Kolin: Hafıza vitamini

Konusu 'Vitaminler' forumundadır ve Cicilikiz tarafından 17 Ağustos 2010 başlatılmıştır.

    17 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  1. Cicilikiz

    Cicilikiz Popüler Üye Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1.972
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
    B vitamini kompleksinin bir üyesi olan kolin yağ metabolizmasında etkili bir lipotropiktir.Karaciğerde fazla yağ depolanmasını önler.Karaciğer sağlığı için önemlidir.Alzheimer hastalığı ve hafıza sorunlarında faydalıdır.

    Kolin eksikliği karaciğer hastalıklarına ve damar sertliğine neden olabilir.

    Aslında kolin teknik olarak bir B vitamini değildir.Fakat diğer B vitaminleriyle, özellikle folik asit(B9) ve kobalaminle(B12)birlikte yağ metabolizmasında,kalp ve beyin sağlığında etkili olduğundan,B vitamini komplekslerinin içinde yer alır.

    Kolin ayrıca safra kesesi ve karaciğer sağlığı, hormon üretimi,merkezi sinir sistemi için gereklidir.

    Kolin asetik asitle birleşerek,beyin ve hafıza fonksiyonları için çok önemli bir nörotransmiter olan asetilkolini üretir.

    Bilimadamları kolinin,Parkinson ve Alzheimer gibi beyin ve merkezi sinir sistemi hastalıklarının tedavisinde ve hatta önlenmesinde kullanılabileceğini düşünüyor.Alzheimer hastalarının beyinlerinde asetilkolin seviyesi düşüktür.

    Son araştırmalar yeni doğan bebeklerde kolinin sağlıklı beyin fonksiyonları için çok önemli olduğunu göstermiştir.

    Kolin karaciğerdeki yağların vücuda dağıtılmasını sağlayarak karaciğerin sağlığını korur.

    Kolin hücre duvarının yapımında kullanılan fosfatidilkolin maddesini oluşturur.Fosfatidilkolin gerektiği zaman kolin kaynağı olarak kullanılır.Almanya'da doktorlar fosfatidilkolin maddesini karaciğer iltihabının tedavisinde kullanırlar.

    Kaynakları:Kolini,lesitin içeren yiyecekelerden alırız.Lesitin vücutta parçalanarak koline ayrılır.Pirinç,yumurta,kırmızı et,karaciğer,lahana,karnabahar,soya fasulyesi,nohut,mercimek,taze fasulye,bezelye lesitin içerir.Ayrıca lesitin dondurma,margarin,mayonez ve çukolata gibi yiyeceklere,içerdikleri yağ ve suyun birbirine bağlanmasını sağlamak için ilave edilir.

    Günlük diyetimizde 300 ile 1000 miligram arası kolin bulunur.Yetşkin kadınlarda 425 miligram,erkeklerde 550 miligram yeterlidir.Hamileler 450 mg,emziren anneler 550 mg almalıdır.

    Kolin beyin gelişiminde rol aldığından hamile ve emziren anneler kolin ihtiyaçlarını karşılamak için lesitin içeren gıdalardan yeteri kadar almalıdır.Herhangi bir sağlık sorunu yoksa,hamile ve emziren kadınlarda kolin hapları tavsiye edilmez
     
  2. 11 Ocak 2012
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  3. betulunlifleri

    betulunlifleri Yeni Üye Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    122
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ...teşekür...........
     
  4. 2 Kasım 2014
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  5. kurklu_maria

    kurklu_maria Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Eylül 2014
    Mesajlar:
    687
    Beğenildi:
    84
    Ödül Puanları:
    38
    güzel paylaşım ellerine sağlık