Panik Atağı yenmek İçin İlk Önce İhtiyaçlarınızı Karşılamalısınız

Konusu 'Psikoloji - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve nevban tarafından 11 Haziran 2010 başlatılmıştır.

    11 Haziran 2010
    Konu Sahibi : nevban
  1. nevban

    nevban Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Mart 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    Eğer panik ataklar yaşıyorsanız muhtemelen günlük aktivitelerinizi gerçekleştirirken büyük zorluklarla karşı karşıya kalıyorsunuzdur. Sosyal toplantılara katılmak, alış-veriş yapmak; sadece dışarı çıkmak bile sizin için sorun teşkil ediyor olabilir.

    Maalesef; panik atakların bu yan etkileri nedeniyle her geçen gün ataklarınız daha da kötüye gidebilir.

    İlk olarak şunu bilmelisiniz; sizi panik atağa sürükleyen yerlerden ve durumlardan kaçmak ileride gireceğiniz tedavi sürecini olumsuz yönde etkileyecektir.

    Ayrıca ne kadar az sosyal aktiviteye katılırsanız temel ihtiyaçlarınızı da o denli ihmal etmiş olursunuz ki bu da panik ataklarınızın şiddetini ve sıklığını artıracaktır.

    İyi haber ise çoğu durumda panik atakların kontrol altına alınıp bu hayatı sekteye uğratan krizlerden zamanla tamamen kurtulunabileceği. Şu an eğer bu rahatsızlığa sahipseniz size imkansız gibi gelebilir; ama gerçekler böyle.

    Aşağıdaki temel ihtiyaçları karşılarsanız panik ataklarınızı daha kolay atlatabilir, daha sağlıklı bir hayat sürebilirsiniz.

    1- İlgi görme ve gösterme ihtiyacı
    Sosyal aktivitelerinizden kopmamalısınız. Ayrıca, eğer çevrenizdeki insanlara sürekli rahatsızlığınızdan ve yaşadığınız kötü tecrübelerden bahsederseniz bir süre sonra onları sizden uzaklaşmasına neden olursunuz. O yüzden bu konu hakkında konuşmanızın oranını dengeleyin.

    2- Zihin-beden uyumunu sağlama ihtiyacı
    Bu maddenin açılımı kısaca şu: Kendinize iyi bakmanız gerekir. Düzenli beslenmeniz, sağlıklı yiyecekler yemeniz, spor yapmanız ve dinlenmek için kendinize yeterince zaman ayırmanız lazım. Bilmelisiniz ki çoğu insan çok stresli, hasta ya da yorgun olduğu dönemlerde panik ataklar yaşamaya başlıyor.

    3- Bir hedefe sahip olma ihtiyacı
    Kendiniz dışında odaklanabileceğiniz bir amacınızın olması çok önemli. İnsanlar panik atak yaşamaya başlayınca hayatlarının merkezine bu ataklardan kurtulma amacını oturtuyorlar. “Bu panik ataklardan kurtulursam X amacımı gerçekleştireceğim, Y aktivitesini yapabileceğim...” gibi yaklaşımlar durumu sadece kötüleştirecektir; çünkü tüm odak panik atakların üzerinde olacaktır.

    4- Daha yüce bir şeye bağlanma ya da inanma ihtiyacı
    Panik bozukluğa sahip olan insanların bir düşünceye ya da inanca bağlanarak iyileşme süreçlerini hızlandırabilirler.

    5- Yaratıcılık ve “uyarılma” ihtiyacı
    Beynimiz sonu olmayan bir yaratma ve algılama gücüne sahip. Dışarıdan gelen uyarıcılar (her şey olabilir; bir kitap, bir film, yeni bir insan, yeni bir bilgi vs...) ne kadar çok olursa kaygı duyma, panik yapma oranı o kadar azalır. Beynimizin sürekli yeni şeylerle meşgul olması gerekir.

    6- İnsanlara yakınlık ve bağlılık ihtiyacı
    Hepimiz bir şeye ya da bir insana bağlanma ihtiyacı duyarız. Bazı insanlar için bu yakınlık ve bağlanma bir hayvana karşı olabilir, bazılarımız için ise bir insan ya da topluluk olabilir. Eğer insanlardan uzaklaşırsanız hastalığınızı yenme konusunda hiçbir ilerleme kaydedemezsiniz.

    7- Kontrol etme ihtiyacı
    Belki de en önemli ihtiyacımız. Başkaları tarafından çok sıkı tarafından kontrol edilmek ruh halimizi olumsuz yönde etkileyecektir.
    Kendi üzerimizdeki kontrolümüzü ise panik ataklar olumsuz yönde etkilemekte. Panik ataklar sırasında kontrolün sizin elinizde olmadığını hissetmeniz çok doğal; ancak gerçek şu ki bu yanlış bir his. Her şey sizin elinizde!


    alıntıdır.