Meyve Diyetlerine Dikkat!

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve selda71 tarafından 14 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

    14 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : selda71
  1. selda71

    selda71 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    66
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    76
    Güvendiğiniz meyve diyetleri aslında o kadar masum değil

    SEVDıCAN GÜNEŞ SAĞLIK SERVıSı

    Yaz ayları meyve diyetlerinin en gözde zamanı. Ancak gereğinden fazla tüketilen meyveler yağ depolanmasına yol açıyor. Üstelik hızla verilen kilolar aynı hızla geri alınıyor!..

    Deniz mevsiminde bikinisinde fit görünmek için hızla kilo vermek isteyen kadınlar kurtuluşu meyve diyetlerinde arıyor. Ancak rengarenk bu meyvelerin de göründükleri kadar masum olmadıklarına dikkat çeken Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümünden Diyetisyen Seçil Kenar; gereğinden fazla tüketilen meyvenin yağ depolanmasına yol açtığını belirtiyor. Meyve diyetleriyle kısa sürede istedikleri kiloya düşenleri uyaran Diyetisyen Kenar, "Meyve diyetiyle verilen kilolar kalıcı olmaz" diyor ve şöyle devam ediyor: "Bu kadar kısa sürede kaybedilen ağırlığın çok küçük bir bölümü yağdan oluyor. Çoğu kas ve sudan olduğu için diyet bittikten sonra verilen kilolar daha fazlasıyla ve büyük bir hızla geri alınıyor." Bu tür diyetlerin metabolizma hızını bozduğuna da dikkat çeken Kenar, şu bilgileri veriyor: "Meyve diyetleri; tek yönlü besin diyetleri oldukları için günlük tüketmemiz gereken aminoasitlerden ve gerekli yağ asitlerinden yoksun, B grubu vitaminleri açısından da eksiktir. Uzun süreli uygulandığında; enzim faaliyetlerinin zarar görmesi, sinir ve beyin fonksiyonlarında hasar, sinirlilik, tansiyon düşüklüğü ve kalp hastalıkları gibi birçok sağlık problemine yol açabilir." Özellikle muz, incir ve üzüm gibi meyvelerin şeker içeriğinin fazla olduğuna da dikkat çeken Kenar, bu meyvelerden sakınmanızı öneriyor. 100 gram elmanın 60 gram muz kalorisine eşit olduğunu belirten Kenar, meyvelerin glisemik indekse (kan şekeri düzeyi) göre tercih edilmesi gerektiğini vurguluyor. "Muz, incir, hurma, kavun ve üzümün glisemik indeksi yüksektir" diyen Diyetisyen Kenar, şöyle devam ediyor:

    FAZLASI YAĞLANDIRIR!
    "Meyve bir karbonhidrattır. ıçerisinde fruktoz denilen meyve şekerini içerir. Çay şekeri olarak bilinen sukroza göre vücutta daha az oranda insülin salgılanmasına sebep olur. Ancak bir gün içerisinde fazla miktarda tüketilirse, fruktoz karaciğerde trigliseride dönüşür. Trigliserid, kanda bulunan bir çeşit yağdır. Trigliseridin fazla tüketilmesi damar sertliğine ve karaciğer yağlanmasına sebep olur. Sonuçta meyveler kalorisiz değildir. Fazla tüketildiğinde vücudun o enerjiye ihtiyacı yoksa yağ olarak depolanacaktır. Yani meyvenin de fazla tüketilmesi zararlıdır."
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 14 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : selda71
  3. seaBahAR

    seaBahAR de profundis Editor

    Katılım:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    10.949
    Beğenildi:
    8.192
    Ödül Puanları:
    238
    seldacım, açtığın başlığa içerikle ilgili bilgi ekliyorum. Haberin olsun. a.s.
     
  4. 14 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : selda71
  5. selda71

    selda71 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    66
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    76
    saol canim dikkatimden kacmis pardon,cok haklisin.....öpüldün