Menopoz Diyeti...

Konusu 'Diyet Listeleri' forumundadır ve dids tarafından 8 Şubat 2008 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    8 Şubat 2008
    Konu Sahibi : dids
  1. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi İç Hastalıkları Bölüm Şefi Prof. Dr. Ziya Mocan, menopoza giren kadınlarda görülen kilo artışının sebeplerini anlattı:



    * Menopoz döneminden sonra kadınlar neden şişmanlıyor?


    Menopoz döneminden sonraki dönem yaşlılık dönemidir. Kadınlar bu dönemde hareketsizleşirler, adetin devamı için hormon preperatları kullanabilirler. Bu östrejen preperatları hem iştahı arttırır, hem de su tutar. Bu nedenle kilo alımı başlar. Yaşlanmaya bağlı olarak bu dönemde kadınlar başka vitaminler de alır. Özellikle B vitamini kullanırlar. Bu vitaminler kilo alımına yol açar. Menopoza giren kadınlar, kadınlıklarını kaybettiklerini düşünerek bir anlamda depresyona da girerler. Bu depresyon da, yemek yeme şeklinde kendini gösterir. Yiyerek mutlu olma durumu ortaya çıkar. Bu da kadınların kilo almalarına neden olur.



    * Türk kadınları neden daha çok kalça ve basen bölgelerinden kilo alıyorlar?

    Akdeniz tipi kadınlar genellikle kalçadan kilo alır. Bu, yapısal bir durum. Hareketsizlik ve spor yapmama alışkanlıkları da bu bölgede yağ toplanmasına yol açar. Bizim kadınlarımız çok hareketsiz olduklarından genellikle karın, kalça ve bacaklardan kilo alılar. Yabancı kadınlar ise, menopoz yaşlılığını bir fırsat olarak değerlendirir ve kendilerini daha iyi bir görüntüye yönlendirirler. Bu bağlamda kendilerini seyahate ve yürüyüşe verirler. Oysa bizim kadınlarımız, özellikle de yaşlılarımız kendilerini hareketsizliğe verir.


    (alıntıdır)
     
  2. 8 Şubat 2008
    Konu Sahibi : dids
  3. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Kalsiyum ve D vitamininden zengin gıdalar yiyin. Kemik erimesine karşı süt, yoğurt ve peynir tüketin. Kemik sağlığı için güneş ışınlarından yararlanın.


    * C vitamininden zengin gıdalar alın.


    * Bol yeşillikli, özellikle kırmızı, yeşil veya siyaha kaçan yeşillikte sebzeler tüketin. (Brokoli ve domates gibi)


    * Yaşlılarda proteinleri önermiyoruz çünkü proteinler böbreklere ekstra bir yük bindirir. Birer kolesterol yüküdürler. Ayrıca ürik asiti yükseltirler.


    * Bu dönemde diyette amino asistlerden zengin proteinler öneriyorum. Her sabah haşlanmış bir yumurtanın beyazını yiyin. Gün içinde süt için ve balık yiyin.


    * Kadınlar kabız kalmamak için bol posalı gıdalar tüketmeliler.


    * Bağırsak kanserinden korunmak için de, kadınlara, bol lifli gıdalar tüketmelerini tavsiye ediyorum.



    (alıntıdır)
     
  4. 2 Haziran 2008
    Konu Sahibi : dids
  5. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Şişmanlığı önleyen 5 kural!

    Olgunluk çağına gelen kadın kilo almaya başlamışsa, bunun sağlık açısından tehlike oluşturacağını düşünmek yanlıştır. Ama önlem almamakta bir o kadar yanlıştır. Şişmanlık tehlikeli boyutlara ulaşmadan önlenebilir. Ancak bu konuda aceleci olunmamalı.

    Menopoz öncesinde başlayan şişmanlama, hormon dengesinin yeniden kurulmasıyla sona erebilir. Şişmanlık tehlikeli boyutlara ulaşmadan önlenebilir. İşte ipin ucu kaçmadan uygulamanız tavsiye edilen 5 öneri.


    1. Ölçüleri sıkı takip !

    Menopozda özellikle bel bölgesindeki kalınlaşma tehlike işaretidir. Karındaki yağ hücreleri metabolik bakımdan daha faaldirler ve kalçalardaki yağ hücrelerinden daha tehlikelidirler. Bu bölgelerdeki yağ hücreleri, ensüline karşı direnç oluştururlar. Bu da kandaki şekerin temizlenmesi için çok daha fazla ensülin üretimini zorunlu hale getirir.


    2. Stresten kaçının !

    Stresin metabolizma üzerindeki etkisi asla hafife alınmamalı. Özellikle menopoz döneminde kadının strese girmesi, kilo almasını hızlandırıyor. Menopoz döneminde kadının hayatında yeni stres kaynaklarının ortaya çıkması kilolarının da artmasında etkin bir rol oynuyor. Sakın stresin sizi zayıflatacağını düşünmeyin. Menopozda stres kilo aldırır.


    3. Egzersiz

    Eğer olgunluk çağına gelinceye kadar vücut egzersizi yapmadıysanız, artık geç kaldığınıza kendinizi inandırmayın. Tam aksine, bugünden tezi yok, egzersizlere başlamalısınız. Kaslarınız ensülin alıcılarıyla yüklüdür. Ne kadar çok kas kütleniz olursa, egzersizler sayesinde düzenli bir şekilde ısı açığa çıkarırsınız ve karbonhidratlarla yağları yakmanız kolaylaşır. Kalbinizi ve kemiklerinizi de korursunuz. Menopoz döneminde düzenli vücut egzersizi yapmak çok önemlidir.


    4. Tiroit kontrolü şart!

    Kadınların yüzde yirmi beşi, menopoz dönemine yaklaşırken tiroit bezleriyle sorun yaşarlar. Tiroit bezlerinin az çalışması, metabolizma hızını azaltır. Yorgunluk, kilo almak, el ve ayakların soğuk olması, saçların seyrelmesi ve kabız gibi belirtiler tiroit problemlerinin habercisidir. Tiroit ölçümü yaptırıp tiroit hormonlarınızın ne durumda olduğunu öğrenmenizde büyük yarar var.


    5. Hormon dengesine dikkat!

    Menopoz dönemi başlayan kadınların hepsi vücutlarındaki östrojen fazlasını yok edebilmek uğruna bir beslenme programı, vitamin ve mineral takviyesi ve egzersiz programı uygulamalıdır. Şeker ve nişasta ağırlıklı besinlerden uzak durulmalı, posalı besin maddeleri tercih edilmeli. Bu arada fast- food türü yiyecekleri beslenme listenizden hemen çıkarmalısınız.





    (alıntıdır)
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.