prematüre bebeğim

Konusu 'Premature Bebekler ve Paylaşımlarınız.' forumundadır ve ruveydanur tarafından 30 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

    30 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  1. ruveydanur

    ruveydanur Aktif Üye Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    105
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    arkadaşlar selamlar öncelikle benim haftalık doğmuş prematüre bi bebeğim var doğduğunda2.250gr idi ve 1.900 e düştü şimdi.14.5 aylık bebeğim emeklemiyo ve3de yürümüyo acaba çokmu acele ediyorum daha yeni kendisi oturabilmeye başladı birde çoğu zaman ellerini ayaklarını gerdirip kendini çok sıkıyo bunu korkudanmı heyecandanmı yaptığını bilmiyorum vede elleri sürekli kıpır kıpır nörolojik bir problem olabilirmi bilgisi olan varsa yardımcı olabilirmi şimdiden teşekkürler rabbim bütün bebeklere sağlık annelerinede sabırlar versin
     
    Son düzenleme: 30 Ağustos 2009
  2. 1 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  3. bebeklik

    bebeklik Popüler Üye Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    2.000
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    canım nerde doğumunu yaptın???

    ayrıca bir premetrü bebeğin oldu bu bebeğini taburcu ederken yeni doğana götürün muaneleri olsun demedilermi???

    ayrıca hastaneden bebeğini taburcu ederlerken yapılan işlemler ve geçirdiği rahatsızlıkları anlatmadılarmı dr lar yada kağıt vermedilermi???

    bence bi nörolojik muaneye götürmeni tavsiye ediyorum......çocuk nörolojisine götüreceksin canım....

    motor gelişimi canım baya geri den geliyor bebeğinin...senı üzmek veya kırmak değil niyetim sakın ama sakın benı yanlış anlamaa...ama premetrü bir bebeğimiz var ve onlar bizlerin yanında ne olursa olsun onlar bizim kanımız...motor gelişiminin hızlı gitmesi için fizik tedavi önermeleri lazımdı dr ların..ama sanırım sana önermemişler..ve muhtemelen anlatığın şey bebeğinde kaslarında sanırım sertleşmeler var...bunu benden başkası anlamaz..ama biz bunu fizik tedaviyle yendik ve tabi büyüdükçe herşey yoluna girdi ya bizim hareketlerimiz yada onun büyümesi faktör oldu bilemiyorum ..ama fizik veriyorlarki bunlardan dolayı diye düşünüyorum..şuan bebeğim benım 7 aylık olacak... düzeltilmiş yaş olarakda 5 aylık olacak...şimdilerde şöyle oturtuyumda oturuyor ama 2 sn ye kadar sonra yanına veya arkasına devriliyor..1 ay önce hiç bu kadar bile oturamazdı...ama her bebek aynı olmaz bunuda unutma... bence sorduğum sorulara cevap verirsen daha netleştirebiliriz olayı...
     
  4. 1 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  5. ebrizm

    ebrizm Prenses Beril in annesi Üye

    Katılım:
    16 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.133
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    148
    bence acil bir nöroloğa gitmelisin canım ihmal etmeden muayenesini yaptırmalısın. benim bebeğimde periventriküler lökomalazi teşhisi kondu. Geriden geliyor motor fonksiyon hareketleri kasılmalar yok ama 10 aylık emeklemiyor ve oturmuyor.
     
  6. 2 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  7. ruveydanur

    ruveydanur Aktif Üye Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    105
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    doğumu devlet hastanesinde yaptım doktor bize hiçbişi demedi gayet sağlıklı dedi başka doktora gittik oda bir problem olmadığını söledi belki onların alanına girmiyodur en kötüsü eşimin umurunda değil
     
  8. 2 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  9. bebeklik

    bebeklik Popüler Üye Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    2.000
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    küvezde kalmışdır muhakak..taburcu olurken size kağıt vermedilermi.....bence kapsamlı bir araştırmadan geçirtirdr lara anlat..hatta yeni oturmaya başladıyürüyemiyor de 14,5 aylık olmuş en azından bir kaç adım atması lazım diye düşünüyorum.... eşin önemsemesin sen önemse canım....sen bacaklarına kollarına haret ettir.. bak faydasını göreceksin....

    birde aylık kontrolleri varmı???? bir süre premetrü bebekler takip ediliyor bildiğim kadarıyla...
     
  10. 2 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  11. Arzu:)

    Arzu:) AYŞENUR,UM CANIM BENİM:)) Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    967
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    merhaba canım.. benim kızım 28 haftalık doğdu. şu an 13 aylık..bazı hareketleri bizimde geriden geliyo ki bu çok normal ama bebeğinin oturması lazım en azından bence geçikmeden nöroloğa gidin o sizi yönlendiricektir..benim kızım oturuyo geri geri gidiyo daha yeni yeni emekleme pozisyonu alıyo ama 3-4 adım yürüyo elinde tutuyorum evin içinde gezdiriyorum..benim kızımın geriden geldiği şeyler mesela kendi oturur pozisyona gelmiyo ve tırmanmıyo..bunun dışında iyi şükür..ama ben en ufak bi şüphede dr.a koşuyodum..bişey var mı diye..sen kocayı boşver onlar umursamıyo böle şeyleri..anne olarak sen koşucaksın..bebişinin iyiliği için herşeyi ve herkesi karşına alıcaksın canım..biz prametüre anneleri daha zor fedakar oluyoruz..çünkü seni anlayan ve dinleyen kimse yok maalesef..geçmiş olsun canım..bebişini öpüyorum..
     
  12. 2 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  13. ebrizm

    ebrizm Prenses Beril in annesi Üye

    Katılım:
    16 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.133
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    148
    ayşenurun gelişimi iyi gidiyor bence canım ne yaptın hasan beye gidicekmisiniz.
     
  14. 2 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  15. Arzu:)

    Arzu:) AYŞENUR,UM CANIM BENİM:)) Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    967
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106



    sağol canım..gitmeyi düşünüyorum..düzeltilmiş yaşına girince gidiceğiz..yani ekim ortasında inşallah..sen napıyon yaz geçmeden görüşelim artık..bana bekliyorum oturmaya..düşünürsen özelden nomu vericem..irtibat kurarız..yerimseniben
     
  16. 2 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  17. ruveydanur

    ruveydanur Aktif Üye Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    105
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    yatarken kendisi oturabiliyo elinden tutunca yürüyebiliyo geri geri gidiyo emekleme pozisyonuna geçiyo ama hemen yığılıyo ayrıca biz köy yerinde görev yapıyo eşim hasyahane çok uzak kendim bişi yapamıyorum .küvözde kaldı ama bize ne kağıt verdiler ne bişi biray sonra kontrole gelin dediler eşimi ikna edemedim 11 aylıkken zor zahmet gittik aynı doktora çıktık gelişimi güzel dedi birde bebeğim çok zayıf biliyorum kadın ısrarla kilosuda normal dedi 11 aylıkken 8.700 kilo gldi hala çok zayıf hyerşeydende yedirtemiyorum ilginize çok teşekkür ederim
     
  18. 4 Eylül 2009
    Konu Sahibi : ruveydanur
  19. bebeklik

    bebeklik Popüler Üye Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    2.000
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    canım benım kuzenımde erken doğdu 1500 gram olarak hastaneden taburcu edilirken kontrollere götürün dedikleri halde enişdem götürmemiş....şuan kızımız 8 yaşında ilkokulikiye gidiyor sağlık durumunda bozukluk yok:) allahı şükür...senınkındede belki bişi yokdur normaldir belki ..çünkü her bebek bir olmuyor...genede bi dr a götürün yeni doğan dr una götürürsenız iyi olur..hatta ankaraya gelme imkanınız varsa dışakapı çacuk hastanesinin yeni doğan bölümüne getirin işlemleri hemen halediyorlar...bence canım eşinle güzelce konuş bi iznli olduğunda dr gidin..güzelce konuş ikna etmeye çalış canım..kavga etme...eğer anlamıyorsa annenlerden yardım iste..veya gene o gittiğin dr git..ve neden bana fizik hareketi vermediniz veya ultroson istemiyorsunuz diye açık açık zor..burda bütün premetrü bebeklere yapıyorlar... sana kağıtda vermemişler...bu çocuğun neler geirdiği ne ilaçlar verildiinide bilmiyorsun küvezdeyken..ne kontrolleri yapıldığınıda bilmiyorsun...bunları dr güzelce anlat canım....öptüm..