kredi kartı yıllık ücretleri???

Konusu 'Ekonomi-Finans-Borsa' forumundadır ve hypatia1982 tarafından 28 Mart 2010 başlatılmıştır.

    28 Mart 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  1. hypatia1982

    hypatia1982 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    339
    Beğenildi:
    8
    Ödül Puanları:
    106
    arkadaşlar,

    kredi kartı yıllık aidat konusu nasıl sonuçlandı bilen var mı?şimdi yasal mı kesmeleri bu yıllık ücreti?40,00 lira olmuş benimki worldcard? itiraz mı etmemiz gerekiyor?yoksa yok mu bi hakkımız?helppp
     
  2. 28 Mart 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  3. HARZEM

    HARZEM Popüler Üye Üye

    Katılım:
    1 Aralık 2008
    Mesajlar:
    1.550
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    ben mahkemenin nasıl sonuçlandığını bilmiyorum amma.....
    ne olursa olsun bankalar herşeyi kendi lehlerine çeviriyolar o bir gerçek.....
    bizimde var world kart ekim ayında gelmişti yıllık ücreti eşime bankayla konuş itiraz et kaç yıllık müşterileriyiz otamatik talimatlı ödemalerimizde var bir yerde mecburlar dedim eşim uğraşmak istemedi ödedik.........
    ödedikten 1 ay sonra eşim bankayı aramış işte sizin bu yaptığınız yasal değil mahkemeler bile sizi haksız buluyo falan ama kendileri hukuken haklı olduklarını söylemişler neyse daha sonra eşim ben sizin kaç yıllık müşterinizim ödemelerim düzenli ama sizin bankayla artık çalışmayacağım yeter artık deyip teli kapatmış.........bir kaçgün sonra eşimi aramışlar bu yıl ücret aldık ama bundan sonra sizden ücret almayacağız eğer ödemeyi yapmadan bizi arasaydınız bu yılki ücretide almazdık demişler eşimde almayın tekrar karta yükleyin demiş kabul etmemişler ama bundan sonra ücret yokmuş.....2 hafta sonra bir zarf geldi yapıkrediden değerli müşterimiz yaptığınız itiraz kabul edilmiştir bundan sonra sizden yıllık aidat ücreti alınmayacaktır ama yaptıkları uygulama tamamen yasalmış yani ücret olayı....zarfıda kaldırdım ama şuan nerde hatırlamıyorum yoksa sana aynen kopyalardım buraya........
    eşim geçen yıl garanti bankasınada itirazda bulunmuştu kapattırrım demişti kapatın dediler önemsemediler ödedik 55 ytl yi o yüzden pek inancı yoktu ama biraz diş gösterirsen istediğini alırsın canım ....geçenlerde garanti bankasıda bir zarf göndermiş sayın ................ diye başlıyor daha sonrada bu alınan yıllık ücretin kendilerince haklı olduğunu ve bunu maddelerle anlatmışlar hukukende haklıyız ve bu hep böyle devam edecektir demişler yani anlayacağın si..si.. seve seve ödiceksiniz bu ücreti diyolar iptal
    ettireceğiz ama sunduğu avantajlarda çok diğer kartlara göre o yüzden kullanmaya devam....

    sende bir bankayı ara konuş belki iptal ettirirsin mahkemeyede başvursan bu yıl sana iade etseler yıllık ücreti seneye alacaklar kurtuluşumuz yok maalesef kartları kullanmaya devam ettiğimiz sürece mecburuz
     
  4. 28 Mart 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  5. silagul

    silagul yorgun savaşçı Üye

    Katılım:
    14 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.741
    Beğenildi:
    17
    Ödül Puanları:
    148
    bende tüketici hakları hakem heyetine gittim.dilekçe kart ücretinin kesildiği ekste bankayla yaptığın sözleşme banka adresi ve dilekçe istediler. her kart için ayrı ayrı.hepsinden 4 er fotokopi.sonra bunu aps ile göndereceksin.dedim ne kadar maliyeti oluyor. posta fotokopi gitgel yol paran derken 25 bulur dedi.peki bu itirazdan sonra hiç kesilmeyecekmi diye sordum. malisef her yıl onlar alır siz itiraz edersiniz bu belgelerle sonra onlar geri verir bu böyle gider dedi.uğraşmaya değmez dedim bende her yıl aynı tantana.zaten çoğu kartı iptal ettirdim. geriye dönük alabiliyormuyuz diye sordum sadece 2009 ve 2010 u alabiliyormuşuz. öncesine bir bardak su.
     
  6. 29 Mart 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  7. Mihriban

    Mihriban Popüler Üye Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    12.732
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    196
    bizdende kestiler canım eşim itiraz etti bankayı aradı hiçbir sonuç çıkmadı.bir kılıf bulup yine kesiyorlar senelik ücretiguclubacismile
    sanırım 40 lira kesildi bizdende
    ama biz iptal ettirecez kartımızı.
     
  8. 29 Mart 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  9. Mune

    Mune Administrator Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    27.568
    Beğenildi:
    58.529
    Ödül Puanları:
    663
    Merhaba,
    sizlere yardımı olur mu bizim kart konumuz emsal teşkil eder mi bilmiyorum ama biz yıllık aidat ücretini iptal ettirdik,kredi kartlarıyla ilgili açılan davaların kazanıldığını duydum,netten ufak bir araştırma yaptım ve Antalya ve birkaç şehirde açılan davaların tüketicilerin lehine sonuçlandığını okudum.Bankamız bizden bu yılki kart aidatını almıştı ve mahkemelerin tüketicilerin lehine sonuçlandığını okuyunca hemen bir girişimde bulunmamız gerektiğine karar verdik,yine netten bu gibi durumlarda yazılması gereken dilekçe örneği buldum ve bu örneğe göre dilekçe hazırladım,dilekçeyi 2 kopya yaptım,birini banka merkezine diğerini de bankadan sonuç alamadığım takdirde Tüketici Hakem Heyetine delil amaçlı götürmek üzere eşime imzalattım,dilekçeyi banka merkezine postaladım,posta tarihinden 1-2 hafta sonra aidat tarafımıza kartımız yoluyla iade edildi.

    Bankanız aidatı almış olsa bile geri iade etmeli,size emsal olması açısından bizim dilekçemizin bir örneğini buraya yazayım,noktalı yerlere Hangi banka,hangi bankanın şubesi,vadeli veya vadesiz kartınız hangi hesabınıza bağlıysa o hesabınız,kart türünüz,ne kadar ücret kesildiği vs. bilgileri yazın,kart kimin üzerineyse o kişi ad soyad ve imzasını atsın.Şubeye değil,direk banka genel müdürlüğüne yollayın,şubeler ilgilenmeye bilir ama genel müdürlük dikkate alır,ayrıca her ne konuda olursa olsun mutlaka yasal haklarımızı bilmemiz gerekiyor,dilekçelerimizi yasal dayanağa göre hazırlarsak daha etkili olur bence.

    ................ Bankası Genel Müdürlüğü'ne,



    Konu:Kredi Kartı Yıllık Aidat Ücreti


    Bankanız ........ Şubesi ........... ........ Hesaba bağlı .......Kredi Kartı hamiliyim.
    .../.../.... son ödeme tarihli Hesap Bildirim Cetvelinde yer alan ...... TL. tutarlı kredi kart yıllık üyelik ücreti talebiniz bankanız tarafından hiçbir hizmet karşılığı olmaksızın şahsımdan tahsil edilmiştir.

    4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ''Sözleşmedeki Haksız Şartlar'' başlıklı 6.maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu kart ücreti herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış,özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip;müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.

    Ayrıca 5464 Sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen,uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti'nde ve/veya Tüketici Mahkemesi'nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.

    Yukarıda açıklanan nedenlerle hakkaniyet ve mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde bankanız tarafından tahsil edilen ..... TL. kart bedelinin,diğer haklarım saklı kalmak kaydı ile tarafıma iade edilmesini;bundan sonra da bahse konu üyelik aidatı adı altında kart ücreti alınmamasını,aksi takdirde Tüketici Hakem Heyeti'ne iade için müracatta bulunacağımı arz ve talep ederim.


    ...../...../.....


    İsim Soyad


    İmza


     
  10. 29 Mart 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  11. sely

    sely Aktif Üye Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    92
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    merhaba
    tüketici hattını arayıp şikayet edebiliyormuyuz bilen var mı?
    ben internetten bir numara buldum 0212 li faks çıktı.
     
  12. 1 Nisan 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  13. hypatia1982

    hypatia1982 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    339
    Beğenildi:
    8
    Ödül Puanları:
    106
    tşk kızlar, henüz kesinti yapılmadı ama yapılırsa ben de dilekçe yazıp göndericem.
     
  14. 14 Nisan 2010
    Konu Sahibi : hypatia1982
  15. alacan

    alacan Aktif Üye Üye

    Katılım:
    19 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    311
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    ben dilekçemi yazdım bakalım önce bankaya başvurucam 7 gün içinde cevap verilmesse tüketici hakem heyetine sonucu bildiririm