Okul öncesi eğitimde oyunlar

Konusu 'Anaokulu & Okul Öncesi Eğitim' forumundadır ve Deryas tarafından 18 Aralık 2008 başlatılmıştır.

    18 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  1. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    Arkadaşlar aramızda anaokulu öğretmeni ve bir çok da anne var biz öğretmen arkadaşlar bilgilerimizi paylaşarak evdeki annelere ve çalışan öğretmen arkadaşlara yardımcı olabiliriz sanıyorum ben başlıyorum ** oyunlarla** Alıntı değil alınteridir bu arada :-)))

    eğitici yazılar şiirler tekerlemeler etkinlikler olarak başlık açarsak sanırım herkes aradığını bulur ve güzel bir paylaşım alanı olur ...Olur mu ?? :smiley-cool:
    Son düzenleme: 18 Aralık 2008
  2. 18 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  3. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    5-7 yaş için oyun: Bakalım kaç dakikada hazır olacaksın?


    Çocuğunuz sabahları okul için hazırlanırken, gece yatmak için hazırlanırken vs. çok oyalanıyor, ağırdan mı alıyor? Çocuğunuzun tam zamanında hazır olmasını sağlayacak eğlenceli ve eğitici bir yönteme ne dersiniz? Bu oyun çocuğunuzun gelişmekte olan zaman ve matematik kavramlarını tecrübe etmesine yardımcı olacak.

    Gerekli malzemeler
    Saat

    Nasıl yapacaksınız?
    Çocuğunuza saati göstererek, saate bakmaya teşvik edin.

    Herhangi bir günde sabah, yatmaya hazırlanmak ya da daha hızlı yapmasını istediğiniz herhangi birşey için normal hazırlanma süresini ölçün.

    Çocuğunuzu daha hızlı hareket etmeye teşvik edin ve hazırlanmasının ne kadar sürdüğünü görmesi için birlikte zaman tutun.

    Basit bir grafik hazırlayarak, süreleri kaydetmesine yardımcı olun.

    Ertesi gün, bir önceki güne göre daha hızlı hazırlanabilmesi için yollar gösterin. Bakalım saati yenebilecek mi?

    Oyun sonrasında süreyi kısaltmak için neler yaptığı, böylece her gün ne kadar zaman kazandığı ve kazandığı bu zamanı nasıl harcamak istediği gibi konularda sohbet edebilirsiniz.
  4. 18 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  5. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    Matematik becerilerini destekleyen oyun:Nesneleri sıraya koymak (3-5 yaş)


    Çocuklar yaşadıkları dünyayı tanırken onlara nesne grupları hakkında gözlemler yapmaları ve nesneleri değişik kriterlere göre sınıflandırmaları konusunda yardımcı olun. Böylece çocuğunuza daha büyük, daha uzun, daha ağır gibi sıfatları öğrenmeye ve etrafındaki nesnelerde bu özellikleri gözlemlemeye teşvik etmiş olursunuz. Bu oyun çocuğunuzun düşünme ve matematik becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak.

    Gerekli malzemeler
    Aşağıdaki nesne gruplarının her birinden bir miktar:

    Boya kalemleri

    Bozuk paralar

    Çubuklar

    Ayakkabılar

    Tavalar

    Çakıl taşları

    Nasıl yapacaksınız?
    Yukarıdaki nesnelerden herhangi birinden oluşan bir grubu masaya yayın ya da hakkında konuşabileceğiniz nesne gruplarını bulun.

    Çocuktan bu nesneleri uzunluk, ağırlık, adet ve renklerine göre sıralamasını isteyin. Farklılıklar hakkında konuşun ve sınıflandırma için ikinci bir kriter daha belirleyin (örneğin kırmızı ve yuvarlak olanlar gibi renk ve şekillerine göre). Çocuk bunu başardıktan sonra farklı nesneleri ebat veya ağırlığına göre sıralamasını isteyin.

    Çocuğunuzla birlikte, onun karakterlerini iyi tanıdığı bir TV programını izlemeye başlayın. Birkaç dakika sonra çocuktan gözlerini kapatarak dikkatle programı dinlemesini isteyin. Hangi karakterin konuştuğunu sorun. Daha sonra çocuğun gözünü açarak doğru cevap verip vermediğini görmesine izin verin. Bu oyunu program boyunca sırayla oynayın.

  6. 18 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  7. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    0-1 Yaş İşlevsel Oyunlar

    Bip Bip Oyunu


    Araba oyunu gibi oynanır; sözler söylendikçe, çocuğun aynı yerlerine dokunulur.

    Araba geldi,

    Durakta durdu,

    Bip bip.



    Çevren çevren çemberlik oyunu


    Çevren çevren çemberlik ( Parmakla, avuç içine halkalar çizilir )

    Ortasında pınarcık ( Parmakla, avuç ortasına vurulur )

    Bir kuş gelmiş su içmiş ( Parmak avuç ortasına vurulur, yukarıya kaldırılır,kuşun su içerken yaptığı gibi )

    Sonra pırrr diye uçmuş ( Denir, elle kuşun uçup gitmesi canlandırılır )

    Araba Oyunu


    Araba (denir çocuğun çenesine dokunulur)

    Maraba (denir çocuğun çenesine dokunulur)

    Cip (denir çocuğun çenesine dokunulur)

    Bip (denir çocuğun çenesine dokunulur)



    Beş kardeş oyunu


    Beş minik kardeş varmış ( Beş parmak gösterilir )

    Bir gün ava gitmişler

    Bir kuş görmüşler

    Bu tutmuş ( Baş parmak tutulur, sağa sola sallanır )

    Bu temizlemiş ( İşaret parmağı tutulur, sallanır )

    Bu pişirmiş ( Orta parmak tutulur, sallanır )

    Bu yemiş ( Yüzük parmağı tutulur, sallanır )

    Bu da ( Küçük parmak tutulur )

    "Hani bana, hani bana ?" demiş. ( Küçük parmak sallanır )

    "Yok sana, yok sana" demişler.

    "Ben de gider ararım, Ben de gider ararım" ( Bu sözler yinelenirken, uygulayıcı ikinci ve üçüncü parmakları ile yürüyüş öykünmesi yaparak, çocuğun bileğinden koluna doğru parmaklarını yürütür ve koltuk altına vararak çocuğu gıdıklar, gıdıklarken de aşağıdaki sözleri söyler : )

    "gıdı gıdı, gıdı gıdı "

    Tel sarar oyunu


    Tel sarar Ayşe tel sarar ( Eller yukarı kaldırılarak, sağa sola döndürülür )

    Tel bulamazsa ne sarar ( Ellerle soru devinimi yapılır )

    Komşunun oğlunu sarar ( Çocuğa sarılma devinimi yapılır )

    Not : Ayşe yerine, çocuğun adı neyse o söylenir. Çocuk erkekse son satırda "Komşunun kızını sarar" denilir.

    Köşe Bakkalı Oyunu


    Köşe bakkalı ( denir, çocuğun çenesi elle tutulur )

    Kapalı çarşı ( denir, ağız gösterilir )

    Horhor çeşmesi ( denir, burun tutulur )

    Elmacılar ( denir, yanaklara değilir )

    Aynacılar ( denir, gözler gösterilir )

    Kemancılar ( denir, kaşlar sıvazlanır )

    Düz bayır ( denir, alna dokunulur )

    Karışık çayır ( denir, saçlar karıştırılır )




    Sar makarayı oyunu


    Sar sar makarayı eller önde tutulur, birbiri çevresinde yün sarar gibi döndürülür

    Çöz çöz makarayı ( Devinim tersine yapılır )

    On kilo yağ ( İki el on parmak açılarak ileriye uzatılır )

    On kilo bal ( Aynı devinim yinelenir )

    Yala yala bitmez ( Avuçları yalama devinimi yapılır )

    Beşi sana ( Beş parmak açılır ve çocuğa gösterilir )

    Beşi bana ( Beş parmak açılır ve göğse konur )

    Kediye cık cık ( Yok anlamına gelen cık cık sesi çıkarılır, Baş ve ellerle yok devinimi yapılır )

    Yukarıda verilen tekerlemeli örneklerden başka tür işlev oyunları da uygulanabilir. Örneğin top oyunu, gazete oyunu vb.

    Top oyunu


    Oturabilen bir çocuğun önüne topu yuvarlayınız. Çocuğun bu topu tutmaya size doğru yuvarlamaya çalışacağını görürsünüz. Çocuk emekleyebiliyorsa, bu kez de topu yakalayabilmek için ona doğru sürünmeye çalışacaktır. Bunlar gibi başka devinimler de oyun sırasında bulunabilir.

    Gazete oyunu


    Çocuk, bir yetişkinin gazete sayfalarını çevirirken çıkan kağıt hışırtısını duyarsa, gazeteyi yakalamaya çalışacak; başarabilirse, aynı hışırtıyı duyabilmek için kendisi de gazeteyi tutmayı ve sayfa çevirmeyi deneyecektir. Başka gazeteler bulsa, kağıt hışırtısının kendisine vereceği heyecanı yeniden tatmak için gene gazeteyle oynayacaktır.

  8. 20 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  9. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    KELEBEK
    Renk renk kelebekler,okanatlar.İlkbaharın gülü yapraklar.
    Solmuş ne yazık ölecekler,Mahzun kelebekler.
    Bak ne şenlikli çiftler var ,bir çiçek üzerine konmuşlar.
    Dur sessizce tutalım sus,yaramaz kız,sesini kıs
    Yakaladım yaşaaa....

    Önce çocuklar bir kız bir erkek daire olurlar.Ortaya çift sayısına göre çiçek konur.Bir kız bir erkek de ebe olarak halka dışına çıkarlar ve şarkı söylenirken hep beraber dönerler.
    Çocuklar kelebeğin uçuşunu taklit ederler.''Solmuş ne yazık''deyince iyice alçalırlar.''Bir
    çiçek üzerine konmuş''deyince çiftler çiçek üzerine konarlar.Bundan sonra''Dur sessizce
    tutalım sus''derler.Erkek olan ebe ,kız olan eşine işaret ederek''Yaramaz kız sesini kıs'' dedikten sonra''Yakaladım yaşşaa''diyerek kelebekleri yakalar.Kim yakalanırsa eşiyle birlikte ebe olur.
    (NOT:Çocuklara kağıttan kanat takılır)

    DÖN DÖN DÖNELIM

    Kız çocukları el ele tutar bir halka yaparlar .Aynı sayıda erkek arkadaşlarıda bu halkanın dışında ve eşlerinin arkasında durur.
    ''Dön dön dönelim ,dön dön dönelim.''sözlerini hep beraber söylerken halkadaki oyuncular ellerini kalçasına koyar,yerinde seksrek dönmeye başlar.
    ''El ele verelim,dans edelim,eş olalım,el ele verelim,kardeş olalım.''
    Dizelerinde el ele tutuşur .halka etrafında kısık adımlarla sekerek yürümeye geçerler.
    Halka etrafında kısa bir tur yaparken,eşleri de yerlerinde el çırparak tempo tutarlar
    Oyun böylece sürdürülür.

  10. 20 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  11. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    Amaç…8: Küçük kaslarını kullanarak belli güç gerektiren manipülatif hareketleri yapabilme.


    Oyun 1 :Top Yakalamaca
    Yaş grubu :5 yaş

    Kazanım: Belli bir güçte topu tutar.
    Kazanım: Koşarken nesne taşır.
    Kazanım: İstenilen yöne topu taşır.
    Kazanım: Verilen süre içinde atar.
    Kazanım: Verilen süre içinde tutar.

    çocuklar halka olur ,ayaklarını birbirine değecek şekilde açarlar bellerini büküp dizlerine koyarlar. Ebe seçilen çocuk elinde top ortada beklemektedir. Amacı topu bir arkadaşının ayakları arasından dışarıya yuvarlamaktır.
    Halkadaki çocuklar ayaklarını oynatmadan elleriyle topu yakalamaya çalışırlar.top atılıncaya kadar ellerini dizlerinden ayırmazlar.


    Oyun 2 : Top toplama oyunu
    Yaş grubu :5yaş

    Kazanım: Yönergeye uygun top tutar
    Kazanım: Yönergeye göre top taşır
    Kazanım: Dengede durur
    Kazanım: Topu istenilen hedefe koyar
    Kazanım: Nesnelelerin farklılığını anlar.

    Çocuklar oyun alanına dağılırlar. Bir sepet içine 10-15 kadar küçük top konur. Oyun başlayıncaya kadar öğretmen topları değişik yerlere atar . Çocukların birer birer topları getirip sepetin içine koymaları gerekir.


    Oyun 3 : Balık yakalamaca
    Yaş grubu:5 yaş

    Kazanım : Nesneleri sıkı tutar
    Kazanım: Nesneleri atar.
    Kazanım: Nesneleri çeker.
    Kazanım: Nesneleri taşır-bırakır.
    Kazanım: El-göz koordinasyonu sağlar.


    Öğretmenin hazırladığı mıknatıslı oltalar çocuklara verilir. Hazırlanan derenin içindeki balıklar da mıknatıslıdır. Ve oltalarla balık yakalanmaya çalışılır.


    Oyun 4 :Halata asılmaca
    Yaş grubu:5 yaş

    Kazanım: Nesneleri sıkar
    Kazanım: Dengede durur.
    Kazanım: Bedensel koordinasyonu sağlar.
    Kazanım: Nesneyi çıkarır.
    Kazanım: Belli bir güç kullanarak nesneleri kendine çeker.

    Çocuklar iki gruba ayrılır.ortaya mavi poşetten göl yapılarak koyulur.öğretmen ipi her grup kendisine çeksin yönergesini verir ve göle düşmeyelim der . göle düşen grubun çocuğu grubunun en arkasına geçer. Oyun çocuklar sıkılana kadar devam eder .


    Oyun 5 : Köşe kapmaca
    Yaş grubu :5 yaş

    Kazanım: Sözel yönergelere uygun top atar.
    Kazanım: Nesneleri sıkar
    Kazanım: Seken nesneleri tutar.

    Öğretmen tarafından fon kartonlarından kış yaz ilk bahar sonbahar köşeleri hazırlanır. Çocuklardan ellerine pin pon topları verilir ve öğretmen verdiği yönergelere göre ellerindeki pinpon topları belirlenen köşelere atılır. Sekip geri gelen top da tutulmaya çalışılır.


    AMAÇ 9 : DENGE GEREKTİREN BELLİ LOKOMOTOR HAREKETLERİ YAPABİLME



    OYUN 1: AYŞE TEYZE

    KAZANIM 1 : Farklı zeminler üzerinde yürür
    KAZANIM 4 : Tek /çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.


    Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Bu ebe “Ayşe teyze” olur. Çocuklar oyun alanında dağınık halde dururlar. Çocuklardan biri ebeye yaklaşır ve;
    “Ayşe teyze, bahçeye girebilir miyim?” der.
    Ayşe teyze; “Ne lazım, ne alacaksın?” diye sorar.
    Çocuk “elma alacağım” der.
    Ayşe teyze; “kaç tane?” diye sorar.
    Çocuk “10 tane” der.
    Bunun üzerine bütün çocuklar elma koparıyor gibi on kere çift ayakla zıplarlar.
    Oyun meyve sayısı değiştirilerek birkaç kez tekrarlanır.




    OYUN 2: BENİMLE GELİR MİSİN?

    KAZANIM 1 : Farklı zeminler üzerinde yürür.
    KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider



    Çocuklar oyun alanında büyük bir daire oluştururlar. Yüzleri dairenin içine dönüktür. Aralarından bir ebe seçilir. Ebe dairenin dışında dolaşırken, bir çocuğun sırtına dokunur. Ve “benimle gelir misin?” der. Sonra dairenin etrafında koşmaya, sıçramaya, sekerek gitmeye başlar. Dokunulan çocuk ebenin yaptığı hareketlerin aynısını yaparak ebeyi yakalamaya çalışır. Ebeyi yakalayamazsa ve ebeye dairedeki yerini kaptırırsa o ebe olur. Oyun devam eder.



    OYUN 3 : DAİRE KAPMACA

    KAZANIM 2 : Zemin üzerinde çizilen şekiller üzerinde yürür
    KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
    KAZANIM 6 : Çift ayakla ileri/geri sıçrar.



    Yere çocukların sayılarından bir eksik daireler çizilir. Çocuklar arasından arasından bir ebe seçilir. Ebe çocukların arasında durur. Öğretmenin işareti ile daire içinde duran çocuklar birbiri ile yer değiştirirler, bu değişim sırasında ebe bir daire kapmaya çalışır. Açıkta kalan çocuk ebe olur,oyun tekrarlanır.




    OYUN 4 : KISKANÇ TAVUKLAR

    KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider



    Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Her gruptaki çocuklar birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Baştaki çocuk “anne tavuk” diğerleri “civciv” olurlar. Anne tavuklar karşı grubun civcivini yakalamaya çalışırlar. Koşma ve kovalama sırasında gruplar koparsa o grup başarısız sayılır.




    OYUN 5 : SEKEREK YER KAPMACA

    KAZANIM 4 : Tek /çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
    KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
    KAZANIM 6 : Çift ayakla ileri/geri sıçrar.


    Oyun alanında çocuklar dağınık halde dururlar. Her çocuğun durduğu yer tebeşirle küçük daire çizilerek belirlenir. Bir ebe seçilir. Ve ebe ortada durur. Çocuklar kendi aralarında işaretleşerek yer değiştirirler. Yer değiştirme sekerek olur. Bu sırada ebe boş gördüğü daireyi sekerek kapmaya çalışır. Ebe kimin yerini kaparsa o çocuk ebe olur.

    Büyük kasları kullanarak belli güç gerektiren denge hareketlerini
    yapabilme.
    YAŞ GRUBU:5 Yaş
  12. 20 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  13. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    SAHİLE HAVUZA


    KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
    • Belirli bir hedefe çift ayakla sıçrar.
    • Belirli bir hedefe tek ayakla sıçrar.
    • Verilen yönergeye uyar.
    • Sözel yönergeye uygun olarak zıplar.
    • Sözel yönergelere uyarak belirli hareketler yapar.


    Oyun alanına büyük bir daire çizilir. Çocuklar geniş aralıklarla bu
    dairenin dışında sıralanır.Yüzleri daireye dönüktür.
    Öğretmen önce ‘çocuklar ortada bir havuz var. Ben havuza dersem herkes
    havuzun içine çift ayakla ya da tek ayakla atlayacak. Sahile dediğim zaman
    çizgiye basmadan sahile sıçrayacaksınız, yani çizgi dışına
    çıkacaksınız.’der. Bir kaç kez deneme yapılır.Öğretmen çocukları bazen
    yanıltmak için çocuklar sahilde iken tekrar sahile , havuzda iken tekrar
    havuza diyebilir.


    BALON İLE DANS


    KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
    • Araç kullanarak ritmik hareketler yapar.
    • Sözel yönergelere uyarak belirli hareketler yapar.
    • Verilen yönergeye uyar.
    • Belirli bir mesafeye aralarındaki nesneyle gider.
    • Yönergelere uygun olarak ritmik hareketler yapar.


    Çocuklar ikili olarak eşleşirler. İki çocuğun arasına balon konulur. Müzik
    başlanır ve eşler balonu düşürmeden dans etmeye çalışırlar. Eşler balonu
    düşürsün diye komik hareketler yaparak güldürmeye çalışılır.


    KARPUZLARA BASMA


    KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
    • Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
    • Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    • Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    • Belli bir engel üzerinden tek ayakla sıçrayarak atlar.
    • Belli bir engel üzerinden çift ayakla sıçrayarak atlar.


    Çocuklarla salonda gezintiye çıkılır, çocukların hayal etmesi sağlanır.
    Çocuklara fasulye torbalarını karpuz olarak düşündürülür. Çocuklara verilen
    komutla bu karpuzların üzerinden karpuzlara değmeden atlayarak tarlayı
    geçmeleri gerektiği söylenir ve oyun oynanır.Çocuklar yönergeye göre
    karpuzların üzerinden tek yada çift ayakla sıçrayarak atlar.


    ENGEL PANKURU


    KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
    • Elindeki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.
    • Verilen yönergelere uyar.
    • Topu göğüs seviyesinde tutarak yürür.
    • Topu düşürmeden başının hizasında tutarak yürür.
    • Topu karın hizasında tutarak yürür.


    Çocuklarla dışarıda gezintiye çıkılır.denge tahtasını çocukların köprü
    olarak düşünülmesi istenir.Çocuklara birer tane top verilir, çocukların
    ellerinde topla karşıya geçmeleri istenir.Ardından yerdeki ipin üzerinden
    yine ellerinde top varken yürümeleri gerektiği söylenir.Bu sefer çocukların
    topu değişik şekillerde karın, göğüs ve baş seviyesinde tutarak taşımaları
    istenir.


    YENGEÇ YÜRÜYÜŞÜ


    KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
    • Verilen yönergeye uyar.
    • Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
    • Verilen yönergeye uygun olarak istenilen pozisyonu alır.
    • Belirli bir mesafeye istenilen harekette yürüyerek gider.
    • Karnının üzerindeki nesneyi düşürmeden belirli mesafeye ilerler.


    Çocuklarla hayvanlar üzerinde sohbet edilir. Yengeçleri bilip bilmedikleri
    sorulur. Yengeçlerin özellikleri ve yürüyüş tarzları anlatılır ve öğretmen
    çocuklara gösterir. Çocuklarla beraber yengeç yürüyüşü yapılır. Bu sefer
    öğretmen her çocuğa bir fasulye torbası verir ve çocukların bu torbaları
    karınlarının üzerine koymalarını, yengeç yürüyüşüyle bu torbaları karşıya
    kadar düşürmeden taşımaları istenir. Deneme yapıldıktan sonra oyuna geçilir.Amaç 6: Büyük kaslarını kullanarak belli güç gerektiren manipulatif
    hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar
    1. Öğretmenin elindeki nesne ne yaparsa aynısını yapar.
    2. İstenilen yönde ilerler.
    3. Çeşitli nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
    4. Hareket halindeki nesneleri durdurur.
    5. Sözel yönergelere uygun olarak yürür. ( çömelerek ya da hızlı )

    Oyun 1: ÇARŞAFA DOLANMA
    Çarşaf iki veya üçe katlanır. Karşılıklı duran iki koltuk üzerine
    yerleştirilerek çocukların altından emekleyerek geçebilecekleri şekilde
    ayarlanır. Böylece çocukların sırayla geçmeleri için bir tünel hazırlanır.
    Oyun kuralları çocuklara anlatılır çocukların müzik eşliğinde emekleyerek
    tünelden geçmeleri müzik durduğunda da tünelde kim kalırsa onun çarşafa
    dolanacağı söylenir.
    Müzik açılır ve çocukların tünelden sırayla geçmeleri sağlanır. Müzik birden
    durdurulur ve tünelde kalan çocuk eğitimci tarafından elleri serbest
    kalabilecek şekilde ve gözleri kapanacak şekilde çarşafa sarılır. Çarşafa
    dolanmış çocuğun eğitimcinin seçtiği çocuklardan birisinin yüzüne dokunarak
    onun kim olduğunu bilmesi istenir. Oyun benzer şekilde farklı çocukların
    çarşaflara dolanmasıyla devam eder.

    Oyun 2: ÇORAP TOPAKLARI
    Bu oyun için çocuklardan evlerinden eski çorapları getirmeleri istenir. Bu
    çoraplardan top hazırlanacağı söylenir. Gelen çoraplar arasında en büyük
    olanlar seçilir ve çoraplar topak yapılarak büyük çorapların içine
    yerleştirilir ve bu şekilde çorap topakları oluşturulur. Çocukların çorap
    topaklarını çeşitli hedeflere atmaları, elden ele dolaştırmaları veya
    birbirlerine yuvarlamaları şeklinde oyun oynanır.

  14. 22 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  15. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At


    BEN OYUNLARI.........

    BU KİM

    Çocuklar, yarım halka biçiminde ( yere ta da iskemleye ) otururlar.
    Öğretmen sorar :
    "-Ben kara gözlü, kıvırcık saçlı bir kız görüyorum; kim bu ?"
    Çocuklar, öğretmenin bakmakta olduğu çocuğa bakarak, sorduğu kızın kim olduğunu bulurlar, adını söylerler.
    Aynı oyun, çocukların aşağıda gösterilen başka özellikleri sorularak da oynanır :
    a)Göz renkleri ve biçimleri ( mavi, kahverengi, yeşil, kara, ela, iri, küçük…vb )
    b)Yüz biçimleri ( yuvarlak, uzun…vb )
    c)Saç rengi ve biçimi ( kara, sarı, kahverengi, kıvırcık, düz, dalgalı ; uzun, kısa…vb )
    Bu tür oyunlar, usandırmamak koşuluyla, arkadaşlarının çeşitli özelliklerini ( ve bu arada renkleri ) çocuklar öğreninceye kadar sürdürülür.
    Dokunma Oyunu
    Bu oyun kolaydan zora doğru üç aşamada oynanmalıdır. Çocuklar, her üç aşamada da, tere yada iskemlelere, yarım ay biçiminde oturtulurlar.
    a)- Öğretmenin göstermesiyle
    Öğretmen, elini kendi başına koyar, çocuklara "başına dokun" der, çocuklar, öğretmene öykünürler, ellerini kendi başlarına dokundururlar. Aynı oyun "eline dokun", "dizine dokun", "kulağına dokun"…vb. sözlerle sürdürülür.
    b)- Öğretmen göstermeden
    Dokunma oyunu bu kez, öğretmenin söylediği yerlere kendisi dokunmadan oynanır. Öğretmen buyruk verir, çocuklar yaparlar.
    c)- Şaşırtma yapılarak
    Çocuklar, öğretmenin "dokun" dediği yerleri iyice öğrendikten sonra, aynı oyun, bu kez de şaşırtmacalı olarak oynanır. Öğretmen, kimi kez söylediği yere dokunur ; kimi kez de başka yere dokunur. Örneğin; kendisi," kendi koluna dokunurken, çocuklara "başına dokun" der. Çocuklar ( öğretmenin kendi koluna dokunarak yaptığı şaşırtmacaya kanmadan ) kendi başlarına dokunabilmelidirler.
    Doğal ki, bütün çocuklar doğru yere şaşırmadan dokunmayı yapabilirler. Kimi doğru, kimi yanlış yapabilir. Bu durumda ise gülüşmeler olur, neşeli bir ortam oluşur. Oyuna başka başka zamanlarda, çocuklar şaşırmadan yapıncaya kadar yinelenebilir.

    DÖRTLÜ DOKUNMA
    Dörtlü dokunma oyunu."başımız-omzumuz-dizimiz-ayağımız" sözleri söylenerek ve söylenen yerlere dokunularak oynanır. Oynayış sırasında devinimler gitgide hızlandırılabilir. Bu hızlandırma sırasında çocukların soluk almaları güçleşeceğinden, sözcükleri söylememeleri istenir, bunun yerine öğretmen söyler, çocuklar yapar. Bu uygulama biçimiyle oyun, aynı zamanda, kolay beden eğitimi işlevi de görür.


    ZIP ZIPLA
    Çocuklar oyun alanında, aşağıda gösterilen sözleri tekerleme gibi söylerler ve belirtilen devinimleri tekerlemeye uyarak yaparlar.
    Zıp zıp zıpla ( tek ayakla zıplanır )
    Hop hop hopla ( iki ayakla hoplanır )
    Top top topla ( Son iki hecede yere çömelinir. )



    ÇEVİR SALLA
    Çocuklar yere otururlar. Öğretmen aşağıda gösterilen sözleri söyler, devinimleri yapar. Çocuklar da, aynı devinimleri, öğretmene öykünerek yaparlar.
    Başını çevir, çevir ( başlar soldan sağa, sağdan sola çevrilir )
    Başını salla, salla ( Başlar sağa-sola, öne-arkaya sallanır )
    Kolunu çevir, çevir ( kollar önden arkaya, arkadan öne çevrilir )
    Kolunu salla, salla ( kollar, aşağıya indirilir, avuçlar yere birbirine koşut olarak önde tutulur, soldan sağa, sağdan sola sallanır, sonra da yine iki kol birbirine koşut olarak, ön tarafta bir daire çizecek biçimde sallanır. )



    BÜYÜ BÜYÜ,KÜÇÜL KÜÇÜL OYUNU
    Çocuklar ayakta durur. Öğretmen, aşağıda sözleri söylerken, çocuklar bu sözlere göre devinimler yaparlar. Önce büyü büyü, sonra da küçül küçül oyunu oynanır.
    Büyü büyü
    Kollarını yukarıya kaldır
    Daha çok kaldır, daha çok kaldır
    Ayak parmaklarının ucuna bas
    Daha çok yüksel, daha çok yüksel
    Büyü büyü kocaman ol, büyü büyü kocaman ol…
    ( Çocuklar en çok yükseldiklerinde, ara vermeden küçül küçül oyununa geçilir )
    Küçül küçül
    Kollarını indir
    Çömelerek büzül
    Daha çok büzül, daha çok büzül
    Küçül küçül, minicik ol…



    KİM YOK OYUNU
    Çocuklar yere oturtulur. İçlerinden birini ebe seçerler. Ebe başını öğretmenin kucağına koyar, gözlerini yumar. ( çocuk gözünü, bir başka yerde de yumabilir ) Öğretmen, ebeye sezdirmeden, bir çocuğu işaretle dışarıya çıkartır. Ebe gözlerini açar; Öğretmen ebeye "Kim yok ?" diye sorar. Çocuk bilirse ebelikten kurtulur. Adı bilinen çocuk ebe olur. Ebe, üç ad saydığı halde bilemezse yeniden ebe olur, yumulur.
    Rengi Nedir Oyunu
    Bu oyun çocuklara renkler öğretildikten sonra oynanır. Renkleri pekiştirme, dikkati arttırma oyunudur.
    Öğretmen, küme halindeki çocuklara, üstlerindeki giysilerin, duvarların, kitap kaplarının, blokları, araç-gereç ve oyuncakların vb. renklerini sorar, çocuklar söylerler. Bunlar içinden, özellikle 4-5 nesnenin rengine dikkat çeker.
    Daha sonra çocuklar bir ebe seçerler. Ebe yumulur, Öğretmen ebeye, "Ali'nin kazağının rengi nedir ?" diye sorar. Ebe bilirse ebelikten kurtulur, alkışlanır. Bilinen çocuk ebe olur. Ebelik bilinceye kadar devam sürer.
    "Rengi nedir ?" sorusunu, öğretmen yerine herhangi bir çocuk da sorabilir. Ebe değiştikçe, soran çocuk da değişebilir. Soran çocuk da ebe gibi seçimle belirlenebilir.


    HANGİSİ YOK OYUNU
    Üniteye uygun birkaç nesne, varsa bir masanın üzerine ( yada oyun alanına ) konulur. Her biri çocuklara "Bunun adı nedir ?" diye gösterilerek sorulur. Çocuklar her nesnenin adını söylerler, yinelerler.
    İçlerinden biri ebe seçilir, dışarı çıkarılır. Ebe dışarıdayken, nesnelerden birisi saklanır. Ebe içeri çağırılır. "Demin burada bulunan nesnelerden hangisi yok ?" diye sorulur. Bilirse ebelikten kurtulur, kurtulan çocuk, bir başka çocuğu ebe seçer. Oyun böylece sürer.
  16. 22 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  17. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    Küçük çocukların neredeyse hepsi enerji deposudur. Genelde peşinde koşturmaktan yorgun düşen
    anne babalar için, bu enerji depolarını boşaltmanın yolunu bulmak oldukça zordur.


    Bu bitmesi uzun süren enerjiyi boşaltmanın yollarını öğrenmeye ve bu işi daha faydalı bir hale
    getirerek uygulamaya ne dersiniz?



    Kapalı ortamda enerji boşaltma yolları:


    Müzikle beraber dans etmek.
    Plastik kap kaçağa vurarak davul çalmak.
    Yastık kavgaları yapmak.
    Oyun hamuru ile oynamak ve onu yoğurmak.
    Küvette su ile oynamak.
    Çocuk jimnastiği yapmak. Hoplayıp zıplamak, yere yatıp ayakları havaya kaldırmak, takla atmak.




    Saklambaç oynamak.
    Yerinde koşmak ve ip atlamak.
    Hareketli şarkılar söyleyerek dans etmek.
    En yükseğe zıplayarak birşeyleri almaya çalışmak.
    Minderlerin üstünde en uzağa atlama oynamak.
    Koridorda top oynamak.
    Oyuncak müzik aletleriyle oynamak.
    Yakalamaca oynamak.
    Büyük kağıtlara resimler yapmak.
    Top havuzunda yuvarlanmak.




    Açık ortamda enerji boşaltma yolları:


    Bir bisikleti veya bir aracı sürmek.
    Çocuk havuzunda oynamak.
    Koşmak, zıplamak, yuvarlanmak, atlamak.
    Oyun bahçesinde, sallanmak ve kaymak.
    Çember yuvarlamak.
    Kumla oynamak, kuleler yapmak.
    Trambolin üstünde zıplamak.






    Su tabancasıyla su savaşı yapmak.
    Tekerlekli paten ile kaymak.
    Top oynamak, maç yapmak.
    Bahçedeki otları temizlemek ya da çiçek ekmek.
    Uçurtma uçurmak.
    Tutmacı olan büyük bir topun üstünde zıplamak.
    Uzaktan kumandalı arabayı gezdirmek.
    Uzun yürüyüşler yapmak.
    Mini basketbol oynamak.
  18. 28 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Deryas
  19. Deryas

    Deryas ArasAybarsPoyraz Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.927
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Özel Mesaj At
    Koşmaca oyunları

    SAKLAMBAÇ OYUNU

    Bir ebe seçilir. Ebe oyun alanının önceden belirlenmiş bir yerinde durur, yumulur. Burası ebenin kalesidir. Çocuklar saklanırlar. Ebe belirli bir sayıya kadar ( örneğin ona kadar ) sayar. Sayma işlemi bitince "Önümdeki, arkamdaki, sağımdaki, solumdaki sobe." Der, gözlerini açar, saklanan arkadaşlarını arar, bulmaya çalışır. Gördüğü arkadaşının adını söyleyerek kaleye döner, sobeler. Sobelenen çocuk yanar.
    Ebe aramak için kaleden uzaklaştığında, saklanan çocuklar ortaya çıkıp, ebeden önce kaleye ulaşarak "sobe" yapmaya çalışırlar.
    Bu arada, yanan ve yanmayan çocuklar ( açığa çıkmış çocuklar ), öteki arkadaşlarına yardımcı olmak için "Elma dersem çık, armut dersem çıkma." gibi sözlerle kopya verirler. Ebe kaleden uzaklaşınca "elma, elma" diye, ebe kaleye yaklaşınca "armut, armut"diye bağrışırlar.
    Ebe tarafından bulunarak yanmış olan çocuklar, oyunun bitiminde, kendi aralarında sayışarak yeni bir ebe seçerler. Oyun yeni ebeyle sürer.
    Bu oyunun oynanışında, isteğe göre, şöyle bir kural da uygulanabilir ; saklananlar içinden son çocuk, ebeden önce sobe yaparsa , kendinden önce sobelenmiş çocukların tümü kurtulur. Aynı ebe, yine ebe kalır, oyun yinelenir.
    Ebe yumulduktan sonra, 10'a kadar sayı sayabileceği gibi bu saymayı renkleri sayma, meyveleri sayma biçiminde de yapabilir. İstenirse bu sayma, anne, baba, kardeş-ağabey, abla, teyze, dayı, hala, amca gibi aile ve akraba bireylerini sayma biçiminde de uygulanabilir.
    Ebenin sayması, öğretmen hangi konuyu pekiştirmek istiyorsa, o konuya ilişkin sözcük ve kavramlarla da yapılabilir.

    KÖŞE KAPMACA
    Bu oyunu oynayacak çocukların sayısından bir eksik sayıda köşe saptanır. ( köşe yoksa, yere tebeşirle aynı sayıda daire çizilir.) Çocuklar sayışarak, aralarından bir ebe seçerler. Ebe ortada durur, öteki çocuklar köşelerine geçerler. Oyun başlayınca, çocuklar köşelerini ( yerlerini ebenin kapmasına olanak vermemeye çalışarak ) değiştirmeye çalışırlar. Bu değiştirme sırasında ebe başka bir köşeye geçmek üzere olan çocuğun yerini kapmaya çalışır. Kaparsa, yerini aldığı çocuk ebe olur. Oyun böylece sürer.
    Köşe kapmaca oyununda, çocukların durdukları köşelere üniteye uygun adlar verilebilir. Adların belirlenmesini, öğretmen çocuklara yaptırır. Örneğin; Gün adları, mevsim adları, renk adları vb.
    KİLİTLENME OYUNU
    oyunun oynanacağı bir alan ( ya çizilerek, yada çocuklara "şuradan dışarı çıkılmayacak" denilerek ) belirlenir. Çocuklar aralarından bir ebe seçerler. Ebe kovalar, çocuklar kaçışırlar. Ebe, yaklaştığı çocuğa eliyle dokunmaya çalışır. Her çocuk ebe yaklaştığı zaman yere çömelir, iki elini başının üzerine ( parmaklarını iç içe geçirerek ) kilitler ve ağzını sıkıca kapatır. Bu devinimleri, ebe kendisine dokunmadan yapabilen çocuk kurtulur, yapamayan çocuk yanar ve ebe olur. Oyun böylece sürer.
    İPİ TUTMA OYUNU
    Yaklaşık 10 m. uzunluğunda, kalınca bir ip ( urgan yada halat ) bulunur. İki ucu birleştirilerek düğümlenir, büyükçe bir halka yapılır. Oynayacak çocuklar bu ipi elleriyle tutarlar ve halka oluşturacak biçimde dururlar. Çocuklar ipin oluşturduğu halkanın içinde olurlar ve ellerini arkaya götürerek ipi tutarlar. Ayrıca, sırtlarını ipe dayayarak, ipin gergin durmasını sağlarlar.
    İçlerinden birisi ebe seçilir. Ebe halkanın ortasında bekler. İpi tutan çocuklar, zaman zaman ipi bırakarak ( ebenin arkasından yada yanından ) ortaya doğru yürürler, ebe ipi kim bırakıyorsa o çocuğu kovalar; ona dokunmaya çalışır. Kovalanan çocuk, ebe kendisine dokunmadan ipi tekrar tutabilirse yanmaz. Dokunursa, ebe olur. Oyun böylece sürer.
    BAYRAK VERME OYUNU
    Üniteye uygun bir bayrak hazırlanır. ( bayrağın üzerinde hayvan, bitki, giyecek vb. bir nesne yada bir renk bulunur ) Bir ebe seçilir. Bir çocuk bayrağı alır, kaçar; ebe, bayrağı taşıyan çocuğu kovalar, ona dokunmaya çalışır. Bayraklı çocuk, ebeye yakalanmadan bayrağı bir arkadaşına vermeye çalışır; başarırsa yanmaz. Ebe bu kez, bayrağı alan öteki çocuğu kovalar. Ebe, bayraklı çocuğa dokunabilirse, ebelikten kurtulur. Dokunulan çocuk ebe olur. Oyun böylece sürer.
    KEDİ ATLAMA OYUNU
    Bahçede yada salonda, birbirine koşut iki çizgi çizilir. Çocuklara bunun "dere" olduğu söylenir. "Siz de kedi olacaksınız, bu dereden atlayacaksınız." denir.
    Çocuklar iki kümeye ayrılırlar: birinci kümeye "Kara kediler", ikincisine de "Tekir kediler" denir.
    Önce kara kediler, birer birer, dereyi atlayarak geçmeye çalışırlar. Atlayan kedinin ayağı, her iki taraftaki çizgilere basmamalıdır. Bir yada iki ayağı çizgiye basan kedi yanar. Sonra tekir kediler de aynı kurallarla dereden atlamaya çalışırlar Hangi kedi kümesinden daha az kişi yanarsa, oyunu o kedi kümesi kazanmış olur.
    Bu oyunun oynanması sırasında öğretmen, dere çizgilerinin arasındaki açıklığı, çocukların yaş durumlarına ve yeteneklerine göre saptar. Çizgileri ona göre çizer. Ayrıca, dereden atlama devinimi, önce ayaklar serbest olarak yaptırılır, sonra da iki ayak birleştirilerek yaptırılır. İki dere çizgisinin birbirine yakınlık ölçüsü, ayakların bu durumu da göz önünde tutularak belirlenir. Oyunda yitiren kediler, kazanan kedileri alkışlar.
Benzer Konular: Okul öncesi
Forum Başlık Tarih
Anaokulu & Okul Öncesi Eğitim Arkadaşlar, okul öncesi çocuğuna Ram'da test yaptıran var mı? 27 Mayıs 2014
Anaokulu & Okul Öncesi Eğitim Okul öncesi balosu 14 Nisan 2014
Anaokulu & Okul Öncesi Eğitim okul öncesi öğretmenliği 31 Aralık 2013
Anaokulu & Okul Öncesi Eğitim okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı,yardım lütfen! 4 Ekim 2013
Anaokulu & Okul Öncesi Eğitim sıfır ayarında morpa okul öncesi eğitim rehber kitaplar çok ucuz 14 Ağustos 2013