psıkolojik destek alınması gercekten gerekıyormu

Konusu 'Arşiv' forumundadır ve karalxixm tarafından 7 Ocak 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    7 Ocak 2009
    Konu Sahibi : karalxixm
  1. karalxixm

    karalxixm Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2008
    Mesajlar:
    158
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    psıkolajık destegın almaması gebe kalmasına engel olabılırmı acaba a
     
  2. 9 Ocak 2009
    Konu Sahibi : karalxixm
  3. mayatupbebek

    mayatupbebek Guest

    Merhaba Karalım,

    Psikolojik reaksiyonların ve psikiyatrik rahatsizlıklarin stres yaratıp kimi kadınlarda gebe kalınmasına, gebe kalındıgında düşükle sonuçlanmasına yol açtığı yaygın bir kanıdır; diger yandan bununla ilgili kesin bir yargıya varabilecegimiz bilimsel kanıtlar yeterince ortaya konamamıştır. Süreklilik arz eden cesitli kaygi durumlarinin kimi insan vücutlarinda gebeliği engelleyen bir vücut reaksiyonu oluşturabileceği düşünülelebilir; diğer yandan elimizdeki en tutarlı bilgi evlilik ilişkisinde bir sorun olduğunda gebe kalmanın daha güçleştiği biçimindedir.
    Saygılarımla,

    Psikiyatri Uzmanı Dr. Cumhur Boratav
     
  4. 22 Ocak 2009
    Konu Sahibi : karalxixm
  5. zuzuay

    zuzuay Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Kasım 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    doktor bey ben tüp bebek denememi aralık ayında gerçekleştirdim fakat bu ay oldukça sinirliyim sebebi yok ama herkese sataşıyorum kavga çıkarmak için yer arıyorum tabi eşimde payını alıyor bu durumda ne yapmalıyım kendime hakim olamıyorum. (bu arada sonucum negatifti)
     
  6. 26 Ocak 2009
    Konu Sahibi : karalxixm
  7. mayatupbebek

    mayatupbebek Guest

    Merhaba zuzuay,

    Dile getirdiğiniz yakınmalar psikiyatrik bir durumla da ilgili olabilir (depresif bozukluk gibi) tüp bebek için yapılan hormon tedavilerinin etkisi ile de olabilir çevresel uyaranlarla ilgili psikolojik bir reaksiyon da olabilir.

    Varolan bu yakınmalarınız için bir psikiyatri uzmanına başvurup muayene edildikten sonra görüş almanızı tavsiye ederim.

    Saygılar,
    Psikiyatri Uzmanı Dr.Cumhur Boratav
     
  8. 27 Ocak 2009
    Konu Sahibi : karalxixm
  9. azbycv

    azbycv Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    merhaba doktor bey.bende bu ay mikroenjeksiyon tedavisi gördüm.bugün 12. günümdü ve değerim 130.3.yani sonradan bir aksilik çıkmazsa sonuç pozitif.fakat bazen içimde bir daralma ve ağlama isteği beliriyor.aslında çok mutluyum.eşimde çok mutlu.transferden önce çok pozitiftim rahattım.yumurta büyütücü iğnelerim vurulurkende akşam üstüleri biraz daha gergin olabiliyordum ama ilaçlara bağlıyordum.ama şimdi ne ilaç kaldı sebep olarak bulabileceğim ne de başka birşey.çevremdekiler sağolsunlar bebek gibi bakıyorlar bana.neden içimde böyle bir sıkıntı var çözemiyorum.bu beta hcg nin bir hediyesimi acaba?ve ne kadar sürer?bu konularda fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
     
  10. 29 Ocak 2009
    Konu Sahibi : karalxixm
  11. mayatupbebek

    mayatupbebek Guest

    Merhaba azbycv,

    Karşılaştığınız durum bize hiç yabancı değil ve ilaç başlayamadığımız için bizim elimizi kolumuzu bağlayan bir durum. Bazı yeni gebe kalan kadınlarda hormonal değişime bağlı reaksiyonlar hatta genetik yatkınlıklar varsa psikiyatrik olarak özellikle depresif bozukluk, panik bozukluğu gibi rahatsızlıkların tetiklenmesine tanık oluyoruz. Hormonal değişimin getirdiği bir reaksiyon mu yoksa tetiklenmiş bir psikiyatrik durum mu buna üçüncü ayınız dolduktan sonra karar vereceğiz.

    Bu dönemde en önemli şey eşinizin bir profesyonel tarafından durumunuzla ilgili bilgilendirilmesi ve aydınlatılması, onun desteğine gereksiniminiz var.

    Babalık, annelik gibi içgüdüsel gelmese de, sadece çocukla ilgili değildir, anneyi korumayı da kapsar. Üçüncü ay bitene kadar kendinizi sorgulamayın, vücudum içten değişiyor olarak hissedin ve bu değişimi normal karşılayın. Üçüncü ayınız dolduktan sonra yakınmalarınız devam ediyor ya da şiddetleniyorsa bir psikiyatra başvurun.

    Saygılarımla
    Psikiyatri Uzmanı Dr.Cumhur Boratav
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.