Özel Günleriniz de Tatlı Krizine Özel Diyet...

Konusu 'Diyet Listeleri' forumundadır ve suri tarafından 6 Haziran 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    6 Haziran 2009
    Konu Sahibi : suri
  1. suri

    suri peri Üye

    Katılım:
    23 Aralık 2007
    Mesajlar:
    397
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    Adet döneminde artış gösteren östrojen hormonu nedeniyle enerji açığa çıktığını belirten Alman Hastanesi Beslenme Uzmanı Hale Taşkın, “Enerji de tatlı besinlerde olduğundan tatlılara yönelme oluyor” diyor. Peki kadınlar bu tatlı krizlerini önlemek için ne yapmalılar? Hale Taşkın’a göre, kadınları zora sokan ve sonraki aylarda birbiri üstüne binen kilolarla kendini gösteren krizi baskılamak doğru değil. Yani bu dönemde hamur işi tatlılar yerine, sütlü tatlılar, meyveli yoğurt yiyerek durumu hafifletmek mümkün. Ayrıca meyveli yoğurt ve sütlü tatlılar grubu (sütlaç, kazandibi, muhallebi) kadınlarda 25 yaşından sonra yüksek oranda ortaya çıkan kalsiyum ihtiyacını da karşılıyor. Adet öncesi dönemde 2. 3 günde bir sütlü tatlı yemek krizin etkisini hafifletebiliyor. Birçoğumuzun vazgeçemediği çikolatayı küçük parçalar halinde çok az tüketmemiz gerekiyor.


    Sendrom kahvaltısı böyle oluyor
    Adet öncesi sendromuna mı girdiniz? Açlık krizi sizi çikolatalara mı yöneltti. Hemen durun orada. Sizin için diyetisyen Hale Taşkın’ın hazırladığı “sendrom kahvaltısı”na buyurun. İşte önerilerimiz:

    Sabah Kahvaltısı: Şekerli süt, beyaz beynir (2 dilim), domates salatalık, bir iki tatlı kaşığı bal veya reçel, 2 dilim ekmek.
    Ara: Bir porsiyon sütlü tatlı (muhallebi, sütlaç, kazandibi)
    Öğle yemeği: Bir kase çorba, bir porsiyon sebze yemeği, salata ve komposto.
    Ara: Bir gofret yenebilir, kalorisi düşüktür
    Akşam: 100. 150 gram et (3. 4 köfte), salata, 2 dilim ekmek
    Ara: Aşure, kabak ve ayva tatlısı olabilir.

    Öğünlerinizi bu özel listeye göre düzenlemenin ve sütlü tatlılar tüketmenin dışında neler yapabilirsiniz?
    Şimdi de bunlara bir göz atalım:
    1. Hayatınızdaki erkeği eğitin: Hayatınızdaki erkeği, sizi tatlılarla ayartmaması konusunda eğitin. Bu konuda yazılmış kitapları, yazıları okumasını sağlayın. Siz tatlı bariyerini aşmaya kalkışsanız da mücadelenizde size yardımcı olması konusunda ondan destek isteyin.
    2. Perhiz yapın: Bu dönemde karbonhidratları azaltmak açlık krizlerini önler. Meyve suyu içmeyin, kavun veya elma tüketmeye özen gösterin. Sadece bir öğün elma yeyin.
    3. Kafeini yok sayın: Kahve, çay, cola ve çikolata adet öncesi sendromunu artırır. Bu dönemde mümkün olduğunca kafeinden uzak durun.
    4. Alkole yaklaşmayın: Alkol aslında saf şekerdir ve hemen yağa dönüşür.
    5. Yiyecek alerjisine dikkat: Alerjiniz olan besinleri tüketirseniz etkisini artırmış olursunuz.
    6. Jimnastik yapın: Adet öncesi dönemde haftada 3 veya 5 seans halinde jimnastik yaparsanız kaslarınız rahatlamış olur.
    Alternatif şekerler tüketin
    Tüm bunlara rağmen şeker, çikolata ve başka tatlılardan uzak duramıyorsanız, bir önlem daha alabilirsiniz. Diş Dostu Vakfı’nın Türkiye temsilcisi Selda Alemdar, günümüzde Xylitol, isomalt, maltitol, mannitol ve sorbitol gibi doğal tatlandırıcılarla üretilen şekerlerin ağızda asit oluşturmadıklarını söylüyor. Şemsiye altında gülen diş logosuyla satılan bu ürünler, dişlere zarar vermeyen ürünlerden oluşuyor.

    5 Adımda sağlıklı gülüşler
    1. Düzenli olarak dişhekiminizi ziyaret etmek, saklı problemlerin ortaya çıkmasını sağlar.
    2. Dişlerinizi günde bir kez diş ipi ile temizleyin. Fırçanın ulaşamadığı birçok yere ulaşır çünkü.
    3. Öğün aralarında atıştırmaktan kaçının.
    4. Şişkin, kırmızı, kanayan dişetleri, kötü nefes kokusu dişeti hastalığının işaretidir.
    5. Günde iki kez 2,5-3 dakika dişlerinizi fırçalayın.

    Alıntı
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.