mastit/ meme ağrısı

Konusu 'Ekim Anneleri' forumundadır ve TaKinTi tarafından 13 Kasım 2009 başlatılmıştır.

    13 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  1. TaKinTi

    TaKinTi Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    selam kızlar size sormak istiyorum aranızda hiç mastit/ meme ağrısı /süt ağrısı denen şeyi yaşayan oldu mu?
    ben 18. günündeyim anneliğimin ve 17. günümde dehşet bi ağrım ateşlenmem üşümem ve terlemem oldu göğsümü ılık suda boşalttım masaj yaptım ama ancak bugun akşam gecti sikayetlerim.
    bugun de kızım hiç rahat uyumadı saat başı meme istedi en az 2 saat uyuyan kızım saat bası meme için uyanır oldu uykusu hep bölündü. bunun benim rahatsızlığımla ilgisi olabilir mi sütten geçmiş olabilir mi? yoksa yeme düzeni zamanla değişiyor mu bebeklerin?kakası da yeşildi bugun yoksa mastitle ilgisi yok da sadece üşüttü mü?
    sorularım fazla oldu galiba ama durumuna cok üzülüyorum.
    bir tecrübeniz ya da fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
     
  2. 13 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  3. blueflower

    blueflower İki kuzusuyla musmutlu =) Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    6.546
    Beğenildi:
    2.536
    Ödül Puanları:
    238
    canım bende bir kaç kere oldu malesef... 4 ve 5. günlerimizde bi de geçenlerde... tek çare pompaylayla sütü sağmak... meme sertleşince çok fazla, bebekte zor alıyor malesef... geçmiş olsun a.s.
     
  4. 13 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  5. zencefine

    zencefine Aktif Üye Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2009
    Mesajlar:
    673
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    86
    sizin yaşadığınız sanırım halk arasında söylenen süt titremesi denen şey.Mastit benim bildiğim boşalmyn süt nedeniyle göğüse oluşan kist benzeri bişey ve bildiğim kadarıylada ameliyat ile çıkarılıyor tanıdığım geçirdi çünkü.Bu sebeple sütü gelenlere denilir ya memeleri mutlaka boşaltın diye.
    benim bebeğim saat başı uyanıp emmek istiyor hatta bu uzun saatler kısr bir döngü şeklinde devam ediyor.
    yeşil kaka ise sanırım bebeğin üşümesinden kaynaklanıyor, aynı zamanda gözleride çapaklanıyosa bilinki üşümüş bebişiniz, geçmiş olsun
     
  6. 13 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  7. TaKinTi

    TaKinTi Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    teşekkür ederim cevaplarınız için. sanırım bu memede oluşan rahatsızlığım sütün kalitesini yada bereketini etkilemiş bebegim sürekli meme istiyor bütün ağlaması da meme için ve sanki hiç süt vermemişim gibi emmiyor. umarım başka bir nedeni yoktur bu emme ve aglama nobetlerinin. tekrar teşekkürler
     
  8. 13 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  9. cicibisi

    cicibisi http://ygtnblogu.blogspot Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.884
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    Benim göğüslerimde bebiş emerken bi anda şişiyoo zor emziriyorum:bbo:
    Bide emzirdiğinde hangisini verdiysen bi snrakinde de onu ver demişti hemşire süt tam boşalsın die sanırım,ama benim uçlarım o kdar fenaki iki sefer üst üste aynsını veremiyorum senağlama çok uzn emiyo bazende o kadar canım yanıyoki doymuşdr die alıyorum ağzından bu seferde sık sık uyanıyo meme istiyo tam doymadığı için sanırım nabcamı şaşırdım senağlama
     
  10. 15 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  11. zeze26

    zeze26 günışığımsın,tek günışığı Üye

    Katılım:
    1 Aralık 2008
    Mesajlar:
    1.530
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    benimde sağ göğsüm şiş,çok ağrıyomafoldumben2gün önce birden ağrımaya başladı..ateşlendim,baştan ayağa tüm vücudum ağrıdısenağlamaemziriyorum emziriyorum sertlik gitmiyo..sağdım olmadı.sıcak suyla kompres yaptım olmadı...

    doktorum çiğ,soğuk lahanaya sar dedi..bakalım 2 gündür 2 saatte bir değiştirerek lahana yaprağına sarıyorum umarım işe yarar..

    bebeğin kakası sen yeşil şeyler yediğinde yeşil olurmuş(ıspanak,roka,maydonoz vs.),doktorum söledi..kakanın renginin değişmesi hastalık belirtisi değildir dedi.
     
  12. 25 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  13. cicibisi

    cicibisi http://ygtnblogu.blogspot Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.884
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    2 gün evvel benimde göğsüm şişdi ateşlendim çok fena 39.2 ile hast.gittim..iğne yapdı dr.1 saat içinde ateş filan kalmadı..ama dr.o göğsünü verme dedi..o gün pompayla sağdım ve dökdüm sütü..aynı gün 2 kez banyo yapdım sıcak su ile ovdum göğsümü..şişliği gitti..snra verdim bebişe.ama kakası yeşil o günden beri dediğin gibi..ve dr.verme demeden önce vermştim,bebeğim sık sık kusmuştuda :1no2:
    şimdi geçdi çok şükür şişlik..
     
  14. 25 Kasım 2009
    Konu Sahibi : TaKinTi
  15. haziran66

    haziran66 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    29 Mart 2009
    Mesajlar:
    743
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    geçen hafta bende de oldu, önce bir göğsümde sert bir kitle ve ağrı oldu 3 gün, sonra bir sabah şiddetli titreme ve 39,5 ateşle uyandım, göğsüm şişmiş ve kızarmıştı feci ağrıyordu. dr la konuştum 5 gün antibiyotik kullanmamı ve bu esnada emzirmeye de devam etmemi söyledi. çünkü meme iltihabı dediğimiz şey zaten bebeğin ağzından bizim süt kanallarımıza bulaşan bişeymiş, yani aynı bakteri bebekte zaten mevcut olduğundan emzirmede hiçbir sakınca yokmuş. ben emzirdim herhangi birşey de olmadı, mastiti önlemek içinse göğüs ucuna çatlak-yara olmasa bile lanolin kullanmak gerekiyormuş, ben de yeni öğrendim.