Masa Başı Diyeti...

Konusu 'Diyet Listeleri' forumundadır ve yaren_76 tarafından 27 Nisan 2007 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    27 Nisan 2007
    Konu Sahibi : yaren_76
  1. yaren_76

    yaren_76 mareşal Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.069
    Beğenildi:
    21
    Ödül Puanları:
    148
    Masa başı diyeti
    26.04.2007 18:32 ( Kaynak : www.ensonhaber.com )


    Plaza Şişmanı Olmak İstemiyorsanız Bunu Deneyin!

    İşyerinde bilgisayarın önünde çalışırken fazla kilolardan da kurtulmak istiyorsanız, bu diyet tam size göre! Günlük alışkanlıklarınızda küçük değişiklikler yaparak, örneğin çalışma masasında gofret ve cips yerine havuç, salatalık ve meyve atıştırarak hemen kilo vermeye başlayabilirsiniz. Yeter ki zayıflattığı iddia edilen ilaç ve kimyasallardan uzak durun!

    Rahatsızlığınız soğuk algınlığı bile olsa ve şişmansanız, doktor 'Önce kilo vermelisiniz' diyor. Fazla kilolar sadece fiziksel görünümünüzü değil, beden sağlığınızı ve psikolojinizi de kötü yönde etkiliyor." Kilolu olduğu zamanlarda siyahtan başka hiçbir renk giyemediğini söyleyen Hülya Şen, obezitenin hayatına etkisini bu sözlerle anlatıyor. Ama her sene tam da bu günlerde başlayan zayıflama histerisinin sebebi herkesi bir anda etkisi altına alan sağlıklı yaşam güdüsü olmasa gerek. Özellikle kadınların öncelikli amacı, bir an önce yazlık alışverişe çıkıp beğendikleri cicilerin içine sığabilmek. Kışın kazak ve mantoların altında biriktirilen kilolardan kurtulmak için nelere başvurulmuyor ki! İçeriği hormon ya da çeşitli kimyasallardan oluşan iğne ve içeceklerden, hatta metabolizmayı hızlandırdığı için tiroit ilaçlarından bile medet umanlar var. Peki bu ölümcül deneylere gerek duymadan, zayıflama merkezi, spor salonu dolaşmadan da zayıflamanın mümkün olduğunu söylesek... Üstelik günün sekiz saatini geçirdiğimiz ofiste yapacağınız bir iki ufak değişiklikle... İşte bu yeni diyetin ismi: Masa başı diyeti!

    İşe çalışma masanıza bir göz atmakla başlayalım. Sizin masanız da iş temposu yoğun olan herkes gibi gofret, çikolata, farklı boyut ve lezzetlerdeki cips, bisküvi ve diğer atıştırmalıklarla dolu bir market rafını mı andırıyor? Her gün bu tempoda ne kadar kalori aldığınızı bir bilseniz, inanın uzun süre işe gitmek istemezsiniz. İlk önce bu kalori yığınından kurtulmak gerek. Çözüm diyet mi? Ne yazık ki böyle durumlarda diyet nadiren işe yarıyor. Sebepse çoğunlukla aynı: Kariyer yapmak enerji ister! Yazılmayı bekleyen raporlar, toplantılar, müşterilere laf anlatmaya çalışmak zaten yeterince stresli ve güç değil mi? Bir de bu tempoda aç kaldığınızı düşünün! Belki ilk bir, iki gün idare edebilirsiniz. Ama başarılı bir sunumun ardından kendinizi küçücük bir parça çikolatayla ödüllendirmek isteyeceksiniz. Günler ilerledikçe bu ödüller çoğalacak ve mayısın daha ilk haftası tüm diyet kuralları çoktan ihlal edilmiş olacak!

    Sabah bir bardak salatalık çubuğu
    En iyisi bir gecede tüm kötü alışkanlıklarınızı ve beslenme biçiminizi değiştirmeye kalkmayın. Masa başı diyetine yavaş yavaş, metabolizmaya çaktırmadan başlamakta fayda var. Mesela, öncelikle masanızda havuç ve salatalık çubuklarıyla dolu bir bardağa ya da bir paket galetaya yer açın. Karnınız zil çalmaya başladığında biraz su için veya kendinize bir bardak meyve çayı hazırlayın... On dakika sonra midenizdeki kazınmanın durduğunu fark edeceksiniz ve inanın bu satış raporlarının altına sakladığınız cipslere karşı kazanılmış ilk zaferiniz olacak. Havuç ya da salatalık yerine cipsi tercih ederseniz, sonuç ne olacak, hemen öğrenelim: Mideniz kazındığında, bir avuç cips tüketirseniz açlığınız azalacak ama yalnızca bir saat için. Daha sonra cipste bulunan yağ (Pakette yazan "light" ibaresine aldanmayın!) daha çok acıkmanıza neden olacak! Bunun sorumlusu, vücudun açlık ve iştah düzenini belirleyen endocannabinoid sistemdeki CB1 reseptörleri. Yemek yediğimizde pasif hale gelen bu reseptörler sayesinde açlık hissi ortadan kalkar. Fakat çok yediğimizde ya da fazla yağlı besinler tükettiğimizde sistem bozulur ve yemekten sonra bile reseptörler aktif olmaya devam eder, tabii açlık hali de. Bu bilgiden sonra isterseniz, bir avuç daha cips yiyin ve açlığınız sonsuza kadar devam etsin! Gün içinde şeker ihtiyacınızı çikolata yiyerek gidermeye alıştıysanız, şekerinizin düştüğünü hissettiğinizde üstü çikolata kaplı mısır gevreğini masanıza yerleştirin. Aman dikkat! Sadece ama sadece çikolata krizi önlenemez hale geldiğinde bunu yiyin. Çünkü, bu tür atıştırmalıklardan ne kadar tüketirseniz o kadar çok isteyeceksiniz.

    Aktüel
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.