Mide kanamalarının üçte birinin ağrı kesicilerden...

Konusu 'Gastroenteroloji - Sindirim Sistemi Hastalıkları' forumundadır ve seyran tarafından 11 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    11 Kasım 2007
    Konu Sahibi : seyran
  1. seyran

    seyran Popüler Üye Üye

    Katılım:
    28 Şubat 2007
    Mesajlar:
    852
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    108
    Mide kanamalarının üçte birinin ağrı kesicilerden kaynaklandığı belirtiliyor.

    İspanya'daki Zaragoza Üniversite Hastanesi'nden Dr. Angel Lanas ile ekibi, ülkedeki 26 hastaneye, peptik ülser veya mide kanaması belirtileriyle gelen hastalarla ilgili verileri değerlendirdi.

    Araştırmada, 8010 mide-bağırsak kanaması vakası üzerindeki incelemede, bunların yüzde 5.7'sinin ölümle sonuçlandığı belirlendi.

    Araştırmada, kanama ve bu yüzden olan ölümlerin yüzde 36.3'ünün, NSAİD'ler olarak adlandırılan ağrı kesicilerle aspirinden kaynaklandığı saptandı.

    Araştırmacılar, aspirin ve ağrı kesici kullanımının ülke nüfusunun tümü üzerindeki etkisini belirlemek için de İspanya'nın Ulusal Sağlık Sistemi içinde yer alan hastaneleri temsilen 197 hastanedeki verileri incelediler.

    Bunun sonucunda, nüfusun her bir milyonundaki 21-25 kişinin ölüm nedeninin ağrı kesici veya aspirinle bağlantılı mide komplikasyonları olduğu belirlendi.

    Araştırma, American Journal of Gastroenterology'de yayımlandı.
     
  2. 9 Şubat 2010
    Konu Sahibi : seyran
  3. limonluu_kek

    limonluu_kek yüksek hemşire Üye

    Katılım:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    21
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Evet,ağrı kesicilerin aşırı kullanımı çeşitli mide sorunlarına yol açıyor.O yüzden dikkatli ve abartıya kaçmadan kullanmak gerek.
    Paylaşım için teşekkürler canım benim. :*
     
  4. 27 Mart 2011
    Konu Sahibi : seyran
  5. qothic

    qothic Aktif Üye Üye

    Katılım:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    5
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    bende ağrı kesiciler yüzünden mide kanaması geçirdim 4-5 ay oldu. özellikle regl döneminde ağrı kesici alan kızlara tavsiyem: mide de en ufak bi ağrı oluştuğunda o ilacı bir daha kullanmayın.. :KK43:
     
  6. 17 Nisan 2011
    Konu Sahibi : seyran
  7. gb0410

    gb0410 Annem, herşeyim benim... Üye

    Katılım:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    86
    Bende 4 yaşında falandım. Hastalanınca asprin vermiş bizimkiler. Sabah mide kanaması geçirdim. Hala dün gibi hatırlarım her bi anını o günün... Rabbim sağlık sıkıntısı vermesin, cidden her hastalığın kendine göre bi zorluğu var... Hastanede şifa bekleyen herkese Rabbim şifa versin...