Menopoz döneminde hangi egzersizleri yapmak gerekir?

Konusu 'Menopoz' forumundadır ve Adivar tarafından 19 Şubat 2009 başlatılmıştır.

    19 Şubat 2009
    Konu Sahibi : Adivar
  1. Adivar

    Adivar Popüler Üye Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    6.280
    Beğenildi:
    43
    Ödül Puanları:
    148
    Menopoz; kadınlarda hormon seviyelerindeki ani düşüşle ortaya çıkan fizyolojik ve doğal bir süreçtir. Bu dönemde kadınları bekleyen pek çok can sıkıcı sorun vardır. Sıcak basmaları, aşırı terleme, uykusuzluk, depresif ruh hali, yorgunluk ve başağrıları pek çok kadını bitkin düşürür. Cinsel istekteki azalma, kas ve kemiklerde meydana gelen zayıflama, kalp-damar problemlerine yatkınlaşma ve kilo artışı da menopozdaki kadınları huzursuz eder.

    KIRIKLAR ARTAR!
    Osteoporoz yani kemik kırılganlığının artışı bu süreçte hızlandığından el bileği, kalça ve omurga kemiklerinde kırıklar meydana gelebilir. Tiroit sorunları çoğalır. Karın bölgesinde yağlanma görülür. Menopozdaki kadın fiziksel, ruhsal ve duygusal yönden yıpranır. Bazı küçük önlemlerle menopoz dönemini rahat geçirmeniz mümkündür. Doğru bir beslenme programı ile doktorunuzun önerisiyle başlayacağınız hormon takviyeleri bu dönemde size yardımcı olacaktır. Menopoz hazırlıklarından biri de; egzersiz alışkanlığıdır. Egzersiz; kemik ve kasları güçlendirir, yağ yakımına yardımcı olur, kalpdamar sağlığınızı olumlu etkiler, uyku ve ruh halinizi iyileştirir.

    BOL BOL YÜRÜMELİSİNİZ
    Menopoz döneminde yapılacak egzersizler, cinsel organlara giden kan akımını arttırarak bu dönemde sık karşılaşılan orgazm ve lubrikasyon sorunlarına iyi gelir. Egzersiz; yavaşlayan ****bolizma hızı, kilo artışı ve bel çevresi kalınlığı gibi sorunlarda da fayda sağlayacaktır. Önemli olan; güç ve aerobik egzersizlerini doğru şekilde birleştirmektir. Yürüyüş aerobik egzersizlerin en kolayıdır. Bisiklete binmek, hafif hızla koşmak, ip atlamak, golf oynamak, tenis ve yüzme gibi sporlar da aerobik egzersizlerdendir. Bunları her gün yaklaşık 30 dakika, rahat rahat nefes alıp vererek, soluk soluğa kalmadan yapmalısınız. Bunlara güç egzersizlerini de eklerseniz, bir yandan yağ yakarken bir yandan vücudunuzdaki kası arttırabilirsiniz Hafta 2-3 kez, 10-20 dakika ağırlık çalışmak menopoz sıkıntılarınızı azaltabilir.
     
  2. 26 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : Adivar
  3. Beken

    Beken Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Haziran 2008
    Mesajlar:
    9
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    erken menepoza girme tehlikesi olan bayanlar varsa kilolu iseler zayflayamaya baslamalı ve hafif jog atarak minik tempolarla koşmalıdırlar bu menepoza girme sürelerini uzatıyor bayan olmak ne zor