Kışın şişmanlatan 6 yiyecek

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve tulipbs tarafından 19 Ocak 2008 başlatılmıştır.

    19 Ocak 2008
    Konu Sahibi : tulipbs
  1. tulipbs

    tulipbs Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Soğuk havanın etkisi ile metabolizma bir miktar hızlanıyor, buna bağlı olarak ısı dengesini koruyabilmek için yeme ihtiyacımız artıyor. Bu 6 çeşit yemeğe dikkat!

    Soğuk hava, yeme ihtiyacını artırıyor. Kış aylarında zamanın büyük bir bölümü ev ya da işyerlerinde geçtiği için fiziksel aktivitenin de azalmasıyla birlikte kilo almak kolaylaşıyor.

    Makarna ve peynir: Bu ikisi bir araya geldiğinde eşsiz bir lezzet çıkıyor. Kiloları da beraberinde getiriyor. Bir tabak peynirli makarna ortalama 529 kalori ve 25,7 gram yağ içeriyor. Bu karışıma sosis eklendiğinde ise kalori tavana vuruyor. Peynirli makarna vazgeçilmeziniz ise hiç olmazsa peynirde tercihinizi az yağlıdan yana kullanın.

    Kremalı çorbalar: Krema ile tatlandırılmış çorbalar tadından yenmez değil mi? Soğuk kış günlerinde şöyle sıcacık bir kremalı mantar çorbası içini ısıtır insanın. ıçine kıtır ekmeği de boca ettiniz mi lezzet tamamlanmış olur. Olur tabi, olur da kalori cetvelinde de rakamlar hızla yukarı yönlü hareketlerine başlarlar. Sebze çorbaları kremalı çorbaların alternatifi olabilir bal gibi. Bizce tercihinizi sebzeden yana kullanın.

    Cheesecake tehlikesi: 'Cheesecake' ler doymuş yağ kullanılarak üretildiğinden lezzetli olmasının yanı sıra sağlıksızdir da. Bir dilim 'cheesecake' tam tamına 1050 kalori ve 71 gram yağ içerir. Sütlü tatlıları neden denemiyorsunuz?

    Güveç: Güveci kendiniz yaptığınızda içine koyduğunuz sebze ve etin miktarını kontrol edebilirsiniz tabi. Fakat dışarıdan sipariş ettiyseniz dikkat! Bir porsiyon güveçteki kalori miktarı kullanılan bol malzeme ile 500 kaloriye kadar çıkabilir. Bununla da kalmaz 35 gram yağ ve 15 gram doymuş yağ içeriyor olacaktır.

    Öğünlerinizi kontrol edebilmek adına evde pişiriyor olmanız fazla kaloriden kaçınmanızı sağlayacaktır.

    Ofiste atıştırılan kurabiyeler: Bir tanesi problem yaratmayacaktır diye düşünebilirsiniz. Şöyle içinde çikolata parçacıkları barındıran o cezbedici görüntüsü ile bir adet kurabiyenin bedeli ortalama 200-250 kalori almanız demek. Eh! yarısı ile de idare edebilirsiniz. Hiç yoktan iyi!

    Et yemeklerinin yanında gelen kızarmışlar: Nar gibi kızarmış bir dilim hellim peyniri ya da soğan halkaları, dahası yani en fenası kızarmış patatesler. Çıtır çıtır değil mi? Aman! Uzak durun! Kalori demek onlar çünkü. Bir porsiyonu size bin 355 kaloriyi de beraberinde getirir, 30 gram yağ ve 6 gram doymuş yağ da cabası.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009