Ne yediğimiz kadar nerede yediğimiz de önemli...

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve kedijik tarafından 7 Şubat 2010 başlatılmıştır.

    7 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kedijik
  1. kedijik

    kedijik CüMLe_-_MüHeNDiSi Pro Üye

    Katılım:
    17 Şubat 2008
    Mesajlar:
    3.244
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    148
    Kimi zaman yediklerimize dikkat etmeyiz.Bir çok sağlık sorununa da böylece kapıyı aralamış oluruz bilmiyorumkismile

    Zaman zaman neyi nerede yediğimizin de önemli olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım.Sanırım sağlıklı beslenmek sadece sağlıklı yiyeceklerle olmuyor.Bir süredir ben bunlara dikkat ediyorum hayatımda gercekden işe yarıyor yerimseniben

    Bana sahip oldugum fazladan 7 kiloyu vermek için gittiğim diyetisyenim "Yemek yemeyi bilmiyorsun.Önce yemek yemeyi öğreteceğiz sana"dediğinde hiç insan yemek yemeyi bilmez mi dedim.Ama gerçekden de bilmiyor muşum.Diyetisyene gidince insan hemen 1 ayda atıverecek sanıyor üzerindeki kiloları.Ama bana yemek yemeyi öğrenene kadar diyet listesi vermiyeceğini söyleyince de az üzülmedim hani mafoldumben

    Şimdi gün içinde tüketeceğim bir beslenme listesi ile ayarlıyorum yediklerimi ve ben hayatımda bir günde bu kadar yemek yediğimide hatırlamıyorum.Tabi sadece yemem gerekenleri değil nerede yemek yemeye dikkat etmem gerektiğini de uzun uzun anlattı diyetisyenim.Bende araştırırken bana söylediklerine benzeyen bir yazı buldum ve paylaşmak istedim...kaydirigubbakcemile5

    Haaaa bu arada düzenli ve sağlıklı beslenerek de daha diyete başlamadan son 21 gunde 2.800 kg verdim zemuszemus şutarafagitti


    1. Mutfakta atıştırmak
    Buzdolabının önünde yada yemek yaparken bir şeyler atıştırmak daha fazla yemenize neden olur.

    2. İş yerinde yemek
    Ofiste atıştırılan yiyecekler genelde yüksek kalorili oluyor.

    3. Aceleyle yemek
    Aynı pastayı 9 dakikada tüketenler 646 kalori alırken, 20 dakikada tüketenlerin 579 kalori aldığı gözlemlendi.

    4. Karanlıkta yemek
    Işık seviyesi azaldıkça iştah artıyor. Geceleri canımızın daha çok abur cubur çekmesi de buna bağlanıyor.

    5. Az çiğneyerek yemek
    Çalışmalar, yeterince çiğnemenin sindirimi kolaylaştırdığını; gazı, şişkinliği ve ekşimeyi önlediğini gösteriyor.

    6. Restoranda yemek
    Dışarıda yemek yiyenlerde obezite ve yağ oranı daha yüksek oluyor. Haftada 6-13 kez dışarda yemek yiyen kadınlar günde 290 kalori daha fazla alıyor.

    7. Televizyon karşısında yemek
    Ekran başında tüketilen yiyecekler çifte tehlike oluşturuyor. Çünkü kişi hem hareketsiz kalıyor hem de ne kadar yediğini fark edemiyor.

    Alıntı

    Umarım neyi ne kadar yediğinize dikkat ederken,nerede,nasıl yediğinizi de gözden kaçırmazsınız...
     
  2. 12 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kedijik
  3. olgu35

    olgu35 ölümden başkası yalan Pro Üye

    Katılım:
    11 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    3.424
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    148
    çok doğruboshayallersmile
    teşekkürler paylaştığınız için..
     
  4. 12 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kedijik
  5. KIZLARIMCANLARIM

    KIZLARIMCANLARIM Popüler Üye Üye

    Katılım:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    7.933
    Beğenildi:
    5.711
    Ödül Puanları:
    238
    çok çok doğru bilgiler.. malesef çok acele yiyenlerdenim.. endense sanki arkamdan atlı kovalar ben.. çabuk çabuk yerim.. halbuki biliyorumda ne kadr zararlı olduğunu:KK43:((
     
  6. 14 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kedijik
  7. pembedir

    pembedir Aktif Üye Üye

    Katılım:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    25
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    mantıklı görünüyor