Neden Ayrılamıyorlar/Ayrılamıyoruz??

Konusu 'Arşiv' forumundadır ve MargaRin tarafından 23 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  1. MargaRin

    MargaRin Aktif Üye Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    707
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    86
    Bu hafta ki Aktüel dergisinden alınıtıdır arkadaşlar.KK olarak ilgimizi çekeceğini düşünerek
    paylaşmak istedim.


    Kadın erkek ilişkilerinde bir model var ki karşılaştıkça,izledikçe ya da gördükçe şaşırırız;bir küser bir barışır,bir dövüşür bir sevişir, "bir daha asla" der ama bir türlü ayrılmayı beceremezler.Peki nedir hayatları cehenneme dönmüş olmasına karşın onları bir arada tutan ve yılan hikayesine dönüp kangrenleşmiş ilişkiyi bitirimelerini engelleyen?İşte didişip didişip ayrılamayanların 10 sebebi ve 10 sebebin ardındaki duygu...

    1- Uyumlu cinsellik: Seks,ilişkilerde en belirleyici sebepler arasında yer alıyor.iyi giden cinsel hayat varsa kötü meseleler gözardı ediliyor.
    2- Alışkanlık: Uzun süren beraberlikler zaman içinde bağımlılığa dönüşüyor.var olan düzeni bozmamak için çiftler devam etmeyi tercih ediyor.
    3- Güven ihtiyacı: Kişi yalnız kalma,tek kalma korkusu yaşıyorsa birine sığınarak kendini güvende hissetmek istiyor.
    4- Aidiyet ve sevgi: özellikle koşulsuz sevgi ve karşı tarafa ya da ilişkiye aidiyet duygusu ilişkilerin herşeye rağmen uzamasına sebep oluyor.
    5- Toplum Kuralları: Etraf ne der,ailelere bu durum nasıl açıklanır gibi endişeler kötü giden ilişkilerde 'mış gibi' yapılmasına sebep oluyor.
    6- Çocuk: Birçok çift kendi mutluluklarından çok çocuklarının bir aile içinde yetişmesi düşüncesiyle ayrılamıyorlar.
    7-- Maddi Gerekçeler: taraflardan birinin var olan ekonomik şartları ayrılık sonrası devam ettiremeyecek olması önemli bir etken.
    8- Yeni birini tanımanın zorluğu: Birini tanımak zaman alacağından cazip bulunmuyor,eski emek verilmiş ilişki daha az yorucu geliyor.
    9-Hırs: kişinin kendi benliğini var etme çabası kadın erkek ilişkilerinde de öne çıkıyor.
    10- Ego: düzenli bir hayatın bir eşe sahip olmanın kendini aile olarak var etme şeklinin toplum içinde daha itibarlı olduğu düşüncesi tatmin ediliyor.


    Ayrıca dergide röportajlar var ve bir tanesinin söylediği çok dikkatimi çekti ve yıllar önce şuanki eşimle ilişkimi bitiremememin sebebinin aslında bu olduğunu anladım,ayne şunları söylemiş kişi;
    "İlişki başladıktan bir süre sonra aşkla seks,arkadaşlıkla dostluk birbirine karışıyor.Sevgili olma hali bunların hepsini içeriyor ve birinden vazgeçsen diğerinden vazgeçemiyorsun.tarif etmek kolay değil;en basit haliyle birine tüm dünyanı açıyorsun ve yakından tanımasına izin veriyorsun.bu sırada sen de onun her yönünü görüp her haline tanıklık ediyorsun.bir süre sonra nefret ettiğin yönleri olduğu kadar vazgeçemediğin özellikleri de olduğu görüyorsun.Sırf dostluğunu kaybetmemek için sevgililik halini devam ettirebiliyorsun" denmiş.


    Peki arkadaşlar sizin çıkmaza girmiş olan ilişkinizi devam ettirmenizin sebebi nedir??
    :kahve:
     
  2. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  3. Laale

    Laale Aşikârdır Zat-ı Hak Pro Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    19.342
    Beğenildi:
    21.461
    Ödül Puanları:
    363

    Mükemmel bir konua.s.
    Çok uzun zaman önce evliliğimi bitirmem gerekiyordu..
    Ama gerçekten çok seviyordum ve seviliyordum..mafoldumben
    Mutlu olduğum anlarda inanın ayaklarım hiç yere basmıyordu..
    Hep ağır basan o güldüğüm zamanlar oldu..
    Bir çok soruna bu yüzden göğüs germeye çalıştım..
    Ama sevgi de bir yere kadarmış..
    Açmıyormuş her kapıyı işte..:nazar:
     
  4. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  5. susarak xoxzlxuxyorum

    susarak xoxzlxuxyorum Aktif Üye Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2008
    Mesajlar:
    281
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    ahh ahhh tam benlik konu 7 yıllık bir birlikteliğim sürekli geçmişde yaşananlardan dolayı ısıtılıp önüme konuldukça çıkmaz hale geliyo eve sürekli tartışmıyrz ama tartışıncada off düşünemyrm ki şuan o haldeyiz bitiremyrz ikimizde o kızgınlıkla bitti falan diyo ama yapamıyoruz ikimizde çok seviyoruz birbirimizi ama onun gibi yüreği temiz çocuksu deli dolu bana değer veren daha bi çok şey sayabilirim bunnalrı atamıyorum vazgeçemyrm bazen alışkanlıkmı oldum diyorum ama değill işte yazacak çok şey var ama vazgeçemiyorum vazgeçemiyoruz
     
  6. 23 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  7. KiymiziAba

    KiymiziAba Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    5.831
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    146
    seviyorum seviliyorum:dance:

    başka bi sebebi yok
     
  8. 24 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  9. MargaRin

    MargaRin Aktif Üye Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    707
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    86
    o zaman ayrılmayı gerektirecek bir durum da yok:))
     
  10. 24 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  11. mawro

    mawro biraz ayrılık biraz hüzün Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    691
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Aıle tepkısı,alıŞkanlıklar,baska baglayıcı sebepler....
     
  12. 24 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  13. melekberke

    melekberke Serseri aşığım..... Üye

    Katılım:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.347
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    Çıkmaza girmiş bir sevgim yok ama röpörtajda bayanın söyledikleri... işte budur....
    Genelde evlilerde ayrılamama sebebi birinci çocuk, ikinci etraf ne der? saplantısı gözlemliyorum.
    bekarlarda ise alışkanlık....

    Birçok insan acı çekiyor bu yüzden...Hayatın güzellikler yerine cehennemi yaşarken tadıyor. Biraz yürekli olmak lazım... Kendimize acı çektirmede çok cömertiz ama hayat o kadar cömert değil...
     
  14. 24 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  15. ema1

    ema1 Hayat, sen plan yaparken başına gelenlerdlr Pro Üye

    Katılım:
    10 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    19.454
    Beğenildi:
    7.403
    Ödül Puanları:
    238
    en çok işsizlik bayanlarda korkulu rüya çoğuda işsiz zaten
    ondan ayrılamıyor
     
  16. 24 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  17. princess.17

    princess.17 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    904
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    evli bekar farketmez tüm bunlara o kadar sıkılmanın , işkencenin yanı sıra onla birlikte günün bikaç saati mutlu olma bağlıyo bikaç saat mutluluk için diğer saatler mutsuzluk dolu . Bunun nedeni de tamamen ego arkadaşlar karşısındakinden kopamama olarak görünsede kişi bunu kendi için yapmıyo karşıdakini hiç düşündüğünü sanmıyorum çünkü ayrıldığı zaman daha mutsuz olcağına inanıyo cesaret edemdiği daha cok mutsuzluğu ki bu asla böyle olmaz bi ızdıraptan kurtarıyosun kendini . amanu yalnızlıklık olarak değil tek başınalık olarak devam ettirmek gerekiyo ayrıldıktan sonra genelde hemen arayışa geçiliyo ama oda eskisinden bin beter yani o yüzden tek başınalık cok önemli kişinin kendinden sıkılmaması oyle de mutlu olması zor ama çok güzel bunu bi yıl boyunca yaşayanlardanım şuan ise çok mutlu bi birlikteliğim var çok seviliyo seviyorm 4 ay oldu hiç kavgamız olmadı bile herşeyi konuşarak hallediyoruz bebeimin dediği gibi anlayış bizim meditasyonumuz oldu =) maş :nazar:
     
  18. 24 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : MargaRin
  19. balxixmnur

    balxixmnur Popüler Üye Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    2.808
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    106
    erkek ve kadın ikiside birbirine gerçekten çok seviyorsa ayrılamıyor. bende bunu yaşayan birisiyim. aşkımla çok kez ayrıldık ama kavga ederek değil ailesi istemiyor diye. birbirimizden nefret etmemiz için neler neler yaptık ama ne nefret edebildik ne uzak durabildik. maksimum 3 gün dayanabilirdik birbirmizi görmeden konuşmadan. şimdi evliliğimizin 3 senesini bitirdik. iyiki seni sevmişim ve iyiki vazgeçememişim
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.