Panik atak nasıl tedavi edilir?

Konusu 'Psikoloji - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve Cicilikiz tarafından 17 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    17 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  1. Cicilikiz

    Cicilikiz Popüler Üye Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1.972
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
    Çoğunlukla kadınlar da görülen ”panik atak” hastalığı bir çok kişiyi ve yakınını adeta kabus dolu günlere sürüklüyor. Günden güne ilerliyen bu hastalığın tedavisi nasıl yapılır? İşte;



    Doktor rehberliğinde ilaç ve terapi. Hastalığın bittiğinden emin oluncaya kadar takip sağlandığı zaman yüzde 90-95 başarılı olunur. Özellikle terapi çok önemli. Terapi kişiye bildiği bir şeyi yeniden öğretmektir. İlaçlar kişinin beden belirtileri yaşamaması, endişe düşürmesi açısından yararlı; ama ilaç nüksü önleyemiyor. Bozuklukları terapi düzeltiyor.

    Doğru nefes almak önemli
    Bedeni kontrol etme yolundaki ilk adım solunumu kontrol etmektir. Doğru ve derin nefes almanın, damarları genişletme ve oksijenin bedenin en uç noktalarına kadar ulaşmasını sağlama özelliği var. Panik atak sırasında kan beden yüzeyinden çekilir. Bu nedenle doğru ve derin nefes alarak sağlanan değişiklik, özellikle kaygının da dahil olduğu birçok durumda başlayacak olan tepki zincirini kırıyor ve kaygının şiddetini azaltıyor.

    7 adımda iyi nefes alın
    * Sağ avucunuzu göbeğinizin altına, sol elinizi göğsünüze koyun ve gözlerinizi kapatın.
    * Nefes almadan önce ciğerinizi iyice boşaltın. Nefes verirken ciğerler zorlanmamalı.
    * İçinizden sayarak ciğerinizin bütününü doldurun.
    * Bir süre bekleyin, ‘bir-iki’ diye sayarak nefesinizi aldığınızın iki katı sürede boşaltın.
    * Sağ eliniz göğüs kemiklerinizin yana doğru açıldığını hissetmeli.
    * Tekrar nefes almadan iki saniye bekleyin.
    * Egzersizi bir kere daha tekrarlayıncaya kadar mutlaka en az 4- 5 normal nefes alın. Eğer derin nefes almaya devam ederseniz bir baş dönmesi hissedebilirsiniz.




    Bedeninizi nasıl gevşeteceğinizi öğrenebilirsiniz
    * Yerinize iyice yerleşin ve herhangi bir tedirginlik hali varsa bir kenara bırakın.
    * Gözlerinizi kapatın ve dikkatinizi önce kollarınıza ve özellikle ellerinize çevirin.
    * Ellerinizi yumruk yapın ve bunu yaparken el ve kollarınızdaki gerilime dikkat edin.
    * Her iki elinizi de bileklerden, parmak uçları tavanı gösterecek şekilde bükün. Ellerinizin ve kolunuzun üst tarafını kasarak gerin.
    * Gerilimi hissedin ve gevşeyin, kollarınızı eski pozisyona getirin.
    * Alnınızı kırıştırın, gözlerinizi sıkıca kapayın. Ağzınızı iyice açın, dilinizi damağınıza doğru itin, çenenizi kuvvetlice sıkın.
    * Kafanızı geriye itin, sonra göğsünüze değecekmiş gibi öne eğin.
    * Kafanızı önce sağ sonra sol omzunuza doğru döndürün.
    * Omuzlarınızı kulaklarınıza çekecekmiş gibi yukarı çekin.