Patatesin faydaları

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve benbeyaz tarafından 8 Aralık 2006 başlatılmıştır.

    8 Aralık 2006
    Konu Sahibi : benbeyaz
  1. benbeyaz

    benbeyaz Aktif Üye Üye

    Katılım:
    4 Kasım 2006
    Mesajlar:
    237
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Patatesin faydaları
    Ahlat Ziraat Odası (AHZO) Başkanlığı gıda mühendislerinden Duygu Alpaslan, her mevsim rahatlıkla bulunan patatesin besin değerinin çok yüksek olduğunu, içinde barındırdığı karbonhidrat, B ve C vitaminleri, protein, kalsiyum, demir ve potasyumla besin değeri hayli yüksek bir sebze olmasından ötürü bolca tüketilmesi gerektiğini söyledi.


    Patatesin besin değerinin büyük kısmının kabuğunda olduğunu anlatan Duygu Alpaslan, patatesin kabuğunu soymak yerine özel bıçak ile kazımanın daha yararlı olacağının belirtti. Kabukları soyularak pişirilen patatesin yüzde 25 oranında C vitaminin kaybettiğini anlatan Alpaslan, şöyle konuştu:

    "Bu nedenle patatesleri kabuğu ile tüm olarak fırında, buharda ya da az suda pişirilmesi daha uygun olur. Patates önemli nişasta kaynağı olmakla birlikte, yüksek oranda protein bulunmaktadır. Patates proteinin içerdiği amino asitler beslenme açısından son derece önemlidir. Bu amino asitlerin hemen hepsi bebek beslenmesi ve tedavide ilaç niteliğindeki maddelerdir. Patateste bulunan proteininin faydalanma değeri ise yüzde 71 oranındadır. Çok miktarda tüketildiğinde günlük C vitamini ihtiyacını karşılaması bakımından önem taşır. Patates, içinde barındırdığı karbonhidrat, B ve C vitaminleri, protein, kalsiyum, demir ve potasyumla besin değeri hayli yüksek bir sebzedir. Turunçgillerden sonra en çok vitamin içeren besin olma özelliğine sahiptir. Patatesin yüzde 20'si karbonhidrattır. Kolesterol içermez, kalori değeri de oldukça düşüktür. 100 gram patates 40 kalori içerir." kaynak:Mynet haber
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 27 Mayıs 2009