Patronlarin Uymasi Gereken Kurallar...

Konusu 'İş ve Kariyer' forumundadır ve angelica tarafından 19 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

    19 Temmuz 2006
    Konu Sahibi : angelica
  1. angelica

    angelica Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    164
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    86
    F.J.Lennon "Every Mistake in the Book" isimli kitabında, iş hayatında patronların yapmaması gerekenleri sıralıyor. Lennon''a göre az konuşup, çok dinlemek başarılı olmanın en önemli şartları arasında. Bakın, Lennon bir patronun iş yerinde başarılı olması için neler öneriyor:

    -Eğer patronsanız, işyerinizde yapılan işlerin çoğunu kendiniz yapabiliyor ve kendinizi her bir çalışanın yerine koyabiliyor olmalısınız.
    -İş planı yapmak için gerekli zamanı ayırın. Planlamanın işleri çabuklaştırdığını göreceksiniz.
    -Paranın nereden ve nasıl kazanılacağını düşünün. İşiniz para kazanmak olsun. Dekorasyon değil. Sattığınız malın kalitesi, malın paketinden önemlidir. Kimseye, "parlak bir kutu içinde pislik" satmayın.
    -Yeni kurulan işlerin bir çoğu başarıya ulaşamaz. Yeni kurduğunuz iş yeterli sermayeye sahip ve işiniz tüm detaylarıyla düşünülmüş olmalıdır. Kullanacağınız kredi, sermayenizle orantılı olarak alınmalıdır. Her durumda, öncelikli olarak çalışanlarınızın parasını ödeyiniz.
    -Çenenize kilit vurun (zip your lip). Bu, sizi saçma bir şey söylemekten alıkoyar. Her zaman sinirlerinize hakim olmalısınız. Hislerinizle hareket etmekten ve bağırıp çağırmaktan kaçınmalısınız.

    Takım kuralları

    -İşyeri bir kulüp değildir. Arkadaşlarınızı yanınızda çalıştırmayınız. Çalışanlarınızla, içki içmeyiniz. Çalışanlarınızı seçerken, onlara, önceki işlerinden nelerden hoşlanmadıkları için ayrıldıklarını sorunuz. İşinin seviyesi bakımından sıradan sayılan insanları takımınıza almayınız.
    -Çalışanlarınızı dinlemeyi bilin. İnsanların konuşmayı sevmelerini avantajınız olarak görün. Sualler sorun ve çalışanlarınızı sizinle konuşmaya teşvik edin.
    -Çenenizi kapatıp, etrafınıza bakın. Çalışanlarınızın diğer çalışanlarla ilişkilerini gözetleyin. Birbiriyle konuşmayan çalışanlar, sizin üretiminizi de etkileyebilir. Herkesin birbiriyle barışık olmasını sağlayın. Sizinle aniden karşılaşan çalışanlarınızın davranışlarını kafanızda değerlendirin.
    -Çenenizi tutun. Dilinizi yutun. Çalışanlarınız özel sırlarını size verebilirler. Kimsenin sırrını, kimseye söylemeyin. İşyerinizin sırlarını kimseyle paylaşmayın. İşyerinin sırları konusunda, çalışanlarınıza sadece bilmeleri gereken kadar bilgi verin.
    -Süratli düşünün. Derhal karar verin ve değişiklikleri beklemeden yapın. Gerekirse, bazı çalışanların işine son verin. Hatta, gerekirse, bir malı üretimden kaldırıp, zararın devamını önleyin.

    Makyavelist yılanlar

    -Her zaman doğruyu konuşun. Çalışanlarınıza yalan söylemeyin. Verdiğiniz sözlerde durun. En iyisi gereksiz yere kimseye söz vermeyin.
    -Başkalarını yargılarken, yargılarınızı çok açık kriterler üzerine yapın. Çalışanlar, ne istediğinizi açık seçik ve rahatça anlayabilmelidirler. İyi yapılmış bir işi, laf olsun diye eleştirmeyin; hatta, bu iş için övücü kelimeler kullanın.
    -Eleştirileri hoşgörü ile dinleyin ve onlara değer verin. Ama, kimseye güvenip, kartlarınızın tümünü göstermeyin. Herkese arkadaşça davranın ama onlardan sadakat beklemeyin.
    -Ağzınızı değil, kulaklarınızı ve gözlerinizi dört açın. Etrafta her zaman makyavelist yılanlar dolaşıyor olacaklardır. Yılanların çoğu, sizi görünce kaçacaklar, sizinle yüzleşmek istemeyeceklerdir.

    Yazan: Yaman Törüner