laparoskopiden sonra kolda uyuşma hissi

Konusu 'Tüp Bebek Özel Bölüm' forumundadır ve masal1 tarafından 20 Ağustos 2010 başlatılmıştır.

    20 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  1. masal1

    masal1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2009
    Mesajlar:
    198
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    arkadaşlar laparoskopi oldum ve bugün 9.gün.bana omuzda ağrı olabileceğini söylemişlerdi fakat bende ağrı yerine koluma bastırdığımda acı ve genelde bir uyuşma oluyor.sağ kolumun dirsekten üst kısmında uyuşukluk var.daha önce laparoskopi olan arkadaşlar;benim yaşadıklarımı yaşayanınız var mı,bu uyuşukluk hissi normal midir?
     
  2. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  3. badenur

    badenur Popüler Üye Üye

    Katılım:
    22 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.372
    Beğenildi:
    35
    Ödül Puanları:
    108
    selam, öncelikle geçmişolsun, bende laporoskopi olmuştum, daha önce özelden yazışmıştık seninle, hatta hakan yaralı'yı sormuştun. hatırlıyor musun? laporoskopiyi kim yaptı?
    benim ilk gün ve ikinci gün arada bir omuzlarım kırılmış gibi ağrımıştı, ameliyat sırasında karnımıza verilen gazın etkisiyle oluyormuş ve bu normalmiş, sonra hemen geçti. ama senin üzerinden 9. gün geçmiş. üstelik benim kolumda bahsettiğin türden hiç etki olmadı. doktoruna danışmışsındır? ne dedi?
     
  4. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  5. ALS17

    ALS17 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.910
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    61
    evet bende laparaskopi olmuştum özellikle sağ omuzum çok ağırmıştı verilen gaz diyaframa baskı yapıyormuş ve yukarı doğru ittiriyormuş bu ağrı ondan dolayı oluyormuş sürekli ovduruyodum omuzumu ama kolda uyuşma yaşamadım. geçmiş olsun
     
  6. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  7. ay201010

    ay201010 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    15
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    arkadaşlar bende laparoskopi yaptırdım
    bende 2 kesik var herkes 3 yazmış.bu konuda bilgi olan varsa cevap yazarsa sevinirim
     
  8. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  9. ay201010

    ay201010 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    15
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    sonuç olarak kızarıklıklar olduğunu onların yakıldığını söylediler kızarıklıklar hakkında bilginiz varmı
     
  10. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  11. ay201010

    ay201010 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    15
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    ben laparoskopi yaptıralı 6 gün oldu hala omuzum ve belim ağrıyor yani bunlar normalmiş verdikleri gazın etkisiyle oluyor
     
  12. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  13. masal1

    masal1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2009
    Mesajlar:
    198
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    evet badenur,hatırlıyorum.11-12 gün sonra kolumdaki uyuşma geçti.hakan yaralı yaptı laparoskopimi.fakat sevindirici bir sonuç yok.benim endometriozisim var.biliyorsun sol tüpte hidrosalpenks var demişlerdi.laparoskopide sol yumurtalık,bağırsak ve tüpün birbirine yapıştığını ve karmakarışık bir görüntü olduğunu görmüş.yani o bölgenin anatomisi tamamen bozulmuş.tüpü alamamış,bağlayamamış da.çünkü tüp bağırsağa öyle yapışmış ki tüpe müdehale etmek mümkün değilmiş.müdehale halinde bağırsaklarım zedelenebilir ve hayati tehlikem olabilirmiş.fakat tüpte tam bir hidrosalpenks olmadığını ,yani tüpün tamamen kapalı olmadığını,çok az bir sızıntı olduğunu söyledi.şu anda bu durumun embriyo tutunmasına çok az bir olumsuz etkisinin olabileceğini düşünüyor fakat kesin birşey de söyleyemiyor.zaten sol yumurtalığımdan yumurta elde edilmiyordu.yani sadece sağ yumurtalık işlevliydi.soldaki tüpte sözünü ettiğim sorun var,başarı şansımız ne olur bilemiyorum.dr. sağ yumurtalıktan kaliteli yumurta ve embriyo elde edersek başarılı olabileceğimizi düşünüyorum dedi.benim anladığım,embriyo aşamasından sonra gerisi şansa kalmış ki biz artık o şansımızın çok fazla olmadığını düşünüyoruz.sağ tüp,yumurtalık ve rahim çok iyi durumdaymış.buna rağmen bebeğimiz olmadığına göre soldaki tüpün buna engel olduğunu düşünüyorum.çözümsüz bir sorunla başbaşayız bana göre.zaten artık çok yorulduğumu hissediyorum. son bir kez daha deneyeceğiz.o da sömestrde olur herhalde.dr.1-2 ay sonra olabilir dedi ama dinlenmeye ihtiyaç duyuyorum.o zaman olursa olur,olmazsa bu defteri kapatacağız.bütün ömrümüzü bu şekilde umut ve mücadeleyle geçirmek fikri de zor gelmeye başladı.dilerim bu son denememizde olur ve dilerim sen de tüm bu yaşadıklarının mükafatını alırsın arkadaşım.sevgiyle...
     
  14. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  15. badenur

    badenur Popüler Üye Üye

    Katılım:
    22 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.372
    Beğenildi:
    35
    Ödül Puanları:
    108
    merhaba arkadaşım, öncelikle laporoskopide istediğin sonucu elde edememene üzüldüm gerçekten ... ama "çözümsüz bir sorunla başbaşayız" cümlene daha çok üzüldüm. Böyle ümitsizliğe düşmene razı olmayacağım, aynı zorluklardan geçiyoruz, benim durumum seninkiyle o kadar benzerki, doktorum bağırsaklarımın, tüplerimin ve yumurtalıklarımın birbirine yapışık olduğunu fakat hiç birine zarar vermeden açtıklarını söyledi, tüpleride yine zarar vermeden aldılar. bendeki iltihabik durum o kadar ilerlemişki, rahim ile kalın bağırsak arasında bir boşluk olurmuş, o boşluk tamamen sıvı ile doluymuş, rahim U şeklini almış ve sıvı varmış. yani oldukça zor bir ameliyat geçirdim. üstelik ben 2007 yılında açık miyom ameliyatı olmuştum, o zamanki dikişlerden dolayı laporoskopinin yapılamayacağını söyledi, pek çok doktor...
    hatta bazı doktorlar ameliyatı %30-40 oranında laporoskopiden açık ameliyata dönüştürme riski var dedi. eger açık ameliyata dönüşseydi, yumurtalık rezervimde çok kötü etkilenecekti, ya her açıdan zor bir ameliyat olacağı söylendi. ama başarıyla sonuçlandı.

    6 doktor gezdim. bunlardan üçü profösördü. sonunda Yücel karaman'a karar verdim. çünkü yücel bey, diğer doktorların %30-40 dediği risklere o sadece %1 dedi. sonuçta bugüne 25.000 ameliyat yapmış ve çok daha komplike durumların içinden başarıyla çıkmış.
    sen her ne kadar bir laporoskopi geçirmiş olsanda sana tavsiyem, tüm raporlarını, laporoskopi ameliyat raporunu yücel beye ilet ve onunda mutlaka fikrini al. Eğer telefonla bağlantı sağlayamazsan, raporlarını bana faksla ben o raporlarla gider yücel beyin fikrini alırım. yücel bey çok zor ameliyatları gözü kapalı yapar hale gelmiş artık, sana çözümü yada olabilecek riskleri söyler, yani bu sayfayı kapatmadan önce her yolu denemeni öneririm.
     
  16. 28 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  17. badenur

    badenur Popüler Üye Üye

    Katılım:
    22 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.372
    Beğenildi:
    35
    Ödül Puanları:
    108
    Masal 1 arkadaşım, şunuda belirtmek istiyorum, eğer hidrosalpenks sızıntısı söz konusu var ise bu embriyonun yaşamasını engelliyormuş, seninki ne oranda bilmiyorum ama bendeki ileri boyutta olduğu için benim embriyolarım konulduğu an ölüyorlarmış. yani hisrosalpenk durumu embriyonun yaşamasını ve tutunmasını engelleyen bir durummuş. ayrıca dış gebelik riskini artıran bir etken olarakta risk yaratıyormuş. allah korusun dış gebelik olursa yine tüpler gündeme gelecek. diyelimki hamilelik oldu, inşallah olsun, ama bunun gebeliğe etkisi ne olacak onuda netleştirmek gerekli, bir önceki yazımda da belirttiğim gibi sen tüm raporlarınla Yücel beyle bir bağlantıya geç. onunda fikrini al.

    arkadaşım sen bu durumu hemen kabullenmek yerine bu durum için yeni çözüm yolları varmı araştırmalısın. bak ben 4 kez tüp denedim, dediğin gibi bedenen ve ruhen çok yoruldum, ama bu durumda şansım olmadığını anlayıp, ameliyat masasına yatıverdim. şimdi umuda yolculuğa devam edicem. sende yarım bırakmamalısın. sonra zaman geçince geriye dönüşü olmaz. bebeklerimizi kucağımıza alınca zaten bütün bu acılarımız geçecek şimdi biraz daha dişimizi sıkmalıyız.

    sevgiler
     
  18. 29 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : masal1
  19. ALS17

    ALS17 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.910
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    61
    arkadaşlarım benim bundan 9 yıl önce apandisitim patlamıştı ve doktorlar bunu anlamadılar ve ben 6 ay boyunca patlamış apandisit ile dolaştım yani apandisitin etrafını bir zar kaplamış ve kana karışmasını engellemiş ameliyatla aldılar.yani çok zor günler geçirdim daha sonra evlendim. 1 sene çocuk düşünmedik daha sonra isteyince bir türlü olmadı 4 sene uğraştık ve en sonunda doktorumu değiştirdim gittiğim doktor rahim filmine bakarak laparaskopi olmamı söyledi daha sonra laparaskopi oldum eğer gerek görürsem açık ameliyata geçebilirim dedi doktorum ama gerek kalmamış fakat tüplerin çok kötüydü dedi içi sıvı doluydu ve yapışıklıklar vardı dedi hatta sağ yumurtalık bağırsakların altına gizlenmiş onu göremedik daha önceki ameliyatında alındı mı diye düşündük dedi daha sonra görüp bağırsağın altından onu çıkarmışlar tüpleri bağlamışlar v.s.
    tabi ben ondan sonra 1 tüp bebk denemesi geçirdim malesef negatifti.
    şimdi 2. tüp bebek denemesi geçirdim ve şu an hamileyim ve çarşamba günü kısmetse kalp atışlarını duymaya gideceğiz. kalp atışlarını duyduktan sonra hemileyim diycem inş.
    yani neden yazıyorum bunları pes etmeyin yılmadan devam edin. ben de çok zor günler yaşadım ama allahım bana nasip etti inşallah sizlerde bu güzel duyguyu tadacaksınız bir gün ....