Mucize diyet yok, yeterli beslenme var"

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve ASLI59 tarafından 25 Ocak 2009 başlatılmıştır.

    25 Ocak 2009
    Konu Sahibi : ASLI59
  1. ASLI59

    ASLI59 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2008
    Mesajlar:
    100
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    a.s."Mucize diyet yok, yeterli beslenme var"


    Diyetisyenler mucize diyetler peşinde koşanları uyarıyor...Zayıflamak uğruna sağlığınızdan olmayın. Kilo vermek için yeterli ve dengeli beslenin...

    Uzmanlar, bilinçsizce yapılan zayıflama diyetlerinin şişmanlığın yaratacağı sorunlardan daha tehlikeli olabileceğine işaret ederek, ''Mucize diyet yoktur, her koşulda yeterli ve dengeli beslenmeye çalışın'' uyarısında bulundular.
    Açıklamada, beslenme konusunda her gün yeni bir araştırma bulgusunun ortaya çıktığı belirtilerek, diyetisyenlerin, beslenme konusunda yenilikleri takip eden ve bu konuda önerilerde bulunan yetkili kişiler olduğu kaydedildi.
    Besinlerin nasıl, ne kadar, ne şekilde tüketileceğinin, bireyin fizyolojik özelliklerine, yaşına, cinsiyetine, içinde bulunduğu ortama, fiziksel aktivite durumuna, bir hastalığı olup olmamasına bağlı olarak değiştiği vurgulanan açıklamada, yine de bazı temel beslenme kurallarının toplum tarafından bilinmesinin önem taşıdığı bildirildi.
    Açıklamada, uzmanların temel bazı beslenme kurallarına ilişkin görüşlerine yer verildi. Buna göre uzmanlar, bol ve sağlıklı içme suyu ve içecekler tüketmeye özen gösterilmesi, günlük beslenmede süt ve süt ürünlerinin ihmal edilmemesi gerektiğini bildirdiler.
    Her öğün taze meyve ve sebze tüketilmesi gerektiğini kaydeden uzamanlar, ''Her öğünde 4 temel besin grubundan, (et ve ürünleri, yumurta, kuru baklagiller, süt ve süt ürünleri, taze sebze ve meyveler, emek ve tahıllar) tüketilmeye özen gösterilmelidir. Her grupta yer alan besinlerden değişik olanları seçerek besin çeşitliliğiartırılmalıdır'' uyarılarında bulundular.
    ıyotlu tuz kullanın
    Öğün atlanmaması, her gün en az 3 öğün yemeye özen gösterilmesini isteyen uzmanlar, öğünler içinde en önemli olanın sabah kahvaltısı olduğunu ve kahvaltı yapmadan güne başlanmaması gerektiğini de kaydettiler.
    Uzmanlar, günlük yağ, şeker ve tuz alımının azaltılması ve kullanılan tuzun iyotlu tuz olmasına özen gösterilmesi konusunda da uyarılar yaptılar.
    ''Zayıflık da şişmanlık da sağlıklı değildir. Vücut ağırlığı dengede tutulmalı ve korunmaya çalışılmalıdır'' diyen uzmanlar, bilinçsizce yapılan zayıflama diyetlerinin şişmanlığın yaratacağı sorunlardan daha tehlikeli olabileceğine dikkati çekerek, ''mucize diyet yoktur, her koşulda yeterli ve dengeli beslenmeye çalışın'' uyarısında bulundular.
    Besinlerin sağlıklı ortamlarda saklanması ve eller yıkanmadan besinlere dokunulmaması gerektiğini de kaydeden diyetisyenler, besin satın alırken etiket okumaya özen gösterilmesini istediler.
    Sigara ve alkol tüketilmemesini veya miktarının azaltılmasını, düzenli egzersiz yapılmasını isteyen diyetisyenler, temiz hava solumanın ve yeterli güneşlenmenin besin kadar önemli olduğunu vurguladılar.
    Ruh sağlığınız için beslenin
    Diyetisyenler, şu önerilerde bulundular: ''Doğacak çocuğun sağlığının annenin sağlığı ile yakından ilgili olduğu unutulmamalı, anne gebelik ve emzirme süresince yeterli ve dengeli beslenmelidir. Bebeklerin en az 6 ay tek başına anne sütü ile beslenebilmesi için gerekli gayret ve özen gösterilmelidir. Erişkin ve çocukluk çağındaki pek çok hastalığın sadece diyet tedavisi ile önlenebileceği ve giderilebileceği unutulmamalıdır.''
    Diyetisyenler, son olarak, beslenmenin sadece beden sağlığı için değil, yaşamın kaliteli sürdürülebilmesi ve ruhsal sağlık için de önemli olduğunun akıldan çıkarılmaması gerektiğini vurguladılar.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009