Rota Virüsü aşısını yaptırmayan var mı??

Konusu 'Doğum Yapanlar' forumundadır ve avebru tarafından 16 Temmuz 2008 başlatılmıştır.

    16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  1. avebru

    avebru Aktif Üye Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.136
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Arkadaşlar rota virüsü aşısı konusunda tereddütte kaldım..Forumda okuduğum bazı şeyler kafamı karıştırdı..Bazıları bunun ticari amaçla çıkarılmış bir aşı olduğunu ve bebeğin bağışıklık sistemini zedelediğini söylüyor..
     
  2. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  3. Viola

    Viola Yiğitim bitanem.. Pro Üye

    Katılım:
    26 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.279
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Canım,ben ilk dozunu yaptırdım oğluma..doktoruma sorduğumda yaptırmasanda olur dedi,çok gerekli değil dedi ama ben bu virüsten dolayı hastaneye yatıp,serum verilen birkaç bebeğe şahit olduğum için yaptırmak istedim..
    ama yaptırmayan,seninde dediğin gibi bağışıklık sistemini bozduğunu düşünen arkadaşlarda var takip ettiğim kadarıyla..tamamen sana kalmış..sevgiler..
     
  4. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  5. yaseminsen

    yaseminsen rabbım sen evladımı koruu Üye

    Katılım:
    30 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.499
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    banada drumuz yaptırsanda olur yaptırmasanda olur demıstı ben yaptırıaktım ama asıyı kacırmısız malesef
     
  6. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  7. cananfs

    cananfs Yeni Üye Üye

    Katılım:
    9 Nisan 2007
    Mesajlar:
    470
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ben her iki dozuda yaptırdım.şimdi pnomokoku da yaptırıcam.yapılması gerekli,sonuçta boyle bır mıkrop var.
     
  8. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  9. ada

    ada ebe Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    301
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    banada dr.um yaptır ddi.daha bir aylığız ama nasipse gelecek ay yaptırıcam.
     
  10. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  11. nnurayy

    nnurayy annesinin bal-kaymagi Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.588
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Benim kizimin dr ingilterede kursu baskani bir prof. Sayili drlardan o kesinlikle yaptirma dedi yaptirmadim yaptirmamda pnomokok ingilterede devlet asisi zaten ama rota virus cok gereksiz bir asiymis bence hic bebeginin bagisiklik sisteminle oynama
     
  12. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  13. ada

    ada ebe Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    301
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    gerçekten mi yaaaa?nasıl emin olacam?ya sudan filan alırsa virüsü?tereddüte düştüm şimdi.
    :uhm:
     
  14. 16 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  15. zelka

    zelka Yeni Üye Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    pnömokok ve rotavirus yeni giren aşılardan..pnömokoku devlet ödemiyo ama mutlaka mutlaka gerekli bi aşı.zatüreden tutun memenjite bu bakterinin yaptığı tüm hastalıklara karşı koruyo.zaten yurtdışında ekonomik olarak rahat oldukları için pnömokok aşılama programına dahil edilmiş.
    rotavirüs öyle değil.önerilir.ama yaptırsanız da olur yaptırmasanız da..bu virüs arada salgınlar yapar çocuklar arasında.bol sulu bi ishal yapar.buna karşı korur.
    bağışıklığa zarar verdiği hakkında ben bi şey bilmiyorum ama sanmıyorum da.
    2 marka var.rotateq 2 doz yapılıo,rotarix 3 doz..karar sizin:))
     
  16. 17 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  17. EU1

    EU1 Guest

    Rotavirüs kimlerde enfeksiyona yol açar?
    Tüm çocuklar 5 yaşına kadar en az bir kez rotavirüs ile enfekte olurlar. Ağır ishal ve sıvı kaybı özellikle 3-35 ay arasındaki yaş gruplarında görülmektedir. Bir çocuk birkaç kez rotavirus enfeksiyonu geçirebilir. Daha büyük çocuklarda küçük çocuk ve bebeklerden virüsü alarak enfekte olabilirler.

    Rotavirus enfeksiyonları nasıl tedavi edilir?
    Hastalığı düzeltmek için etkin bir ilaç tedavisi yoktur. Diğer viral enfeksiyonlar gibi antibiyotik tedavisi ile düzelmez. En etkili tedavi hasta çocukların ve bebeklerin sıvı alımını sağlamaktır.

    Rotavirüs enfeksiyonları ne sıklıkla görülür?
    Rotavirus çocukluk çağının en sık ishal nedenidir. Amerika Birleşik Devletleri’nde her yıl ortalama 500,000 doktor başvurusuna ve 50,000 yatışa neden olmaktadır. Özellikle 3 ay-35 ay arasındaki çocuklarda kış aylarında görülür. Dünyada her yıl 1 milyon çocuk rotavirus enfeksiyonları nedeniyle kaybedilmektedir.


    Rotavirus enfeksiyonları nasıl önlenir?
    1998 yılında çocuklarda kullanılabilecek bir rotavirus aşısı (Rotashield®) ruhsat almış ve A.B.D.’nde uygulanmaya başlamıştır. Ancak bu ilk aşı bağırsak obstruksiyonu ile ilişkilendirildiği için daha sonra kullanımdan kaldırılmıştır.

    Son yıllarda geliştirilen yeni aşıların (RotaTeq ® ve Rotarix ®) enfeksiyon oranlarını azalttığı, ağır hastalıkları engellediği ve ilk aşıya benzer yan etkilerin gözlenmediği görülmüştür. Bu aşıların 2,4 ve 6. aylarda ağızdan uygulanması önerilmektedir.
    Aşı dışında etkili bir korunma yolu yoktur. Sabunla el yıkama virüsü öldürmez ancak enfeksiyonun yayılmasını azaltır. Tuvaletten çıktıktan ve bebeklerin bezlerini değiştirdikten sonra el yıkamaya dikkat edilmelidir.
     
  18. 17 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : avebru
  19. EU1

    EU1 Guest

    bu aşıların fiyatı ne kadar kızlar ?
     
Benzer Konular: Rota Virüsü
Forum Başlık Tarih
Doğum Yapanlar acıll yardım rota vırus aşısı uyarı!!!! 6 Haziran 2008
Doğum Yapanlar pnömokok ve rotavirüs aşıları ateş yapıyormu? 20 Mayıs 2008