Ramazanda Sağlıklı Beslenelim

Konusu 'Diyet Listeleri' forumundadır ve Only_Eylul tarafından 20 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    20 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : Only_Eylul
  1. Only_Eylul

    Only_Eylul Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    23 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.202
    Beğenildi:
    12
    Ödül Puanları:
    148
    Selam arkadaşlar her yıl olduğu gibi yine Ramazan Vakti geldi ve ben her yıl ağır ramazan yemekleri yüzünden kilo alıyorum ama karar verdim bu kez durum farklı olucak ve sağlıklı beslenerek en azından kilo almamaya (aslında kilo vermek daha süper tabi) çalışıcam

    Menü bana ekmek konusunda dar geldiği için kendime göre ekmek ilaveleri yaptım.Elimden geldiği kadar uymaya çalışıcam hepinize SAĞLIKLI BİR RAMAZAN DİLİYORUM :kahve:




    SAHUR VAKTİ

    1 Litre su içilecek

    1. Seçenek: Yağsız kepekli tost (4 dilim light ekmek ve beyaz peynir), 2 porsiyon meyve


    2. Seçenek: Bir su bardağı ayran veya diyet süt, domates, salatalık, maydanoz,2 dilim light ekmek. Yatarken bir porsiyon meyve (muz, incir, üzüm ve kavun hariç)


    3. Seçenek: Doyana kadar, bir yemek kaşığı sıvı yağla yapılmış sebze yemeği, salata, 200 gr diyet yoğurt ve bir dilim kepekli ekmek


    4. Seçenek: Altı yemek kaşığı pilav, makarna, salata, 200 gr diyet yoğurt (haftada bir iki kez bu mönüyü uygulayabilirsiniz.)



    * İFTAR SAATİNDE (öğlen yemeği yerine) Bir su bardağı su ile orucu açın. Bir orta boy pideyi sekiz dilime bölüp, bir dilimini alın. Bir kibrit kutusu peynir, iki dilim hindi pastırma ve bir adet zeytin yenilebilir. Ardından bir kâse çorba, doyma hissi yoksa, bir kâse daha içilebilir. İftarı dışarıda yapıyorsanız, küçük porsiyonlar halinde ikram edilenlerden alınabilir.

    * İki saat sonra (akşam yemeği yerine)


    1. hafta: Doyana kadar etli ya da etsiz sebze yemeği, 200 gr yoğurt ve 2 dilim light ekmek.


    2. hafta: İki gün; doyana kadar sebze yemeği, 200 gr diyet yoğurt ve 2 dilim light ekmek. Üç gün; 100 gr ızgara et, tavuk, köfte ya da ton balığını tercih edin, yanında salata olsun. Bir gün; bir yumurtalı menemen veya ıspanaklı omlet hazırlayabilirsiniz, yanında 100 gr diyet yoğurt ve light 2 dilim ekmekle.Bir diğer gün sekiz yemek kaşığı barbunya, yeşil mercimek, nohut, kuru fasulye gibi bir yemeğin yanında salata ve 100 gr diyet yoğurt, 2 dilim light ekmek.


    3. hafta: 2. hafta gibi olacak.


    4. hafta: 2. hafta gibi olacak.


    * İki saat sonra Yarım paket bisküvi veya bir porsiyon meyve ve bir adet diyet bisküvi.


    Veya masum bir tatlı:

    1. Elma tatlısı: Bir orta boy elmanın kabuklarını soyduktan sonra ortadan ikiye bölün ve üzerine tarçın serpip fırınlayın, piştikten sonra üzerine bir tatlı kaşığı ceviz serpip, bir top diyet dondurma koyup afiyetle yiyin.
    2. Diyet sütlü güllaç: Diyet sütü ısıtıp, bir börek dilimi kadar güllaç yiyebilirsiniz.
    3. Diyet sütlü muhallebi
    4. Üç top diyet dondurma
    5. Bir kâse diyet sütle yapılmış diyet puding
    6. Bir kâse meyve salatası (bir kivi, elma, armut, ananas, bir top diyet dondurma)

    Taylan Kümeli
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.