Sağlık Haberleri

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve yagmurizmir tarafından 17 Kasım 2009 başlatılmıştır.

    17 Kasım 2009
    Konu Sahibi : yagmurizmir
  1. yagmurizmir

    yagmurizmir Aktif Üye Üye

    Katılım:
    16 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Fast food beyin sağlığını bozuyor

    'Zihin Sağlığı Vakfı'nın araştırmasına göre, yararlı yağların, vitamin ve minerallerin eksik alınması ile fast food tarzı beslenme, 'depresyon, Alzheimer ve şizofreniye' neden oluyor

    İNGİLTERE'DE yapılan bir araştırma, son zamanlarda halkın beslenme tarzındaki değişikliklerin zihin sağlığı üzerinde olumsuz sonuçlara yol açtığını gösterdi. 'Sustain' adlı örgüt ile Zihin Sağlığı Vakfı'nca desteklenen araştırmanın sonuçlarına göre, fast food tarzı beslenme ile yararlı yağların, vitamin ve minerallerin eksikliği 'depresyon, Alzheimer ve şizofreni' ile doğrudan ilişkili. Araştırmacılardan Courtney Van de Weyer, "Vücudu iyi beslemek, zihni de iyi beslemek anlamına geliyor" dedi.

    ARAŞTIRMAYA göre, yemlerde kullanılan katkı maddeleri ve tarım ilaçları, hayvan organizmasında değişikliğe yol açıyor. Bu nedenle de insanlar, omega 6 adlı yağ asidini, omega 3'ten çok daha fazla tüketir hale geliyor. Bu dengesizliğe vitamin ve mineral eksikliği de eklenince, depresyon ve hafıza sorunları ortaya çıkıyor. Araştırma raporunda, beslenme tarzında aminoasitlere, özellikle de balık tüketimine daha fazla yer verilmesi gerektiği belirtiliyor
     
  2. 17 Kasım 2009
    Konu Sahibi : yagmurizmir
  3. yagmurizmir

    yagmurizmir Aktif Üye Üye

    Katılım:
    16 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    ıyi beslenme sınavda başarının anahtarı

    Araştırmalara göre, bazı yiyecekleri daha fazla yiyerek algılama yeteneğini artırmak mümkün


    Sınav günleri yaklaşırken, öğrencilerde oluşan stres beraberinde "yeme davranış bozukluğu"nu getiriyor. Yeme davranış bozukluğu; kilo kayıplarına, mide bulantısına, kabızlığa, baş dönmesine ya da aşırı kilo almaya neden olabiliyor. Her besin grubundan yeterli miktarda tüketmek, başarının anahtarı olacaktır.

    Kahvaltı çok önemli
    Sınava hazırlanan kişiler çeşitli nedenlerle sabah kahvaltısını atlıyor. Oysa sabah kahvaltı eden kişilerin başarı oranlarının ve dikkat düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Bu yüzden mutlaka güne süt, kepekli ekmek, peynir, yumurta, pekmez, yulaf ezmesi gibi besleyici değeri yüksek gıdalar ile başlamak gerekiyor. Kan şekerinin düşmemesi için de ara öğünler atlanmamalıdır. Ara öğünler; basit şeker içeren, kan şekerinin hızla yükselip düşmesine sebep olan tatlı, çikolata, hazır meyve suları yerine kan şekerini yavaş yükselten ve düşük kalori içeren meyve, yoğurt gibi gıdalardan oluşmalıdır. Yağsız et, yoğurt, salata, sebze yemeği ve kepekli ekmekten oluşan akşam yemekleri en idealidir.

    Kafeinli içeceklere dikkat!
    Özellikle bu dönemde çay, kahve ve kola gibi kafeinli içeceklerden uzak durmak gereklidir. Stresin azaltılması açısından antioksidan içeren besinlerin tüketilmesi yararlı olur. Dengesiz beslenme, aşırı şeker tüketimi, kola ve cips, uzun süre açlık, az öğünlü besin tüketimi hafızayı zayıflatır.

    Beslenme Danışmanı