Konserve yapıcam bi bakar mısınız?ACİL-kışlık domates

Konusu 'Mutfak Püf Noktaları' forumundadır ve ccerence tarafından 4 Eylül 2008 başlatılmıştır.

    4 Eylül 2008
    Konu Sahibi : ccerence
  1. ccerence

    ccerence Guest

    kızlar domates aldım kasayla, bi kısmını küp küp dograyıp buzluga poşetlerle bi kısmını da rendeleyip konserve yapmaya niyetliyim.daha dogru fikirleriniz varsa alayım.
    bi siteden konserve tarifi buldum aklıma yattı. ekliyorum.
    bu iyi mi sizce?bir de konserve aşamasını anlamadım tek tek anlatır mısın yani atlamadan saıfırdan yapıcam çünkü...biraz acil olursa sevinirim dün almış domatesleri bugün bitireyim inşallah...





    Bunun için ihtiyacımız olan malzemeler ise; domates , biraz zeytinyağ ,rende , bulabileceğimiz en büyük boy çelik tencere , temiz kavanoz ve hiç kullanılmamış kavanoz kapakları


    Domatesleri öncelikle yıkayıp sonra ortalarından ikiye bölüyorum ve tencere içine rendelemeye başlıyorum.Tüm domatesler bitince tencereyi orta haharetli ateşe oturtuyorum ve ağır ağır kaynamaya bırakıyorum.Ara sıra üzerindeki köpükleri alıp , domatesin kendi suyu tencere hizzasından yaklaşık 2 parmak eksilene kadar pişirmeye devam ediyorum.Daha sonra hiç vakit kaybetmeden bir kepçe yardımı ile kavanozlara doldurup (yine kavanozların ağzından iki parmak kadar eksik bir şekilde) her bir kavanozun üstüne 1/2 kahve fincanı kadar zeytinyağ döküp, kapaklarını sıkıca kapatıyorum ve kavanozları ters çevirip bir gece kadar mutfağın bir köşesinde bekletiyorum.Ertesi gün ise tüm kavanozları buzdolabına kaldırıyorum.Geçen yıl başta annem olmak üzere bir çok kişinin telkini ile kavanozları buzdolabına kaldırmadan evin en loş ve serin köşesinde sakladım.Hatta kış soğukları iyice bastırdığında evin hiç kullanmadığımız ve hiç güneş almayan balkonuna sıraladık.Ama zamanla açıp tüketmeye başlayınca baktım ki ne rengi,ne kokusu,ne tadı hiç daha öncekiler gibi değildiBu yüzden bir daha dışarıda tutmamaya karar verdim.Neticede gerçekten çok emek sarfedilerek yapılan bir iş bu. Duyuyorum,tattım da bazı tanıdıklarım rendelemek yerine robottan geçiriyor ama inanın çok farkediyor.Bu sebeple ne olursa olsun 1 gününüzü ayırın ve rendeleyin derim. (hazenin mutfagından alıntıdır)
     
  2. 4 Eylül 2008
    Konu Sahibi : ccerence
  3. ccerence

    ccerence Guest

    kimseden çıt yok.

    şöyle yaptım:

    -domatesleri yeşil yerlerinden çatala batırıp ocakta biraz gezdirdim.böylelikle kabukları sn.sinde soyuldu.
    -küp küp hepsini doğradım.
    -küçük buzdolabı poşetlerime birer yemeklik birer yemeklik üleştirdim ve toplam 14yemeklik bu şekilde hazırladım.poşetlere koyarken mümkün oldugunca suyunu almadan koydum.
    -2-3poşet menemen yapmak için daha fazla koyarak onları da buzluguma istifledim.
    -kalan domatesleri az tuz-az yağ ve biraz şekerle karıştırım ocaga aldım ki gene suyunu baya aldım ayırdım ki gene sulandılar bulca...sonra ocaktayken el blendırıyla karıştırdım böylece püre oldu rendelenmiş gibi oldu.bunu soslara kullanacagım ya da küp domatesin yakışmadıgı yemeklere...şimdi kaynıyor evimde hiç kavanoz yok gidip kavanoz alıp sıcagıyla dolduracagım...
    -ayırdıgım suyu da cam bi şişeye doldurup agzını kapattım.işte bu noktada emin olamadım acaba bozulur mu diye...sanırım pet bardaklara doldurup dondurup agızlarını poşetle kapatıp birer bardak şeklinde domates suları yapıcam gene buzlukta...fazla buz kalıbım olsaydı suyu onlarda da dondurabilirdim ama pet bardak da aynı görevi görecektir.


    hata yaptıgım bi yer var mıdır...
     
  4. 4 Eylül 2008
    Konu Sahibi : ccerence
  5. hsntn

    hsntn Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    432
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    108
    bende ilk defa konservesini yaptım.dolabım no frost değil yani konserve yapmaya mecburum.tarifteki gibi yaptım ama z.yağ dökmedim şişeleri kapattıktan sonra ters çevirip üstünü sardım 1 gün beklettim kapaklar tutunca kilere kaldırdım.sendeki tarifte bayan dışarda kalınca tadı değişmiş demiş bence kapaklar iyi tuttuysa niye tadı değişşin yalnız açınca dolaba koymak lazım.yoksa her konserveyi dolaba koysak konserve yapmanın anlamı nerede kalacak at buzluğa gitsin niye şişe fazlalığı yapalım.dolapta zaten hangisini alsın günlük yiyeceklerimi yoksa yapılan konservelerimi.yalnız ben bir tarifte bu uygulamayı yaptıktan sonra bulaşık makinasına konserveleri dizip en yüksek ısıda çalıştırıyorlarmış kapaklar tutsun diye ama bunu denemedim.yaptığım domotes konservelerini daha açmadım yani tadı konusunda birşey diyemeyeceğim benim ilk denemem.
     
  6. 4 Eylül 2008
    Konu Sahibi : ccerence
  7. ccerence

    ccerence Guest

    buzlukta şeylerinde süresini fazla uzatmamak gerek...ben de buzluktaki herşeyi hergün birini pişirerek bitirmeye çalışıyorum.hem yeni kışlıkları koyucam hem de bi devirdaim etsin dimi :)
    kalanların hepsini üst kata istifledim.
    alt katada yeni bugünkü dometesleri koydum.bardaklardakiler donunca onlarada poşet giydirip kenara istiflicem.
    Allah bereket versin inşallah.



    [​IMG]
     
  8. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ccerence
  9. munevver1937

    munevver1937 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    3
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    bende senin gibi yaptım güzel oldu
     
  10. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ccerence
  11. munevver1937

    munevver1937 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    3
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    yanlız ben domatesin kabuğunu soyduğum zaman enlemesine ortadan kesip çekirdeklerini çıkarrıtorum süzgeçte 2 saat süzdürüyorumsonra poşetlere birer yemeklik koyuyorumdodurucuya koyuyorum süzülen suyunuda domates çorbası yapıyorum not küçuk küçük doğruyorum tadı çok nefis oluyorşişelere deymezyapmaya şişelerebörek için petlıcan yapıyorum çok güzel oluyor
     
  12. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ccerence
  13. sherxix lady1

    sherxix lady1 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    41
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    kızlar bende bu gün domatesleri ikiye böldüm düdüklüye attım fıslamaya başlar başlamaz altını kapadım havasını aldıktan sonra domateslerin kabuklarını kolayca soydum sonra onları robotta çektim şu anda tencerede kaynıyor arada bir köpüğümü alıyorum daaaaaaaaaaaaaa nezaman kapatcam altını bilemiyom bilen vaaaaaamııııı
     
  14. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ccerence
  15. sherxix lady1

    sherxix lady1 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    41
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    kırmızı biberleri nasıl saklıyosunuz buzluk haricinde kavanozda yardımcı olursanız sevinirim
    teşekkürler
     
  16. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ccerence
  17. Espresso

    Espresso Önemde ilk,öncelikte ilk Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2009
    Mesajlar:
    10.490
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    196
    ben 3yıldır yapıyorum
    salçalık yada ankon domatesleri yıkayıp robottan geçiriyorum .(kabuklarını soymuyorum)
    büyükçe bir tencerede 1kez alt üst olunca birazcık tuz atıyorum ve ocagın altı açıkken hızlıca kavonozlara başaltıyorum ve sıfır kapak takıp ters çeviriyorum.
    1gece bekledikten sonra düz çevirip neresi boşsa kaldırıyorum.
    bir kış boyunca tüketiyorum şimdilik kötü bir kaza gelmedi başıma
    kavonozları açınca buzlolabında 1haftaya kadar tüketiyorum
     
  18. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ccerence
  19. Espresso

    Espresso Önemde ilk,öncelikte ilk Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2009
    Mesajlar:
    10.490
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    196
    bende köpügünü alıyordum
    komşum kızdı köpüğünü alırsan rengi gider dedi bende artık köpügünü almadan yapıyorum
    kolay gelsin:))