şekilde yemek yaparken sebzeyi saatlerce yıkıyor, birçok parçaya bölüp, ağzı açık pişiriyorsanız yine vitamin kaybı olur.

    E vitamini kuru baklagil, yağ, fındık, fıstık gibi besinlerde bulunur. E vitamini kalbi korur, antioksidan etkisiyle gıdaların bıraktığı serbest radikaller dediğimiz bize zarar veren bileşenlerin vücuttan atılmasına yardımcı olur.
    Selenyumun kaynağı ise deniz ürünleridir. Hayvansal gıdalarda da bol bulunur.

    Kış aylarında D vitaminin en zengin kaynağı olan güneş ışınlarından mahrum kalıyoruz. Bu sebeple güneşli günlerde biraz dışarı çıkmak, yürüyüş yapmak gerekir.

    Besin olarak balık oldukça yararlıdır. Zengin bir Omega-3 kaynağıdır. Haftada iki defa balık tüketmek iyidir. Ancak balık kızartma olarak değil, ızgarada yağ ekleyerek tüketilmelidir.

    Çinko büyüme, gelişme, doku onarımında ve bağışıklık sistemi üzerinde önemli bir mineraldir. Çinko süt ürünleri, et ürünleri, hayvansal gıdalar ve bitkisel gıdalarda bulunur. Hayvansal gıda olanı ise daha zengindir.

    Magnezyum kasların gevşemesi için gereklidir. Bununla birlikte bağışıklık sistemimiz için de gereklidir. Tam buğdaydan yapılmış makarna ve ekmek bu açıdan önemlidir. Çünkü tam buğday ayrıştırılmamıştır ve magnezyum için destekçidir sırnaşık şeysırnaşık şey
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 14 Mart 2009
    Konu Sahibi : daylight
  3. cimcime81

    cimcime81 canım oğlum... Üye

    Katılım:
    30 Ekim 2008
    Mesajlar:
    3.381
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    108
    ben bir ara gitmiştim dilem hanımdı sanırım..2 ayda 8 kilo verdim ve vücudum inanılmaz güzel şekillendi...dolayısıyla benim kendi görüşüm o ne diyosa doğrudur:)))))))))))