Otizmli çocuklarda sayı kavramı

Konusu 'Pediyatri - Çocuk Hastalıkları' forumundadır ve DryaSzr tarafından 27 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    27 Kasım 2007
    Konu Sahibi : DryaSzr
  1. DryaSzr

    DryaSzr Edeple gelen lütufla gider Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.934
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    1- Öncelikle söylenileni anlama ve yapma gibi alışkanlıklar kazandırılmalı:. Örneğin : Kalemi bana ver

    2- Daha sonraki çalışmaları da "Bu kadar ver" emri ile ileri bir aşamaya geçin. Çocuğunuz gösterilen
    miktarda eşyayı örneğin (kalemi) seçebilir ve isteneni yapabilme durumuna gelebilmelidir.

    3- Bu çalışmalar l (bir)sayı kavramının kazandırılması ile başlamalı, bu kazandırıldıktan sonra 2(iki)'ye geçilmelidir
    .
    4- Sayı ile birlikte renk kavramının verilmesi, çocuğun aynı zamanda renkleri de ayırt edebilmesine yardımcı olur "iki tane kırmızı düğme ver" diyerek sayı kavramı çalışmalarında da renklerden yararlanabilirsiniz.

    5- Ara sıra rakamla l (bir) üzerinde çalışmanın arkasından, 2 (iki) tane isteyerek dikkatinin gelişmesini sağlayın.

    6- 2 (iki) 'yi kavradıktan sonra bir yere bir veya iki tane nesne koyarak "bu kadar ver" sözü ile hareket ve sayı kavramlarını geliştirme çalışmalarını sürdürün.



     
  2. 27 Kasım 2007
    Konu Sahibi : DryaSzr
  3. DryaSzr

    DryaSzr Edeple gelen lütufla gider Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.934
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Konuşma durumu ile ilgili çalışmalar:
    1- Konuşmalarda işarete yer vermeyiniz.

    2- Çocuğunuzun uydurduğu sözcükleri kullanmayın. Doğrusunu öğretmeye çalışın.

    3- Çocuğunuzun yakınındaki ve en çok kullanılan eşyaların adını doğru söylemesini öğretin.

    4- Sözcüklerin söylenişindeki hataları, çocuğu telaşa düşürmeden ve tedirgin etmeden düzeltmeye

    çalışın. Sözcükleri düzgün söylemeye başlayınca onu sözle ödüllendirin "aferin" gibi.

    5- Tren, otomobil, hayvan vs. sesleri tanıtın.

    6- Sevdiği veya sevebileceği öykü ve masalları onun anlayacağı dille anlatıp, onun dil gelişimine
    yardımcı olun.
    7- Konuşmaları anladığı zamanlar ona cesaret verip, onu sözle ödüllendirin.

    8- Konuşma taklit yoluyla öğrenildiği için onunla düzgün konuşun.

    9- Konuşmanın kazandınlmasında en çok gereken ve kullanılan sözcük ve konuşma kalıplarının
    kullanılmasına dikkat edin, ve bunlan kullanması için ortam hazırlayın.
     
  4. 27 Kasım 2007
    Konu Sahibi : DryaSzr
  5. DryaSzr

    DryaSzr Edeple gelen lütufla gider Üye

    Katılım:
    24 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.934
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    1- Renkli resimler üzerinde "bu resimde neler var?" diyerek çocuğu gördüklerini söylemeye teşvik edin.

    2- Resim üzerindeki eşya, hayvan vs göstererek adlandırmasını isteyin.

    3- Zamanla eşya, hayvan vs'nin ayrıntılarına girin.

    4- Resimler üzerinde ne var ? sorusu ile serbest konuşmasına izin ve fırsat verin

    5- Resimlerde sık sık rastlanan nesneleri çeşitli kartonlara yapıştırarak bir çalışma defteri oluşturun.

    6- Bu defter üzerinde konuşmaları sürdürün.