patlıcan yemeği yapamıyoruuum

Konusu 'Mutfak Püf Noktaları' forumundadır ve lidya81 tarafından 15 Ekim 2009 başlatılmıştır.

    15 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  1. lidya81

    lidya81 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2009
    Mesajlar:
    134
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    108
    Arkadaşlar 3 yıllık evliyim evlendiğim günden beri şöyle güzel bir patlıcan yemeği yapmak için uğraşıyorum olmuyor olmuyor ... tuzlu suda bekletiyorum, kızartıyorum , közlüyorum, kıyma koyuyorum ama olmuyor tatsız tuzsuz bi şey oluyor ya ben nerde hata yapıyorum:sinifsinif::sinifsinif:
     
  2. 15 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  3. Mxixsra

    Mxixsra Paşa nın annesi Üye

    Katılım:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    12.060
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    196
    En kolay yemeklerden biridir oysa cnm.
    Patlıcanların kabuklarını alacalı yani çizgili soyup dilediğin büyüklükte kestikten sonra tuzlu suda beklet,suya acısı çıksın.
    O beklerken büyük bir soğanı ince ince doğra ,yağda pembeleştirmeye başla,5-6 dk sonra ince yeşil biberleride 4-5 e bölerek kavrulan soğanlara ekle azcık daha kavur.
    Biraz domates birazda biber salçası koy ,şöyle 5 -6 kez aralarda bekleyerek karıştır.(Yazın bol domatesle yaparsın)
    *Sonra tuzlu suda bekleyen patlıcanları hafif sıkarak tencereye ekle.Üzerine bol sarımsak doğra,biraz karabiber,birazda kimyon.1 çay bardağı kadarda su ekle kısık ateşte pişir.

    Etli yapacaksan soğan aşamasında etleri eklemen gerekşr cnm,ben etli yemek yemediğim için aurıntı yazamadım
     
  4. 16 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  5. dtsly

    dtsly Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Mart 2009
    Mesajlar:
    383
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    bende 4 aylık evlıyım yenı yenı yemek yapıyorum yanı.ama kendı tarzımı gelıstırırdım sanırım.kafama gore yapıyorum.
    once patlıcanları soy ben boylamasına 4e bolup sonrada buyuk buyuk dogradım.1.5cm kadar.o tuzlu suda beklerken.soganı yarım ay seklınde salataya dograr gıbı dogradım.tencereye attım.ustune patlıcanları bır pecetede mıncıklayıp attım.(tuzlu acı suyu cıksın dıye)
    ustune evde ne varsa patates havuc sıvrı yesıl veya kırmızı bıber.hepsınden dogradım.en ustede bolca domates soyup dogradım.en ustune cok az zeytınyagı gezdırdım cok az tuz attım (arzuya gore pulbıber atarsın)yaktım altını domatesın ve dıgerlerının suyu cıktı zaten onun suyuyla pişti.kaynayınca altını kıstım yavas yavas pıstı.
    haaa unutuyodum dıpfrızde de daha onceden haslanıp dondurdugum nohutlar vardı bır avuc kadarda onu atıp ondan sonra domates dogradım.
    eşim patlıcan yemegı oldugunu duyunca suratı bıraz eksıdı ama yedıgınde gercekten de memnun kaldı.cok degısık ama hos olmus dedı.cok lezzetlı buldu.bence kendı suyuyla agır agır pısen yemek guzel oluyor.kaydirigubbakcemile5
     
  6. 16 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  7. EU2

    EU2 Guest

    neden olmasin bu puf noktalarina dikkat ettikten sonra bi eksigin vardir canim onu bulmalisin bence once yapmadigin birsey
     
  8. 16 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  9. lidya81

    lidya81 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2009
    Mesajlar:
    134
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    108
    sağolun bir de bu şekilde deneyeceğim sarımsak ve baharatı az koyuyor olabilirim
     
  10. 16 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  11. LOCA

    LOCA Kaçıyorum Kovalama! Üye

    Katılım:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.738
    Beğenildi:
    260
    Ödül Puanları:
    153
    ben patlıcanı değişik yapıyorum çok güzel oluyor.ilk önce alacalı soyup büyükçe doğruyorum.tuzlu suda bekletiyorum.sonra onları kızartıyorum.bi kaba alıyorum.bi tencerde soğan biber domates sarımsak salça kavuruyorum.sonra patlıcanları ekliyorum.sonrada su ekliyorum ama fazla değil.su kaynadıktan sonra bi 15dk.pişiriyorum.baharat olarak kimyon olabilir.a.s
     
  12. 24 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  13. EU2

    EU2 Guest

    aynı sorun bende de var patlıcanlı yemekleri yapamıyorum.
    evleneli 5 yıl olcak halaa beceremedim. elimin tadından mıdır
    nedir anlamadım. zaten doğru dürüst yemek yapamıyorum
    yaparken de bölee acı acı oluyor. işin ilginç yanı benim
    yeşil fasulyem bile öyle oluyor. teflon kullanma dediler
    kullanmıyorum. dometes salçası koyma dediler koymuyorum.
    bol sarmısakta koyuyorum. ama olmuyor. allahtan eşimin
    midesine hiç gelmiyor patlıcan oda istemiyor. her yemeğinde
    içinde patlıcan var. son olarak patlıcanı kızatmayı deniycem.
    sağolun kızlarr
     
  14. 29 Ekim 2009
    Konu Sahibi : lidya81
  15. burningaura

    burningaura herşey çok güzel olacak!! Üye

    Katılım:
    16 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.691
    Beğenildi:
    13
    Ödül Puanları:
    148
    bende patlıcan yemeklerimin lezzetsiz olduguna inanıyorum;annem patlıcan yemeklerini çok güzel yapar..hatta bir ara kardeşimin arkadasları patlıcanı en iyi kullanan kadın seçmişlerdi annemi;onu izliyorum ama olmuyor;çiğden yaptıgım fena degil ama asıl sevdigim kızartarak yapılan yemeğin rengi falan bir garip oluyor;umarım ilerde düzelir:KK43:((
     
  16. 14 Temmuz 2011
    Konu Sahibi : lidya81
  17. melike_mltm

    melike_mltm Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    bncede sarımsak ve baharatı az koyuyorsndur.sarımsak 6-7 diş incecik doğrayıp yemeklik soğanla ve çok az biberle(ben 3 acı cimbiberi 2ye bölüyorm)beraber 2 yemek kaşığı yağda kavur bir yemek kaşığı domates ve 1 yemek kaşığı biber salçası.domateside fazla değil 3 küçük boy rendeliyorm ve hiç beklemeden 1-2 karıştırıp süzdüğün patlıcanları koyuyorsn yalnız hiç karıştırma üstte kalsn patlıcanlar.hemen ardndan 1 çay bardağı su ve bol yağlı seviyorum 2-3 yemek kaşığı zeytin yağı.kapağı kapat hemen kısık ateşe al iyice yumuşasn patlıcanlar sakın karıştırma altndaki malzemesi erisin hem buharda patlıcanlar pişmiş oluyo vakit kazanıyosn.patlıcanın yükseklik seviyesi azalıncada (yaklaşık 10 dk.)baharatları; kimyon,kırmızı toz biber,kuru fesleğen veya isteğe göre kuru nane azar miktarda olck,tuz karıştır 1-2 kez ve 5 dk snrada kontrl edersn.bugün yaptm çok güzel oldu umarm sndede öyle olur :KK34:
     
  18. 26 Ağustos 2011
    Konu Sahibi : lidya81
  19. nage_han

    nage_han Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    patlıcanları kesinlikle kızartmak gerekiyor.soğanı az koyuyor olabilirsin.sarımsak patlıcana çok yakışıyor bol kullan onu da.ayrıca fırında pişirmeyi dene.