Korkunç Kalori Bombası Açık Büfe Yemekler

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve tulipbs tarafından 9 Haziran 2008 başlatılmıştır.

    9 Haziran 2008
    Konu Sahibi : tulipbs
  1. tulipbs

    tulipbs Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Kış yorucu, çok soğuk ve yoğun iş temposu ile geçti. Tatil dört gözle beklenir oldu. Her yıl olduğu gibi mart, nisan, mayıs ayı kısa süreli arayışlarla kadınlarda kilo vermenin, selülitleri yok etmenin; erkeklerde kas miktarlarını arttırmanın ve göbekteki yağları eritmenin derdine çare aramakla geçti.

    Çok sıkı daha da önemlisi amaca kısa sürede ulaşmak için sağlıksız diyetler yapıldı. Bu arada da tatilde, baştan sona çeşit çeşit açık büfede yemek yemek hayal edildi.



    Açık büfe tatilde sağlıklı beslenerek geçebilir.

    Yeterli dengeli beslenmede kural değişik besin gruplarının bir arada, bireyin günlük ihtiyaçlarını karşılayacak miktarda, sağlık kurallarına uygun olarak alınmasıdır. Besinleri ne kadar dengeli olarak öğünlerimizde bulundurursak vücut için yararlılığı o kadar fazla olmaktadır. Bu nedenle açık büfe bulunan yerlerde kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeklerini dikkatli seçmek gerekir. Açık büfeyi görünce hemen hepsinden almalıyım fikri yerine mutlaka seçim yapacağınızı kendi kendinizi önceden hazırlayın.

    Açık büfe kahvaltı:

    Tatil diye geç yatıp öğün atlamak olmamalı. Mutlaka güne kahvaltı ile başlamalısınız. Kahvaltılarınız için 2 küçük tabak kullanınız.

    küçük tabakta peynir çeşitlerinden 2 dilim seçin (unutmayın sert peynirlerin kalsiyum içerikleri fazladır), 4–5 adet siyah ve yeşil zeytin alın, 1 ince dilim kepekli, çavdar veya mısır ekmeği kesin ve tabağın geri kalan kısmına meyve dilimleri ile zenginleştirin.
    küçük tabağa domates, salatalık, taze nane, taze maydanoz, roka, tatlı kırmızıbiber veya yeşilbiber koyun. ıçecek olarak açık az limonlu çay veya taze sıkılmış meyve suyu veya kafeini azaltılmış az süt eklenmiş kahve içebilirsiniz. Kahvaltınızı en az 20 en fazla 30 dakika sürecek şekilde yavaş yavaş yapınız.
    Kahvaltı sonrası en az 20 dakika hafif tempo yürüyüş iyi gelecektir.

    Açık büfe öğle yemeği:
    Zeytinyağlılar, kızartmalar, börekler, çorba çeşitleri, salam, sucuk, kavurma vb… tatlılar insanı çok cezp eder gibi görünüyor değil mi?

    Bu yemek savaşından başarılı çıkmak lazım. Bu nedenle bazı sağlıklı beslenme kurallarını hatırlayalım:

    Kızartmalar kanda kötü huylu kolesterolün artmasına, daha fazla enerji alınmasına, kansere neden olan maddelerin alınmasına neden olur.
    Tatlıların çoğu kan şekerinizin hızla yükselmesine ve daha sonra kısa sürede düşmesine neden olur. Bu acıkmayı hızlandırır. Ayrıca şekerli besin tüketmek kandaki yağlardan, kalp hastalığı için gösterge olan trigliserit denilen maddenin yükselmesine neden olur.
    ışlenmiş etlerden salam, sucuk, sosis, kavurma vb… kalp ve damar sağlığınızı tehdit eder, yüksek miktarda kolesterol içerir, kanser yapıcı maddelerin vücuda alınmasını sağlar.
    Biliyoruz ki; sıkı yemek sonrası kalp krizi oluşma riski çok fazladır.
    Sıcak havalarda sindirim sisteminizi zorlayacak yemek yeme; mide bulantısı, barsaklarda bozulma, midede yanma, hazmetmede güçlük vb… sorunlara neden olur.
    Çok yemek yeme; hareket kabiliyetinizi kısıtlar, uyku hali verir, yemek sonrası mutsuzluk sağlar.
    Yemekte gözünüzü değil midenizin doygunluğu önemlidir. Yavaş yavaş yemeği denediğinizde daha tok kalabildiğinizi sizde göreceksiniz.

    Ne yapmak gerekir?

    Hemen orta boy servis tabağınızı alın ve göz ucuyla tabağınızı dört eşit parçaya bölün. Böylece sevdiğiniz her şeyden azar azar alma şansına sahip olursunuz. Dörtte bir kısmına zeytinyağlı sebze yemeği veya 1 adet dolma, dörtte bir kısmına ızgara tavuk, balık, köfte veya et sote yemeği, dörtte bir kısmına yoğurt, geri kalan kısmına az yağ eklenmiş salata ve öğünün yanına 1 dilim çavdar, kepekli veya mısır ekmeği ekleyin. Yine öğün sonrası en az 20–30 dakika fiziksel aktivite yapın.

    Her şey dâhil tatil yerleri çok kışkırtıcı olabilmekte, ikindi gözleme, poğaça, pizza vb… gece çorbaları verilmekte. Eğer öğle öğününde sadece salata ve 1 kâse yoğurt yerseniz ikindide 1 gözleme ve ayran tüketebilirsiniz. Gece akşam yemeğinden sonra meyve dışında bir şeyler atıştırmanızı kesinlikle önermem.
    Unutmayın hem öğlen çok yemek sonra ikindi öğününde enerjisi yüksek besin tüketmek vücudunuzun yağlanmasını kolaylaştırır.

    Açık büfe akşam yemeği:

    Akşam yemekleri mümkün olduğunca sade, daha hazmı kolay, daha az enerji içeren bir öğün olmalıdır. Bol salata, biraz ızgara balık veya soslu tavuk-hindi-kırmızı et, isteğe göre 1 küçük kadeh kırmızı şarap tercih edilebilir. Veya tavuk etli, peynirli, ton balıklı karışık bir salata ile buradan kazandığınız kaloriyi yanında ½ kâse sütlü tatlı veya 2 küçük top normal dondurma ile dengeleyebilirsiniz.

    Unutmayın alkol almak zorunda değilsiniz. Dünya Sağlık Örgütü; alkol kullanılmayan ülkelerde alkol önerisinin teşvik edilmemesi görüşündedir. Yemeklerinizi ayran, taze sıkılmış meyve suları ile sağlıklı hale getirmek hiçte zor değil. Ancak alkol almak istiyorsanız kalbi koruyucu bitkisel kimyasalları içeren 1 su bardağı kadar siyah bira veya 1 küçük kadeh kırmızı şarap tercih ediniz.


    Tatil için küçük öneriler:

    Tatilin sağlık kulübünde veya otel odanızda mutlaka ağırlık ölçer bulun ve her gün tartılın. Böylece kilo aldı iseniz öğünlerinizde daha dikkatli olmanız gerektiğini anlayacaksınız.
    Bol bol kapalı şişede arınık (STERıL) su için.
    Çok acıkırsanız kraker, meyve, sade patlamış mısır, kepekli galeta, gevrek atıştırın.
    Tatildeki bütün fiziksel aktivitelere katılmaya özen gösterin.
    Öğün atlamayın.
    Hep ya da hiç mantığından vazgeçmelisiniz. Kendimi tatil besinlerinden mahrum ediyorum veya yedikten sonra pişmanlık duyuyorum duygusunu ortadan kaldırın.
    Tabağınızı silip süpürmek içgüdüsünü unutun. Doygunluk hissini yukarıda önerdiğim porsiyonlarla da sağlayabilirsiniz.
    Tüketilmesi daha uzun besinleri tercih edin. Örneğin kivi suyu yerine taze kiviyi soyarak daha uzun surede tüketebilirsiniz.
    Masadan kalktıktan sonra yemek yemeği bırakın.
    Çevrenizdeki kişiler tabakları bittikçe büfenin önünde dolaşacaklar ve tabaklarını dolduracaklardır. Tahrik olmayın zaten siz her şeyden tabağınıza alıp yediniz.
    Çok başarılı bir tatil geçirdiyseniz tek öğünü sıkılmamak adına serbest bırakabilir ancak bir sonraki öğünde yeniden porsiyonlarınızı kontrol altına alabilirsiniz.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009