Saçımı temizleyemiyorum..Nasıl yıkamalıyım ?

Konusu 'Sağlıklı Saç ve Saç Derisi' forumundadır ve EU1 tarafından 13 Haziran 2008 başlatılmıştır.

    13 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  1. EU1

    EU1 Guest

    Arkadaşlar bundan 2 - 3 hafta önce saçlarımı sabunla yıkıyordum.Fakat matlaştırdığı için bırakmak zorunda kaldım ve şampuana dönüş yaptım.

    Saçlarımın diplerini kaşıyınca ufak un gibi şeyler dökülüyordu.Blendax yağ dengeliyici şampuan aldım.Saç diplerimdeki sabundan kalan un kepeği gibi şeyler kayboldu lakin şampuan saç diplerimde yaralar yaptı.Saçımı matlaştırdı ve saçım açılmıyordu.

    Özellikle kafamın üst kısmında dönerin olduğu yerlerdeki saçlarımı hiç açılmıyo ve yıkamadan sonra kurulayınca üst kısımdaki yağın gitmediğini ve saçımın açılmadığını görüyorum.

    Saçımı temizliyemiyorum.

    Ya kullandığım şampuan yada yıkama yöntemimde bi sorun var ama bulamıyorum.

    yardımlarınıza ve deneyimlerinize ihtiyacım var
     
  2. 14 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  3. B!TT€R

    B!TT€R Guest

    saç kremı kullanıyosan sac dıplerıne surmek sorun oalbılıyo..
    dıplerıne değdırmeden saclarını onune atıp uçlarına surmen ve yıkaman ıyı olur..
    yıkama seklıne gelınce ıyı duruyalamamak saç dıplerınde bahsettığın pullara sebep oalbılır.. saçını 2 kere şampuanla ve suyu şiddetlı bi şekılde ac sclarını arkana at arkaya doğru ey bıraz başını ıyıce durula..

    durularken dıkkat etmek gerekıyo..

    şampuan olarak pantene yı onerebılrıım. sac tıpıne uygun olanını sec..

    ben sacımı pek kuru tutan bı ınsan diğilim ( fotoda olduğu gibi) :KK70:

    oncekı şampuanlarda ıslak kalınca kabarıodu ama pantene de boyle bı sorunum olmadı.. senın sacınıda acar ınş..

    dıkkat etmene rahmen gecmezse cıldıyeye gıtmenı tavsıye ederım cnm cıddı bı sorunun yoktur insallah.. kendıne ve sacına ıyı bakk =)
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 14 Haziran 2008
  4. 14 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  5. yorgun savaxsxçxix

    yorgun savaxsxçxix Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    7.562
    Beğenildi:
    18
    Ödül Puanları:
    148
    belki daha önce sabun kullandığın için cildin, yani kafa derin alışkın değildir şampuan içeriğine ve belki de alerjik tepki vermiş olabilir. Şimdi aklıma geldi istersen bir süre bebe şampuanı kullan. Ayrıca tırnaklarınla ovma sakın saç derini, çünkü bir arkadaşımda olmuştu, pul pul dökülen şeyler olduğunda daha iyi çıksın diye tırnaklarıyla çok kazımış duştayken, sonra tahriş olmuş iyice ve şampuanlayınca da senin dediğin gibi yanmış. O olayı hatırlattı birden bana senin durumun da.
     
  6. 14 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  7. EU1

    EU1 Guest


    saç kremi kullanmıyorum.

    Sanırım yıkama şeklim doğru değil.parmak uçlarımla sert bi şekilde bastırarak yıkıyorum saçlarımı.Bu şekilde yıkamak sanırım daha kötü yapıyor.
    Suyun sıcaklığına dikkat ediyorum.Soğuğa yakın ılık suyla yıkıyorum.Bol su ile saçlarım gıcır gıcır olana kadar (yani gurk kurk ses gelene ) duruluyorum.Durulamayı uzun tutuyorum.

    Buna rağmen saçım yinede açılmıyor ve özellikle döner kısmındaki saçlarımda birikmiş yağ gitmiyor.

    2 yıkama yetmiyor 3 yıkama yapıyorum bide şampuanın köpüğü saçımda uzunca bi süre bekliyo saçımı açılsın diye ovaladığım için.

    blendax ve elidorun arındırıcı yağ dengeliyici şampuanlarını kulllanmama rağmen.

    çaresiz kaldım.yardımın için çok saol.
     
  8. 14 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  9. EU1

    EU1 Guest

    haklısın..tırnaklarla kazımak iyi değil.Ben de biliyordum ama artık saçımı temizleyemeyince 1 kereye mahsus çaresiz kalıp yaptım. sonrada malum kafamda küçük yaralar oldu.

    aslında nazikçe ovalamak lazım ama o zamanda saçım açılmıyor.Özellikle döner kısmındaki yağlar gitmiyor temizleyemiyorum.

    ya kullandığım şampuanlar bu iş için uygun değil yada ben saçımı biraz sert ve yanlış yıkıyorum.

    bi şeye dikkat ettim eğer 2 den fazla yıkama yaptığımda ve şampuanın köpüğünü saçımda uzun süre bekleterek yıkadığımda banyodan çıktıktan sonra saçım hemen ağırlaşıyor kazık gibi oluyor ve ertesi gün hemen yağlanıyor.

    ben iyice temizleyeyim derken daha beter yıpratıyorum sanırım.

    Pantene alıp deneyeceğim yarın.2 yıkama yapacağım ve köpüğü en fazla 15 - 20 saniye bekletip hemen durulayacağım ama böle yıkyınca da temizlenmiyor.

    bu yüzden tecrübesi olan arkadaşlardan fikir edinmek istedim
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 14 Haziran 2008
  10. 14 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  11. baxgxcan

    baxgxcan Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2007
    Mesajlar:
    248
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    86
    bu hemen geçecek bişey değil saçın yeni kullandığın ürüne alışana kadar geçmez sanırım
    geçmiş olsun canım
     
  12. 15 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  13. EU1

    EU1 Guest

    saol canım.bugün pantene kullandım iyi geldi.saçım daha havalı ve güzel duruyor ama yine üst kısımdaki saçlar açılmadı.

    saçlarım açılsın diye köpüklüyken uzun süre ovalıyorum bu seferde saçım ve saç derim yıpranıyor.Kısa tutunca saçım canlanıyor fakat tam temizlenemiyor.,

    yıkarken tarak kullansam faydası olurmu acaba.önceden saçlarım kısaydı uzayınca temizlemesi dert oldu..


    bu nasıl iş anlamadım.

    pantene devam edicem 3 -4 günde 1 yıkayarak.Umarım düzelir.
     
  14. 16 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  15. chloris

    chloris Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2008
    Mesajlar:
    419
    Beğenildi:
    119
    Ödül Puanları:
    113
    duşa girmeden önce saçlarını tarasan işe yarayabilir belki CADIARZU
    bi de mesela ben duşa ilk girdiimde saçlarımı sadece suyla 2-3 dk falan yıkıyorum, sonra elime şampuan döküp biraz sulandırıyorum. o yıkayamadığını söylediin yerlerden, yani tam tepeden başlıyorum yıkamaya; hep de temizlenio .

    sen nasıl yıkıyosun ki:uhm:
     
  16. 16 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  17. EU1

    EU1 Guest


    Ben saçım iyi temizlensin diye şampuanı çok döküyordum avcuma. sonrada parmak uçlarımla saç derime sertçe bastırarak yıkıyordum.Bu şekilde yıkamak yıprattı sanırım.

    Parmak uçlarıyla yıkamak sebumların fazla yağ salgılamasına yol açıyormuş.

    Bundan sonra avcumun içiyle hafifçe ovalayarak yıkyacağım ve şampuanı azar azar avcuma dökeceğim.Ama bölede zor temizleniyor.

    Canım sen kaç yıkama yapıyorsun ve şampuanı avcuna ne kadar döküyorsun.Bide kafan şampuanlıyken nasıl masaj yapıyorsun.Bastırıyormusun.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 16 Haziran 2008
  18. 16 Haziran 2008
    Konu Sahibi : EU1
  19. chloris

    chloris Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2008
    Mesajlar:
    419
    Beğenildi:
    119
    Ödül Puanları:
    113
    ben her gün yıkıyorum gerçi ama saçlarım çabuk kirleniyo; o yüzden 2 defa yıkıyorum genelde fisfisfis gerçi bazen 3 yaptığım da oluyor, çünkü takıntılıyım o konuda biraz :roflol:
    avcuma 5-6 bezelye tanesi kadar döküyorum, iyi köpürüyo öyle. gerçi annem de kızıyo çok kullanıyorum diyelaelaelaelaelae masaj yaparken de pek bastırmıyorum,, zaten saçlarım çok uzun, hepsini tepemde toplayıp karıştırıp köpürtüyorum :roflol: ama iyi temizleniyo fisfisfis

    şu parmak uçlarıyla yıkama olayı da ilginçmiş :uhm: bundan sonra ben de avcumun içiyle yıkayacağım, daha geç yağlanıyodur belki :uhm: