MotoGP Dünya Şampiyonası

Konusu 'Spor Branşları' forumundadır ve Rober & Burcu tarafından 25 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

    25 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : Rober & Burcu
  1. MotoGp Dünya Şampiyonası, 5 kıtada 17 yarışla 56 yıllık geçmişi ile motor yarışlarının zirvesidir.

    1949‘da başlayan ve 500 cc Dünya Şampiyonası olarak bilinen yarışlar, 2002 yılında 4 zamanlı 990cc kapasiteli motorlarla yeni bir döneme başladı. Bununla birlikte 900 cc lik motorların 500cc lik motorlara olan avantajları düşünülerek kurallar da değiştirildi.

    İlk sezonda 2 zamanlı motorlar yarışmaya devam etse de kısa zamanda 4 zamanlı motorlarla yarışamayacaklarını kabullenen üreticiler 4 zamanlı yeni model motorsikletlerle başladır yeni sezona.


    MotoGP Teknik Detaylar


    Sınıflar

    125 CC

    80 cc – 125 cc arası - Maksimum tek silindir

    250 CC

    175 cc- 250 cc arası – Maksimum çift silindir

    MotoGP

    350 cc- 500 cc arası (2 zamanlı)- Maksimum 4 silindir
    350 cc- 990 cc arası (4 zamanlı)- Silindir sınırı yok, prototip olmak zorundalar.


    * 1 Ocak 2007’den itibaren Moto Gp klasmanında motor kapasitesi 900cc ‘ye düşürülecektir.

    Ağırlıklar

    Aşağıda belirtilen minimum ağırlık değerlerinin ölçümü daha önceden belirlenen ağırlık ölçüm bölgelerinde yapılır. İlk teknik kontrolde ağırlık ölçümü yapılabilir fakat asıl kontrol ilk antrenman turlarından ve yarıştan sonra yapılan ölçümleridir.

    Motorsiklet, yarışa katıldığı halde, yakıt tankı dahil normal seviyede su, yağ ile transponder (zaman tutma aleti), kamera, elektronik telemetre vs. gibi ek aparatlar ile tartılırlar. 125 cc kategorisinde ise binicinin tam korumalı elbisesi ile motorsikleti birlikte tartılır.

    125 CC

    motorsiklet + sürücü = 136 kg

    250 CC

    1 silindir motorsiklet 100 kg

    2 silindir motorsiklet 100 kg

    MotoGP(2 zamanlı)

    1 silindir motorsiklet 101 kg
    2 silindir motorsiklet 101 kg
    3 silindir motorsiklet 116 kg
    4 silindir motorsiklet 131 kg

    MotoGP (4 zamanlı)

    3 veya daha az silindir motorsiklet 138 kg
    3 veya daha az silindir oval pistonlu motorsiklet 148 kg
    4 and 5 silindir motorsiklet 148 kg
    4 veya daha fazla silindir oval pistonlu motorsiklet 158 kg
    6 veya daha fazla silindir motorsiklet 158 kg


    * 1 Ocak 2007 tarihinden itibaren MotoGp kategorisindeki minimum ağırlıklar aşağıdaki şekilde değişecek ve oval piston kullanımı yasaklanacaktır.

    2 silindir veya daha az 133 kg
    3 silindir 140,5 kg
    4 silindir 148 kg
    5 silindir 155,5 kg
    6 silindir veya daha fazla 163 kg


    Süper Bike ile MotoGP arasındaki fark nedir?


    MotoGP: MotoGP üç kategoriden oluşur. Bunlar MotoGP 800cc, 250cc ve 125cc. Burada yarışan motosikletler, prototip adını verebileceğimiz tamamıyla özel yapım motosikletlerdir. Örnek vermek gerekirse, nasıl Formula 1'de yarışan araçları sokakta göremiyorsak, MotoGP'de yarışan motosikletleri de sokakta göremeyiz.

    Süper Bike: İki kategoriden oluşur. Bunlar süper kategori ve süper stok kategorisi. Süper kategoride 1000cc ve 600cc'lik modifiye motosikletler yarışır. Aslında bu motosikletler mağazada satılanlar ile aynı, ancak modifiye edilerek yarışlara özel hazırlanırlar. Süper stok'ta 1000cc ve 600cc'lik motosikletler yarışır. Bunlar bizim caddelerde gördüğümüz motosikletler ve modifiye edilmeden yarışa girerler.
     
  2. 15 Ekim 2012
    Konu Sahibi : Rober & Burcu
  3. ceyda_07

    ceyda_07 Üye Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2012
    Mesajlar:
    2
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Goruntu ve duruslari, heybetli aslani ama hizlari ise bir citayi andirmaktadir
    Caddelerde gordugumuz motosikletletlerden cok farklidir, binmenizi tavsiye ederim