Metabolizmanız hızlı mı?

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve Begxuxm tarafından 2 Nisan 2008 başlatılmıştır.

    2 Nisan 2008
    Konu Sahibi : Begxuxm
  1. Begxuxm

    Begxuxm Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    831
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Sorularımızı cevaplandırarak, metabolizmanızın hızını tespit edin. Sonra da vücudunuza uygun hızlandırma yöntemini seçin.

    Her "evet" cevabı için kendinize bir puan verip, puanlarınızı toplayın.

    1) Kilo vermek sizin için kilo almaktan daha mı kolay?
    Evet
    Hayır

    2) Sık sık kahvaltıyı atlar mısınız?
    Evet
    Hayır

    3) Öğünleriniz arasında 4-5 saatten daha mı fazla vakit geçer?
    Evet
    Hayır

    4) Dışarıda yemek yediğinizde, kremalı, tereyağlı ve peynirli çeşitler mi ısmarlarsınız?
    Evet
    Hayır

    5) Yemek yedikten sonra ağırlık hisseder misiniz?
    Evet
    Hayır

    6) Genellikle kilo verdiğinizde, onları kolayca geri alır mısınız?
    Evet
    Hayır

    7) Beyaz ekmek, beyaz pirinç ve makarna gibi işlenmiş karbonhidratları sıkça tüketir misiniz?
    Evet
    Hayır

    8) Günde 8 bardaktan daha mı az su içersiniz?
    Evet
    Hayır

    9) Popüler diyetleri dener misiniz?
    Evet
    Hayır

    10) Haftada 5 kereden daha mı az egzersiz yaparsınız? (Her defa için en az 30 dakika egzersiz yapılmalı.)
    Evet
    Hayır

    11) Haftada üç kereden daha mı az ağırlık kaldırırsınız?
    Evet
    Hayır

    12) Tatlı yerken, kendinizi durdurmakta zorlanıyor musunuz?
    Evet
    Hayır


    Değerlendirme

    0 puan: Metabolizmanız saat gibi

    Beslenme ve egzersiz temponuzdan vazgeçmeden, birkaç haftada bir egzersizlerinizi çeşitlendirebilirsiniz. Yürüyüş bandını kullanıyorsanız, düz yürümek yerine eğimli yürüme programlarını da deneyin. Böylece yüzde 50 daha fazla kalori yakarsınız. Kaldırdığınız ağırlıkları yavaş yavaş artırın.

    1-3 puan arası: Metabolizmanız hızlı ama onu daha da hızlandırabilirsiniz

    Muhtemelen büyük porsiyonları tercih edersiniz. Bir öğünde çok yerseniz metabolizmanız yorulur ve yavaşlar. Haftada bir, yediklerinizi ölçerek yemeye çalışın, böylece ideal porsiyon büyüklüğü hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Akşam yemeğinden önce bir fincan kahve için. Bu iştahınızı azaltır.

    4-8 puan arası: Metabolizmanız oldukça yavaş ve bu durumun sorumlusu yetersiz beslenmeniz ve zayıf egzersiz programınız

    Egzersiz yapıyorsunuz ama maalesef yeterli değil. Egzersiz vücudu formda tutmakla kalmaz, kasları güçlendirdiği için kalori yakmanızı da hızlandırır (kaslar yağlardan daha fazla kalori yakar). Sizi aç tutan diyet tutkunuzdan vazgeçin, onlar metabolizma hızınızı düşürür. Öğünleri atlayıp, günün belli başlı saatlerinde kendinizi kurt gibi aç hissediyorsanız, öğünlerinizi şu şekilde çoğaltın: Öğle yemeğinin 1/3'ünü 11'de, ikinci 1/3'ünü 1'de, kalan 1/3'ünü saat 3'te yiyin.

    9-12 puan arası: Metabolizmanız yavaş ama onu hızlandırmak sizin elinizde

    Başlangıç olarak günde 5-6 öğün yemek yemeyi deneyin. Ara öğünlerde, istediğiniz kadar sebze tüketebilirsiniz. Sebzelerin içindeki lifler, sindirimi yavaşlatıp, sizi daha uzun süre tok tutar. Spor yapmak için fırsatınız olmasa da üzülmeyin. Her gün 15 dakikalık bir yürüyüş bile size oldukça yararlı olabilir. Hiç zamanım yok diyorsanız, hemen araca binmek yerine, iş dönüşü bir durak yürüyün, yeter. Haftada en az 3 kez egzersiz yapmayı deneyin (ideali 5 kez), hayatınızdaki değişikliği mutlaka göreceksiniz
     
  2. 2 Nisan 2008
    Konu Sahibi : Begxuxm
  3. Begxuxm

    Begxuxm Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    831
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Açlığınız bastırdığında gözünüz hiçbir şey görmüyor ve yedikten sonra pişmanlık mı duyuyorsunuz?

    Özelikle diyete başladığınız zaman, tatlı gıdalara karşı duyulan özlemi bilirsiniz, insanda olağanüstü bir istek uyandırır. Bu isteği bastırmak için size beş önerimiz var:

    • Açlık hissini duyar duymaz hemen bir şeyler atıştırmaya kalkmayın ve on dakika bekleyiniz. Belki bu süre içinde ortaya çıkan o açlık arzusunun önüne geçmiş veya açlık durumunuz herhangi bir gıda almadan da azalmış olacaktır.

    • Bu durumda hemen bir bardak su içiniz. Mideniz dolduğunda doyma refleksi sayesinde açlık hissinizi kandırmış olacaksınız. Mide dolduğu için açlığı daha iyi tolere edebilirsiniz.

    • Yanınızda limon varsa bir dilim kesip suyunu içiniz. İçilen bir dilim limon suyu açlık hissini azaltacaktır.

    • Büyük öğünler yerine daha sık aralıklarla az gıda yiyiniz. Doyma dorumu beyinde kontrol edilen bir merkez sayesinde yapılmaktadır. Ara öğünleri zevk alarak bekleyiniz.

    • Açlık hissinden uzak durmanın diğer bir şekli ise hareket halinde olmaktır. Sadece kalorinin sınırlanması ile olan bir diyet uzun vadede başarılı olamaz. Onun için kalorinin sınırlanmasının yanı sıra aynı zamanda egzersiz yapmak ve hareket halinde olmak bir o kadar önemlidir.